Η Volvo απευθύνει πρόσκληση στις κυβερνήσεις και τους νομοθέτες σε όλο τον κόσμο να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη ανισότητα που υπάρχει στην οδική ασφάλεια ανάμεσα στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Παρά την πρόοδο που έχει γίνει κατά τις πρόσφατες δεκαετίες, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν μεγάλη απόκλιση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ανάμεσα στις δύο κατηγορίες χωρών. Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τις ζωές τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, όμως τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν επίσης ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες.

Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo Cars πιστεύει ότι οι χώρες πρέπει να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας, εισάγοντας νόμους για την υποχρεωτική χρήση της τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα. Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα.
Η Volvo Cars είναι πρόθυμη να συνεισφέρει σε πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, προσφέροντας τον πλούτο της γνώσης της για την ασφάλεια, όπως άλλωστε ήδη κάνει για πολλές δεκαετίες σε συνεργασία με κυβερνήσεις, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους νομοθέτες. Για παράδειγμα, το προηγούμενο έτος η Volvo παρουσίασε μία ανοιχτή βάση δεδομένων με τα αποτελέσματα των ερευνών που έχει διεξάγει για την ασφάλεια σε βάθος δεκαετιών, η οποία είναι προσβάσιμη.

Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, που πρώτη παρουσίασε η Volvo το 1959, εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά. Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές. Με δεδομένο ότι οι ποδηλάτες, οι πεζοί και χρήστες μηχανοκίνητων δίτροχων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το μισό των απωλειών που σημειώνονται στους δρόμους παγκοσμίως, η Volvo Cars συνιστά επίσης στα μέλη των Hνωμένων Eθνών να εστιάσουν στην οδική ασφάλεια διαθέτοντας πόρους, για παράδειγμα, σε ξεκάθαρα διαχωρισμένες λωρίδες για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, με μπάρες που προστατεύουν αυτούς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
Με την προώθηση αυτών των χαμηλού κόστους και εύκολων στην υλοποίησή τους αλλαγών στην υποδομή που ξεχωρίζουν τους χρήστες μηχανοκίνητων οχημάτων από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, η Volvo Cars πιστεύει ότι μπορούν να σωθούν πολλές ζωές.

Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για αγοραπωλησίες οχημάτων υπό ανάκληση -Τι προνοεί
Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε πρόταση νόμου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών που ρυθμίζει τη διαδικασία μεταβίβασης και εγγραφής οχημάτων τα οποία τελούν υπό ανάκληση, προσφέροντας διέξοδο σε εμπόρους και αγοραστές.
Η πρόταση κατατέθηκε και εγκρίθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Υπέρ της πρότασης ψήφισαν 24 βουλευτές, ενώ καταψήφισε η Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου.
Σκοπός της πρότασης νόμου είναι η τροποποίηση του περί Έγκρισης Τύπου Οχημάτων Νόμου, ώστε, σε περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση βεβαίωσης ή δήλωσης για σκοπούς εγγραφής ή/και μεταβίβασης οχήματος – λόγω εκκρεμούσας ανάκλησης και μη ολοκλήρωσης των διορθωτικών μέτρων – να επιτρέπεται η προσκόμιση κοινής δήλωσης, υπογεγραμμένης από τον αγοραστή και τον πωλητή.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, δήλωσε ότι ύστερα από πολυήμερες συζητήσεις στην Επιτροπή και με τα αρμόδια τμήματα αποφασίστηκε ότι τα οχήματα που τελούν υπό ανάκληση δεν μπορούν να μεταβιβαστούν ή να εγγραφούν εκτός αν ο αγοραστής και ο πωλητής δηλώσουν ότι γνωρίζουν την ύπαρξη ανάκλησης.
Όπως εξήγησε, σκοπός της πρότασης είναι η ομαλή λειτουργία της αγοράς και η δυνατότητα διεκπεραίωσης αγοραπωλησιών, παρά τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των ανακλήσεων, όπως αυτή που αφορά τους αερόσακους και εκκρεμεί σύμφωνα με σχετικό διάταγμα του Υπουργείου Μεταφορών.
Η Πρόεδρος της Βουλής και Πρόεδρος της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, σχολίασε ότι για ακόμα μια φορά η Βουλή παρεμβαίνει αποφασιστικά για την επίλυση ενός προβλήματος και συνεχάρη την Επιτροπή Μεταφορών για την πρωτοβουλία της.
Πηγή: ΚΥΠΕ
