Το νέο Volvo EX30 είναι ένα μοντέλο που φέρνει τη Σουηδική εταιρεία σε μια νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία όπου το κοινό αναζητά ένα premium compact μοντέλο στην κατηγορία των SUV. Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους ενώ η μάρκα το έχει εξοπλίσει το μοντέλο με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας.
Ως το πιο μικρό SUV στην ιστορία της Volvo Cars, το νέο EX30 είναι τόσο ασφαλές όσο θα περίμενε κάποιος από ένα αυτοκίνητο Volvo. Βασισμένο στην ασφάλεια και στην έρευνά της μάρκας για ατυχήματα σε πραγματικές συνθήκες, το EX30 σχεδιάστηκε για να βοηθά στην προστασία του οδηγού και των επιβατών του σε περίπτωση μίας σύγκρουσης. Το πετυχαίνει με συστήματα συγκράτησης προηγμένης τεχνολογίας, καθώς και με την κορυφαία δομική σχεδίασή του, αποτέλεσμα των φιλόδοξων εσωτερικών προδιαγραφών του για την ασφάλεια, που σχεδιάστηκαν για να προετοιμάζουν τα αυτοκίνητά της Volvo για διάφορα σενάρια σε πραγματικές συνθήκες.

Η προστασία των ανθρώπων μέσα στο αυτοκίνητο σε περίπτωση μίας σύγκρουσης είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητά της μάρκας. Η δομική σχεδίαση του EX30 φέρει ειδικές ενισχύσεις στις κολόνες Α, B και C, καθώς και στην οροφή. Με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η Volvo έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην ενσωμάτωση της μπαταρίας. Το πλαίσιο και ο κλωβός ασφαλείας είναι φτιαγμένα από διάφορους τύπους χάλυβα υψηλής αντοχής που αντισταθμίζουν με αποτελεσματικό τρόπο την επίπτωση μίας πιθανής σύγκρουσης.
Το EX30 περιλαμβάνει επίσης έναν αερόσακο στην εσωτερική πλευρά του καθίσματος του οδηγού, σχεδιασμένο έτσι ώστε να συμβάλλει στη μείωση των τραυματισμών στον θώρακα και στο κεφάλι σε περίπτωση μίας πλευρικής σύγκρουσης.

Μέσα στο EX30, υπάρχει ως στάνταρ ένα νέο προηγμένο σύστημα προειδοποίησης οδηγού. Μαζί με την ανίχνευση χεριών στο τιμόνι, το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης έναν ειδικό αισθητήρα που εκτελεί ισχυρούς αλγόριθμους. Βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και ανιχνεύει κινήσεις των ματιών και του προσώπου περίπου 13 φορές το δευτερόλεπτο. Με αυτόν τον τρόπο, το EX30 είναι σε θέση να κατανοήσει εάν είστε αφηρημένος, νυσταγμένος ή με άλλον τρόπο απρόσεκτος, ακόμη και αν δεν το έχετε καταλάβει ο ίδιος. Μέσα στην πόλη, η νέα λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση σχεδιάστηκε για να βοηθά να αποφεύγετε ατυχήματα σε διασταυρώσεις. Προκειμένου να βοηθήσει στη μείωση αυτών των περιστατικών, το επερχόμενο Volvo EX30 εξοπλίζεται με Door Opening Alert. Το σύστημα μπορεί να σας προειδοποιήσει μέσω οπτικών και ακουστικών ενδείξεων, όποτε ετοιμάζεστε να ανοίξετε μια πόρτα μπροστά σε έναν διερχόμενο δικυκλιστή ή άλλο χρήστη του δρόμου.
Συνοπτικά, όπως και κάθε άλλο μοντέλο Volvo, το νέο EX30 εξοπλίζεται με μία ευρεία σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.

Mazda MX-5: Ετοιμάζεται νέα γενιά, χειροκίνητη και ατμοσφαιρική με κινητήρα 2.5λτ.
Το Miata είναι ένα μοντέλο, μία κατηγορία μόνο του. Διθέσιο, ελαφρύ, πάντα συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο και με τον πιο fun to drive χαρακτήρα. Οι υπεύθυνοι της Mazda μόλις επιβεβαίωσαν πως η νέα γενιά του θρυλικού roadster είναι έτοιμη να έρθει, έχοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα πιο έντονα.
Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού Masashi Nakayama δήλωσε ότι πρόθεση είναι να γίνει το επόμενο MX-5 ακόμα πιο ελαφρύ. Ιδανικά, η Mazda θέλει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του σημερινού Miata ζυγίζει 990 κιλά, στην ειδική έκδοση 990S που κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία.
Ο Nakayama λέει ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος κάτω από τα 4μ. ενώ και πάλι θα πει όχι στο turbo. Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας λέγεται πως θα είναι 2.500κ.εκ. με ιδανική αναλογία οικονομίας και ισχύς.

Επειδή η Mazda γνωρίζει καλά το κοινό του Miata, ο νέος κινητήρας βενζίνης θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, εάν η εταιρία έχει σκοπό να το προσφέρει στην Ευρώπη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιθανότατα και κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα ώστε να μπορεί να πάρει το πράσινο φως λόγω ρύπων.
Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο MX-5; Πιθανότατα όχι σύντομα καθώς η τωρινή γενιά δέχθηκε πέρυσι ένα ακόμα facelift, οπότε πιθανότατα έχει ακόμα ένα με δύο χρόνια μπροστά της. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο να μαθαίνουμε πως υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προσφέρουν αυτοκίνητα που υμνούν την οδήγηση και προσφέρουν κάτι το διαφορετικό.
