Σύμφωνα με μια μελέτη του Κέντρου Αυτοκινητιστικής Διεύθυνσης (CAM), η Mercedes-Benz είναι η κορυφαία μάρκα premium στον τομέα των καινοτομιών την περίοδο μεταξύ 2016 με 2019. Η CAM ανέλυσε τις καινοτομίες αυτοκινήτων σε 31 κορυφαίες μάρκες με τη Mercedes-Benz να αποδεικνύεται η πλέον καινοτόμος μάρκα, με περίπου 180 νέα χαρακτηριστικά σε μοντέλα παραγωγής. Αυτές οι καινοτομίες περιλάμβαναν συστήματα υποστήριξης όπως το σύστημα προειδοποίησης κατά των κλοπών, το έξυπνο σύστημα πολυμέσων MBUX και τον έλεγχο άνεσης ENERGIZING.

Το αντικλεπτικό σύστημα (ATA) προσφέρεται σαν επιπλέον εξοπλισμός σε πολλά μοντέλα της Mercedes-Benz. Η τελευταία γενιά του ATA σε συνδυασμό με την υπηρεσία Mercedes me connect service είναι σε θέση να στείλει ένα αυτόματο μήνυμα εάν το όχημα υποστεί ζημιά στον χώρο στάθμευσης που προκαλείται από τρίτο πρόσωπο ή αν το αυτοκίνητο ρυμουλκείτε. Οι αισθητήρες ATA είναι σε θέση να ανιχνεύσουν τέτοιες καταστάσεις και να τις αναφέρουν στο όχημα. Το όχημα στη συνέχεια στέλνει μια ειδοποίηση στο Mercedes me App.
Η Mercedes-Benz παρουσίασε για πρώτη φορά το σύστημα πολυμέσων MBUX στην έκθεση CES 2018. Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος είναι η ικανότητά του να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Το MBUX είναι προσαρμόσιμο και προσαρμόζεται στον χρήστη και στις ανάγκες του. Δημιουργεί έτσι μια σχέση μεταξύ οχήματος, οδηγού και επιβατών. Οι ενημερώσεις «over the air» είναι επίσης εφικτές. Τα πλεονεκτήματα του περιλαμβάνουν την οθόνη αφής, οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και έξυπνο φωνητικό έλεγχο με φυσική αναγνώριση ομιλίας, το οποίο ενεργοποιείται με την φράση «Hey Mercedes».

Το σύστημα ελέγχου άνεσης ENERGIZING, ελέγχει τα διάφορα συστήματα άνεσης στο όχημα και χρησιμοποιεί μουσικές και φωτιστικές διαθέσεις καθώς και μια σειρά από λειτουργίες μασάζ για ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων καλαισθησίας. Το ENERGIZING COACH είναι μέρος του συστήματος ελέγχου άνεσης και η λειτουργία αυτή βασίζεται σε έναν ευφυή αλγόριθμο ο οποίος συνιστά ένα από τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση και το άτομο. Με την χρήση ενός Garmin®, προσωπικά στοιχεία όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα του ύπνου βελτιστοποιούν την ακρίβεια της σύστασης. Στόχος είναι οι επιβάτες να αισθάνονται καλά και να χαλαρώνουν ακόμη και κατά τη διάρκεια απαιτητικών ή μονότονων ταξιδιών. Επιπλέον, η ένδειξη παλμού που παρέχεται από το ενσωματωμένο φορητό Garmin εμφανίζεται στην στον πιλοτήριο.

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda
Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.
Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.
Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.
Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.
