Ειδήσεις

10 Sep, 2024 Ώρα 08:38

Η Toyota μειώνει κατά 33% τον στόχο παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων

Thumbnail

Πριν από λίγο καιρό, η Toyota επικρίθηκε για το γεγονός ότι στηριζόταν στα υβριδικά οχήματα και είχε μια ανιαρή σειρά ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή ήταν τελικά η σωστή στρατηγική, καθώς όλα τα νούμερα, δείχνουν πως οι πωλήσεις των υβριδικών έχουν εκτοξευθεί, ενώ των ηλεκτρικών μειωθεί. Ταυτόχρονα όμως η Toyota ανακοίνωσε ένα ηλεκτρικό πλάνο δηλώνοντας παράλληλα υψηλούς στόχους παραγωγής για το μέλλον θέλοντας να παραμείνει ανταγωνιστικήγ και σε αυτό το “καύσιμο”.

Close

Αλλαγή στα ηλεκτρικά πλάνα;

Ωστόσο, ο ιαπωνικός γίγαντας φέρεται τελικά να είναι έτοιμος να κάνει ένα βήμα πίσω στην ηλεκτροκίνηση και να επιβραδύνει σημαντικά την παραγωγή EV οχημάτων. Σύμφωνα με το ξένο δημοσίευμα της Nikkei, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει τελικά να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EV το 2026, κάτι που θα σήμαινε πτώση 33% από το αρχικό πλάνο.

Αν και αυτό εξακολουθεί να είναι μια τεράστια αύξηση από τα περίπου 100.000 EV που πωλήθηκαν πέρυσι, η Toyota φέρεται να αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή λόγω της «επιβράδυνσης της παγκόσμιας αγοράς EV». Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η εταιρεία μπορεί να κατασκευάσει περίπου 400.000 EVs το επόμενο έτος.

Close

Δεν υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με το αν θα καθυστερήσει ή όχι το λανσάρισμα μερικών EV μοντέλων ως μέρος του σχεδίου, αλλά η Toyota εργάζεται πάνω σε μια ποικιλία διαφορετικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων δύο SUV 7 σειρών.

Τον Ιούλιο, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι σκοπεύει να «προσφέρει 30 μοντέλα BEV παγκοσμίως σε όλα τα σήματα των εμπορικών σημάτων Toyota και Lexus και να παράγει έως και 3,5 εκατομμύρια BEV ετησίως» μέχρι το 2030. Όταν ζητήθηκαν διευκρινίσεις από το Reuters, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι εξακολουθεί να σκοπεύει να παράγει 1,5 εκατομμύρια EVs ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Ωστόσο, αυτοί οι αριθμοί είναι απλώς «στόχοι».

Close

Πάντως η Toyota σίγουρα δεν θα είναι η πρώτη που θα επιβραδύνει την ώθηση των EV, καθώς η Volvo εγκατέλειψε πρόσφατα τα σχέδια να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική μέχρι το 2030. Αντ’ αυτού, βλέπουν τώρα ένα μείγμα από ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και EVs.

Φυσικά, η Volvo δεν είναι καθόλου μόνη της, καθώς η Ford πρόσφατα απέσυρε ένα ηλεκτρικό crossover τριών σειρών και καθυστέρησε τον διάδοχο του F-150 Lightning για το 2027.

18 Dec, 2025 Ώρα 13:53

Η BMW σαρώνει τις διακρίσεις σε θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς

Thumbnail

Τα μοντέλα της BMW πρωταγωνίστησαν σε δύο σημαντικούς θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς. Η BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, κέρδισε το «Χρυσό Τιμόνι» ως η «Καλύτερη Καινοτομία» του 2025. Μία ακόμα διάκριση «Χρυσό Τιμόνι» που απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό Auto Bild και την εφημερίδα Bild am Sonntag απονεμήθηκε στην BMW M5 Touring, το οποίο επικράτησε με άνεση στην «Ανώτερη/Πολυτελή Κατηγορία». Οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού Auto Zeitung ανέδειξαν επίσης τα μοντέλα της BMW νικητές σε οκτώ κατηγορίες οχημάτων. Στις διακρίσεις περιλαμβάνονται μοντέλα από την BMW Σειρά 1 έως την BMW Σειρά 5, καθώς και από την BMW iX1 έως την BMW X5. Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν εξίσου επιτυχημένα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η νέα BMW iX3. Επιπλέον, η BMW διατήρησε τον τίτλο της «Καλύτερης Μάρκας στον Κόσμο». Το βραβείο «Χρυσό Τιμόνι» απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου «Auto Bild» και τη γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Bild am Sonntag», του εκδοτικού οίκου Axel Springer SE. Θεωρείται από τα πιο έγκυρα βραβεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ απονέμεται από το 1976 και τιμά τα εξαιρετικά νέα οχήματα που κυκλοφορούν στη γερμανική αγορά. Οι υποψηφιότητες για την 49η διοργάνωση περιλάμβαναν 72 νέα μοντέλα από το 2025.

Close

 

 

Παράλληλα, το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Zeitung απονέμει τα βραβεία «Auto Trophy» από το 1987, γεγονός που τα καθιστά από τα πλέον έγκυρα βραβεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2025, περίπου 400 μοντέλα/μάρκες διαγωνίστηκαν σε 18 κατηγορίες, αντικατοπτρίζοντας το ευρύ φάσμα μοντέλων της γερμανικής αγοράς. Το διάστημα μεταξύ 10 Σεπτεμβρίου και 21 Οκτωβρίου 2025, συνολικά 9.872 αναγνώστες συμμετείχαν στην ψηφοφορία, υποβάλλοντας τις ψήφους τους online ή ταχυδρομικά. Τελικά, οι αναγνώστες χάρισαν στην BMW και τα μοντέλα της εννέα διακρίσεις «Auto Trophy». Ποτέ στο παρελθόν ένας κατασκευαστής δεν είχε τόσο μεγάλη επιτυχία σε αυτό τον καταξιωμένο θεσμό. 

 

Close

 

Οι κατηγορίες στις οποίες τα μοντέλα BMW κατέκτησαν την πρώτη θέση:

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία compact και οχημάτων πόλης»: BMW Σειρά 1 

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στη Μεσαία Κατηγορία»: BMW Σειρά 2 Gran Coup é 

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ανώτερη/Πολυτελή κατηγορία»: BMW Σειρά 5 

«Το καλύτερο SUV μεταξύ 30.000 και 60.000 ευρώ»: BMW X3 

«Το καλύτερο SUV άνω των 60.000 ευρώ»: BMW X5 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό sedan»: BMW i5 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV κάτω των 50.000 ευρώ»: BMW iX1 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV άνω των 50.000 ευρώ»: BMW iX3 

«Η καλύτερη μάρκα στον κόσμο»: BMW