Αν και βασικό πρόβλημα όλων αυτή τη στιγμή με την ηλεκτροκίνηση είναι η αυτονομία, αρκετοί προβληματίζονται και σχετικά με την μακροζωία των EV. Ένα ζήτημα το οποίο τα κεντρικά εργαστήρια R&D της Toyota φέρονται να έχουν λύσει.
Όσο και αν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να έχουν μακρά διάρκεια ζωής, κάποια στιγμή η χωρητικότητά τους φθίνει σημαντικά και χρίζουν αντικατάστασης. Κάτι που είναι προς το παρόν τρομακτικά κοστοβόρο.
Που σημαίνει συχνότερες φορτίσεις και μικρότερη αξιοπιστία. Ως προς το δεύτερο, έχει ήδη αποδειχθεί ότι τον χειμώνα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Στην Ιαπωνία όμως, ένα τμήμα ερευνητών των εργαστηρίων Toyota Central R&D μάλλον βρήκε τον τρόπο για να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των συγκεκριμένων μπαταριών.
Συγκεκριμένα, ανακάλυψαν ότι εάν εγχέεις ορισμένα χημικά στα στοιχεία της μπαταρίας μπορείς να την επαναφέρεις σχεδόν στα αρχικά της επίπεδα αποδοτικότητας. Εν ολίγοις, θα αποκτήσει περισσότερους κύκλους φόρτισης, που είναι και το ζητούμενο.
Η ουσία που χρησιμοποιείται για αυτή τη διαδικασία δεν έχει γνωστοποιηθεί με λεπτομέρειες, αλλά λέγεται ότι μπορεί να αποκαταστήσει έως και το 80% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας.

Μάλιστα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι παρά τη δύσκολη διαδικασία, η μπαταρία θα διατηρήσει την αποδοτικότητα και τους κύκλους φόρτισης μέχρι και το 100% της ενεργειακής της χωρητικότητας.
Σημείωση, πως τα πειράματα και οι δοκιμές φέρονται να έγιναν τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Να τονίσουμε βέβαια, ότι αυτή η μέθοδος δε θα «θεραπεύσει» τη φθορά της μπαταρίας ανά τα χρόνια. Ισχύει μόνο για τις μπαταρίες που η «ζωή» τους έχει μειωθεί εξαιτίας των πολλών και τακτικών φορτίσεων.
Εφόσον υπάρχει μεγάλη δόση αλήθειας σε όσα έχουν βγει στη δημοσιότητα και ενώ δεν υπάρχει τίποτα επίσημο από τους ανθρώπους της Toyota, ίσως μιλάμε για μία σωτήρια μέθοδο που θα γλιτώσει πολύ χρόνο και χρήμα.
Συν τοις άλλοις, ίσως πειστούν περισσότεροι άνθρωποι για την ηλεκτροκίνηση.

Η Jaguar Type 00 πρωταγωνιστής της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού
Την πρώτη της δημόσια εμφάνιση έκανε η Jaguar Type 00, το πρωτότυπο μοντέλο που αποτυπώνει το όραμα της μάρκας για το μέλλον και υποδεικνύει τη νέα σχεδιαστική της κατεύθυνση. Η Type 00 εθεάθη στους δρόμους του Παρισιού στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας και φρόντισε για τις μετακινήσεις διασημοτήτων, μαγνητίζοντας τα βλέμματα των περαστικών.

Την Κυριακή 9 Μαρτίου, ο Ιρλανδός ηθοποιός και πρωταγωνιστής της ταινίας "Saltburn", Barry Keoghan, κατά την επιστροφή του από την επίδειξη του οίκου Valentino, απαθανατίστηκε έξω από το ξενοδοχείο “The Peninsula Paris” να αφαιρεί τις αποσκευές του από τη φουτουριστική τετράτροχη κατασκευή. Την επόμενη ημέρα, ο ηθοποιός, μοντέλο και μουσικός Jamie Dornan εθεάθη να καταφθάνει στο εμβληματικό Hôtel Plaza Athénée με την Type 00, η οποία φρόντισε για τη μετακίνηση και της βραβευμένης με Όσκαρ σταρ των ταινιών “Avatar” και “Avengers: Endgame”, Zoe Saldana. Την Αμερικανοδομινικανή ηθοποιό συνόδευε ο σύζυγός της, Marco Perego-Saldana.
Η παρουσία της Type 00 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού έκανε τον γύρο του διαδικτύου, και «έδιωξε» όποιες αμφιβολίες υπήρχαν σχετικά με την πραγματική ύπαρξη του οχήματος. Παράλληλα, η Type 00 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι τον Δεκέμβριο του 2024 και προλογίζει το μέλλον της Jaguar, η οποία επαναφέρει το αρχικό δόγμα της “Copy Nothing”, εμπνευσμένο από τον ιδρυτή της, Sir William Lyons.

Στο Παρίσι το αμάξωμα της Type 00 έφερε την απόχρωση “French Ultramarine”, επηρεασμένη από το χρώμα Ultramarine blue που συνδέεται με τις γαλλικές τέχνες και τον πολιτισμό από την εποχή της Αναγέννησης. Χρησιμοποιώντας μια μοναδική χρωστική της Jaguar - εμπλουτισμένη με μεταλλικά στοιχεία- το χρώμα αποκτά ένα σατινέ φινίρισμα, αναδεικνύοντας περαιτέρω την τολμηρή φόρμα του μοντέλου.
Η γαλλική πρωτεύουσα θα φιλοξενήσει, επίσης, το νέο κατάστημα της Jaguar στο «χρυσό τρίγωνο», την καρδιά της πολυτελούς γαλλικής βιομηχανίας μόδας. Πρόκειται για ένα από τα πολλά νέα καταστήματα της μάρκας, καθένα εκ των οποίων θα αντικατοπτρίζει την κουλτούρα της εκάστοτε πόλης.
