Ειδήσεις

04 Mar, 2024 Ώρα 18:38

Το «καθαρότερο» όχημα στον κόσμο είναι υβριδικό και όχι ηλεκτρικό

Thumbnail

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος δημοσιεύτηκε η έρευνα που ταξινομεί τα καθαρότερα προς το περιβάλλον Ι.Χ. και τα πιο ρυπογόνα. Είναι το πιο πράσινο νέο όχημα στον κόσμο ηλεκτρικό;

Close

Όχι είναι η απάντηση καθώς στην 1η θέση της «πράσινης» λίστας φιγουράρει το Plug-in υβριδικό νέο Toyota Prius Prime  πετυχαίνοντας σκορ 71 και μέσα ετήσια έξοδα για καύσιμα στα 529 δολάρια.

Από την 2η και έως και την 5η θέση υπάρχουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία είναι: Lexus RZ 300e, Mini Cooper SE, Nissan Leaf και Toyota bZ4X.

Close

 

 

Η κατάταξη του πόσο “πράσινο” είναι ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, από το κόστος καυσίμου κατά τη διάρκεια ενός έτους, το πόσο αποτελεσματικά αεροδυναμικό είναι και άλλες μετρήσεις. Ιδού ο τρόπος με τον οποίο το GreenerCars καταλήγει στην κατάταξη που κάνει.

“Για τον υπολογισμό των βαθμολογιών GreenerCars, η ACEEE αξιολογεί κάθε αυτοκίνητο έτους 2024 ως προς το κόστος του για την ανθρώπινη υγεία από την ατμοσφαιρική ρύπανση που σχετίζεται με την κατασκευή και τη διάθεσή του, την παραγωγή και τη διανομή καυσίμου ή ηλεκτρικής ενέργειας και τις εκπομπές καυσαερίων του οχήματος”.

Για το 2024 ο νικητής της πρώτης θέσης είναι το Toyota Prius Prime SE με βαθμολογία 71. Η ACEEE εκτιμά ότι θα χρειαστείτε μόνο 529 δολάρια για να ανεφοδιάσετε το Prius κατά τη διάρκεια ενός έτους. Είναι η τρίτη φορά που κερδίζει και το μεγαλύτερο μέρος της νίκης οφείλεται στο βάρος. “Είναι το σχήμα του αμαξώματος, η τεχνολογία μέσα σε αυτό και το συνολικό βάρος”, δήλωσε στην Washington Post ο Peter Huether, ανώτερος ερευνητικός συνεργάτης για τις μεταφορές στο ACEEE.

Η ύπαρξη ενός σχεδιασμού που είναι αξιοσημείωτα αποδοτικός ωφελείται περαιτέρω από τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Οι μεγάλες και βαριές μπαταρίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, αλλά αυτό δεν τις καθιστά αυτομάτως συνολικά πιο πράσινες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως εκείνα που βρίσκονται στο μικρότερο άκρο της κλίμακας, σημείωσαν επίσης καλή βαθμολογία.

Close

Αξίζει να δούμε και την 10άδα με τα πιο… ρυπογόνα οχήματα ανάμεσα στα οποία είναι και ένα ηλεκτρικό. Το GMC Hummer.

 

15 Jul, 2025 Ώρα 10:41

O Όμιλος BMW αποκαλύπτει μια νέα φιλοσοφία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης

Thumbnail

Ο Όμιλος BMW Group μια επαναστατική φιλοσοφία στο χώρο της ηλεκτροκίνησης,  εγκαινιάζοντας με αυτό τον τρόπο μια νέα εποχή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Όμιλος έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη και παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης και συστημάτων ηλεκτροκίνησης που βασίζονται στην έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Neue Klasse θα επωφεληθεί από αυτές τις εξελίξεις. 

Close

 

 

Με τη νέα τεχνολογία BMW eDrive έκτης γενιάς (Gen6 για συντομία), το BMW Group πραγματοποιεί ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα. Οι βελτιώσεις που αφορούν το προϊόν περιλαμβάνουν 30% ταχύτερη φόρτιση και 30% μεγαλύτερη αυτονομία, με ορισμένα μοντέλα να επιτυγχάνουν ακόμη και υψηλότερες επιδόσεις. Επιπλέον, η νέα μπαταρία υψηλής τάσης Gen6 αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία 800V. Η Gen6 θα κάνει το ντεμπούτο της φέτος στην Neue Klasse και στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα όλης της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών προϊόντων του BMW Group. Η φιλοσοφία για τις μπαταρίες υψηλής τάσης Gen6 είναι ριζικά νέα και θα βρει εφαρμογή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων - μέχρι και στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Η νέα, ακόμα πιο λεπτή σχεδίαση επιτρέπει την ενσωμάτωσή της σε μία ποικιλία μοντέλων, ανεξάρτητα από το ύψος του οχήματος. Η μπαταρία υψηλής τάσης αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος των μοντέλων Neue Klasse («pack-to-open-body»), ενώ οι νέες κυλινδρικές κυψέλες θα ενσωματωθούν απευθείας στην μπαταρία υψηλής τάσης («cell-to-pack»). Η νέα κυλινδρική κυψέλη της BMW προσφέρει 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με την προηγούμενη πρισματική της Gen5. 

 

Close

 

Όλα τα στοιχεία που επιτρέπουν αυτό το τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός συγκεντρώνονται στο BMW Energy Master. Η εν λόγω κεντρική μονάδα ελέγχου είναι τοποθετημένη στη μπαταρία υψηλής τάσης και παρέχει τη διασύνδεση για την παροχή ρεύματος υψηλής και χαμηλής τάσης καθώς και για τα δεδομένα από τη μπαταρία υψηλής τάσης. Επίσης, ελέγχει την παροχή ρεύματος για τον ηλεκτροκινητήρα και το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και διασφαλίζει την ασφαλή και έξυπνη λειτουργία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Το BMW Group έχει καταθέσει  μια σειρά νέων αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που αφορούν το ηλεκτρικό σύστημα των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών ασφαλειών.  

Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έξυπνη ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σε συνδυασμό με τη συνεχή αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων, είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Σε σύγκριση με το τετρακίνητο μοντέλο Gen5 xDrive, ένα μελλοντικό μοντέλο της Neue Klasse με τεχνολογία EESM και ASM μπορεί να είναι υπερήφανο για τις εξής βελτιώσεις: οι απώλειες ενέργειας έχουν μειωθεί κατά 40%, το κόστος κατά 20% και το βάρος κατά 10%.