Ειδήσεις

04 May, 2023 Ώρα 09:06

Η Toyota ετοιμάζει χειροκίνητο κιβώτιο για υβριδικά αυτοκίνητα επιδόσεων αλλά και για ηλεκτρικά

Thumbnail

Η Toyota για ακόμη μία φορά φαίνεται να είναι πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών. Εκτός από το γεγονός πως ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε υβριδικά συστήματα μαζικής παραγωγής (Prius), φαίνεται να είναι και η πρώτη που θα κατοχυρώσει πατέντα για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα επιδόσεων.

Close

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα που θα επιτρέπει τη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα (πιθανότατα επιδόσεων). Το σύστημα θα διαχειρίζεται την αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και των απαιτήσεών τους στο κιβώτιο ταχυτήτων και θα προσφέρει τελικά μία εμπειρία όμοια με αυτή των χειροκίνητων βενζινοκίνητων.

 

Close

 

Το νέο αυτό σασμάν, θα συνδέεται τόσο με το πεντάλ του συμπλέκτη, όσο και με την ECU, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να αλλάζει απρόσκοπτα μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα ο εγκέφαλος, θα μπορεί να διακόπτει και να πατάει αποτελεσματικά τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο φρενάρει με στόχο το σταμάτημα, για καλύτερη, ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική χρήση.

Close

 

 

Βέβαια, η διάταξη των βαλβίδων, αποδεικνύει πως ο οδηγός θα μπορεί πάντα να πατάει τον συμπλέκτη, ανεξάρτητα από το τι θέλει η ECU. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επιτρέπει επίσης μια λειτουργία οδήγησης στην οποία ο "υπολογιστής" αποσύρεται εντελώς και η μετάδοση συνδέεται μόνο με το πεντάλ του συμπλέκτη και τις κινήσεις του οδηγού. 

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα προσελκύσει σίγουρα όσους θεωρούν πως τα αυτόματα κιβώτια των υβριδικών και ηλεκτρικών, έχουν «κλέψει» τη χαρά της οδήγησης. Ειδικά τώρα που τα υβριδικά συστήματα κίνησης γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα στα οχήματα επιδόσεων. Μην ξεχνάμε επίσης το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Toyota για ένα προσομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Toyoda το είχε πει «Όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα», και συνεχίζει να το κάνει πράξη με κάθε τρόπο.

28 Mar, 2024 Ώρα 11:37

Το FIAT Ducato είναι το “Large Van of the Year” των Company Car and Van Awards

Thumbnail

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, το Ducato της FIAT Professional κέρδισε τον τίτλο “Large Van of the Year” στα ετήσια βραβεία Company Car and Van Awards 2024 του ομώνυμου βρετανικού περιοδικού. Το Ducato ξεχώρισε χάρη στις πολλές εκδόσεις που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε επαγγελματία, την ευκολία στο χειρισμό, τον πολυδιαμορφώσιμο χώρο φόρτωσης καθώς και τα προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού ασφάλειας με τα οποία είναι συμβατό.

Close

Ξεκινώντας την πορεία του το 1981, το μεγάλο βαν της μάρκας έχει πλέον παγιωθεί ως ηγέτης στο στερέωμα των επαγγελματικών μοντέλων και η συγκεκριμένη διάκριση είναι ακόμα μια ηχηρή επιβεβαίωση. Στη σημερινή του μορφή το Ducato έχει χώρο φόρτωσης έως 17 m3 και ωφέλιμο φορτίο που αγγίζει τα 1.500 kg. Διαθέτει επίσης το μεγαλύτερο σε μήκος χώρο φόρτωσης στην κατηγορία του, με τις μετρήσεις να δείχνουν πως υπερτερεί έως και κατά 30 cm από τα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Σε αντίστοιχα κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται και το σύστημα κίνησης της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης που είναι 100% “in-house” σχεδιασμένο και εξελιγμένο. Διαθέτει νέα μπαταρία χωρητικότητας 110 kWh που εξασφαλίζει κορυφαία αυτονομία έως 420 km στον κύκλο μέτρησης WLTP, ενώ η δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως και 150 kW σημαίνει πλήρωση της μπαταρίας από το 0-80% σε λιγότερο από μια ώρα. Η τελευταία εξέλιξη των θρυλικών για την απόδοση και την αξιοπιστία τους MultiJet κινητήρων πετρελαίου αναλαμβάνει να ολοκληρώσει με τον ιδανικό τρόπο τις επιλογές που υπάρχουν στην γκάμα, ενώ η κορυφαία τεχνολογία του μοντέλου υπογραμμίζεται και από τα ηλεκτρονικά συστήματά του.

Close

Το νέο Ducato είναι το πρώτο επαγγελματικό μοντέλο που μπορεί να εξοπλιστεί με συστήματα Αυτόνομης Οδήγησης επιπέδου 2 (Advanced Driving Assistance Systems) για ευκολία οδήγησης και πλήρη ασφάλεια όλων όσοι βρίσκονται στο δρόμο. Πολλά από τα εν λόγω συστήματα βέβαια αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού, όπως το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, η διατήρηση της λωρίδας κίνησης, η αναγνώριση της οδικής σήμανσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ταχύτητας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η κάμερα οπισθοπορείας και οι full LED προβολείς.  

Close