To Viper είναι ένα από τα πιο βάρβαρα και «αντρικά» αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ποτέ, όποια από τις τρεις γενιές του κι αν εξετάσεις. Η 3η έμεινε στην παραγωγή από το 2012 μέχρι το 2017, όμως παρόλα αυτά η Dodge πούλησε 2 ολοκαίνουργια αυτοκίνητα στο πρώτο τετράμηνο του 2021!

H αμερικανική φίρμα ταξινόμησε 2 «Οχιές» στις Η.Π.Α., ενώ ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως πέρσι είχε πουλήσει άλλες 3. Μάλιστα, το 2019 είχαν πουληθεί 5 Viper και το 2018 άλλες 19! Στο σύνολο, από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του, έχουν βρει αγοραστή 29 αντίτυπα με 0 χλμ. και τις ζελατίνες! Προφανώς αυτά του ’18 είχαν ξεμείνει σε στοκ, όμως τα υπόλοιπα; Το πιθανότερο σενάριο θέλει ορισμένους αντιπροσώπους να αγόρασαν τα αυτοκίνητα, βάζοντάς τα στο «ψυγείο» μέχρι να ανέβουν οι τιμές. Κι από τη στιγμή που δεν γίνεται γνωστό πόσο κόστισαν οι αγορές των «ληξιπρόθεσμων» Viper, το σκεπτικό αυτό έχει βάση. Όπως και αυτό που λέει πως υπάρχουν κι άλλα, τα οποία θα βγουν «στο σφυρί» τα επόμενα χρόνια. Όταν δηλαδή οι τιμές τους -ειδικά αν καταργηθεί κάποιο από τα Hellcat– εκτιναχθούν ακόμα περισσότερο.

Στην τελευταία του μορφή, το αμερικανικό supercar είχε κάτω από το θεόμακρυ καπό έναν V10 8.382 κ.εκ. (με τις ρίζες στις αρχές της δεκαετίας του 90 και κατόπιν συνεργασίας με τη Lamborghini), απόδοσης 649 ίππων στις 6.150 σ.α.λ. και 813 Nm στις 4.950 σ.α.λ. Ο συνδυασμός ανθρακονήματος και αλουμινίου στο αμάξωμα, βοηθούσε στη διατήρηση του βάρους στα 1.530 κιλά. Παρά την έλλειψη διπλών συμπλεκτών και εξελιγμένων ηλεκτρονικών, το ωμό γκάζι του Viper συνδυαζόταν άψογα με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εξασφάλιζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα (335).

To ελαφρύτερο, ισχυρότερο, πισταδόρικα στημένο και αεροδυναμικά εξελιγμένο για παραγωγή κάθετης δύναμης (μέχρι 907 κιλά) ACR, ήταν από τους γεννήτορες της τρέλας με τους χρόνους στο Nurburgring και έκανε -ούτε λίγο, ούτε πολύ- 13 ρεκόρ πίστας, μεταξύ των οποίων και στην «Πράσινη Κόλαση» (τα περισσότερα έχουν καταρριφθεί, αλλά δεν αφαιρείται τίποτα από το επίτευγμα της αγωνιάρας «Οχιάς»).
Πηγή: Autogreeknews.gr

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
