Η Toyota για ακόμη μία φορά φαίνεται να είναι πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών. Εκτός από το γεγονός πως ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε υβριδικά συστήματα μαζικής παραγωγής (Prius), φαίνεται να είναι και η πρώτη που θα κατοχυρώσει πατέντα για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα επιδόσεων.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα που θα επιτρέπει τη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα (πιθανότατα επιδόσεων). Το σύστημα θα διαχειρίζεται την αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και των απαιτήσεών τους στο κιβώτιο ταχυτήτων και θα προσφέρει τελικά μία εμπειρία όμοια με αυτή των χειροκίνητων βενζινοκίνητων.
![](/sites/default/files/styles/media_image/public/2023-05/image_12.jpeg?itok=eF9cEVAZ)
Το νέο αυτό σασμάν, θα συνδέεται τόσο με το πεντάλ του συμπλέκτη, όσο και με την ECU, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να αλλάζει απρόσκοπτα μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα ο εγκέφαλος, θα μπορεί να διακόπτει και να πατάει αποτελεσματικά τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο φρενάρει με στόχο το σταμάτημα, για καλύτερη, ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική χρήση.
![](/sites/default/files/styles/media_image/public/2023-05/image_13.jpeg?itok=TKzLvjOV)
Βέβαια, η διάταξη των βαλβίδων, αποδεικνύει πως ο οδηγός θα μπορεί πάντα να πατάει τον συμπλέκτη, ανεξάρτητα από το τι θέλει η ECU. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επιτρέπει επίσης μια λειτουργία οδήγησης στην οποία ο "υπολογιστής" αποσύρεται εντελώς και η μετάδοση συνδέεται μόνο με το πεντάλ του συμπλέκτη και τις κινήσεις του οδηγού.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα προσελκύσει σίγουρα όσους θεωρούν πως τα αυτόματα κιβώτια των υβριδικών και ηλεκτρικών, έχουν «κλέψει» τη χαρά της οδήγησης. Ειδικά τώρα που τα υβριδικά συστήματα κίνησης γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα στα οχήματα επιδόσεων. Μην ξεχνάμε επίσης το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Toyota για ένα προσομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Toyoda το είχε πει «Όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα», και συνεχίζει να το κάνει πράξη με κάθε τρόπο.
![](/modules/tns_ifart/assets/loading.gif)
Η Volvo κατέγραψε νέο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο το 2024
Με νέο ρεκόρ πωλήσεων αποχαιρέτησε το 2024 η Volvo, καθώς η εταιρεία κατέγραψε 763.389 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 8% συγκριτικά με το 2023. Πρόκειται για ένα ιστορικό υψηλό, παρόλο που οι παραδόσεις του Δεκεμβρίου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Το 2024 η Volvo παρουσίασε, επίσης, μια σημαντική αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid), με συνολικά 175.194 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή 54% περισσότερα συγκριτικά με το 2023, και 177.593 επαναφορτιζόμενα υβριδικά, ήτοι +16%. Το περασμένο έτος σχεδόν μία στις δύο (46%) πωλήσεις της εταιρείας αφορούσε ηλεκτροκίνητο όχημα, με τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καταλαμβάνουν μερίδιο 23%, έναντι 16% του 2023.
![](/sites/default/files/styles/media_image/public/2025-01/volvo_ex90.jpg?itok=Evf4cVdb)
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι παραδόσεις ανήλθαν σε 369.685 μονάδες, σηματοδοτώντας αύξηση 25%, με τις πωλήσεις των plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων να αντιπροσωπεύουν το 65% επί του συνόλου. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Volvo έφτασαν τις 125.243 μονάδες, καταγράφοντας μείωση 3%, αλλά αυτές των ηλεκτροκίνητων μοντέλων αυξήθηκαν κατά 20%, με το μερίδιό τους να αντιστοιχεί σε 34% επί του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων της εταιρείας. Στην Κίνα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8%, που μεταφράζεται σε έναν ετήσιο όγκο πωλήσεων της τάξεως των 156.370 αυτοκινήτων, αλλά αυτές των plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών κατέγραψαν αύξηση 3%.
Την κούρσα των πωλήσεων οδήγησε το Volvo XC60 με 23.853 αυτοκίνητα (2023: 228.646) παγκοσμίως, ενώ ακολούθησαν τα XC40/EX40 με 173.890 πωλήσεις (2023:200.670) και XC90 με 180.621 (2023:107.549).
Για το πλήρες έτος 2023, ο όμιλος Volvo κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ, ύψους 25,6 δισ. σουηδικών κορονών (SEC), δηλαδή περίπου 2,3 δισ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Τα έσοδα ανήλθαν σε ιστορικό υψηλό 399,3 δισ. SEK (35,9 δισ. ευρώ), ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις σημείωσαν ρεκόρ, με 708.716 αυτοκίνητα.
![](/modules/tns_ifart/assets/loading.gif)