Ειδήσεις

08 Jun, 2019 Ώρα 13:33

Κορυφαία στην ενεργητική ασφάλεια η Mercedes-Benz

Thumbnail

Η Mercedes-Benz χαράζει πορεία για τις υπόλοιπες εταιρείες στον τομέα ασφάλειας αυτοκινήτου από την δεκαετία του 70. Όλες οι λύσεις που παρουσίαζε στο κοινό από τότε, βοηθούσαν την υποστήριξη των οδηγών και μείωναν το ρίσκο ατυχήματος. Σημαντικά σημεία αναφοράς, αποτελούν τα ABS (1978), το ESP® Electronic Stability Programme για σταθερότητα στον δρόμο(1995) και το DISTRONIC adaptive cruise control (1998). Το σύστημα ABC Active Body Control του ενεργού πλαισίου, παρουσιάστηκε πριν από 20 χρόνια πάνω στην CL της σειράς του μοντέλου C 215, και αποτελούσε ακόμα μια πρωτοπορία της Mercedes-Benz στο θέμα της ενεργητικής ασφάλειας. Μέχρι σήμερα, συνεχίζονται και εξελίσσονται συστήματα και έξυπνες τεχνολογίες μέσο του concept Mercedes-Benz Intelligent Drive της εταιρείας.

Close

 

 

Η φράση «ενεργητική ασφάλεια» δημιουργήθηκε την δεκαετία του 60 στην Ιταλία, με την ιταλική ονομασία «sicurezza attiva». Η Mercedes-Benz, ωστόσο, μελετούσε το ενδεχόμενο της ενεργητικής ασφάλειας από τα τέλη τις δεκαετίας του 40. Με πρωταγωνιστές τους Hans Scherenberg, Karl Wilfert και Béla Barényi, ως διευθυντές εξέλιξης για την ασφάλεια του οδηγού. 

Το 1978 η Mercedes-Benz παρουσίασε το πασίγνωστο πλέον, σύστημα φρένων ABS, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Bosch. Στις 21 Αυγούστου του 1978, η Mercedes-Benz έγραψε στην ανακοίνωση της: «Μέσω της άμεσης συνεργασίας διαφόρων οργανισμών για την  δημιουργία του A-B-S, όπου ο οδηγός νοιώθει και ακούει καλύτερα το φρενάρισμα, με τα φρένα να χαλαρώνουν μόλις πάει να κλειδώσει ο τροχός και να συνεχίζουν σταθερά να πιέζουν, βελτιώνοντας την απόσταση φρεναρίσματος». Ως γνωστόν, το σύστημα ABS πλέον είναι τόσο κοινό όσο και η ζώνη ασφαλείας.

Close

 

 

Το σύστημα πρόσφυσης 4MATIC – που ελέγχει ενεργά σε ποιους από τους τέσσερεις τροχούς μεταδίδεται ισχύ και πότε – εξελίχθηκε το 1985 και δούλευε σε συνεργασία με το ABS εξ αρχής. Στον τομέα «έξυπνης υποστήριξης», έκανε το ντεμπούτο του  το ESP® Electronic Stability Programme το1995, και το DISTRONIC cruise control το 1998. Την ίδια περίοδο παρουσιάστηκε και το βοηθητικό σύστημα φρένων BAS, που ελέγχει την μέγιστη ένταση των φρένων, αν αντιληφθεί το αυτοκίνητο πως χρειάζεται περισσότερο φρενάρισμα όταν ο οδηγός, λανθασμένα, δεν χρησιμοποιεί ολόκληρο το πεντάλ του φρένου.  Το σύστημα ABC Active Body Control του ενεργού πλαισίου, εμφανίστηκε το 1999. 

 

 

Το μέλλον, στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, διαγράφεται ακόμη πιο λαμπρό, με τα αυτόνομα και έξυπνα αυτοκίνητα να έρχονται ολοένα και πιο κοντά. Έπειτα από την παρουσίαση των τεχνολογιών BAS PLUS Brake Assist (2005), PRE-SAFE® Brake and Intelligent Light System (both in 2006), Blind Spot Assist (2007), Active Parking Assist (2009), ATTENTION ASSIST, Adaptive Highbeam Assist, Lane Keeping Assist (όλα το 2009), Active Blind Spot Assist, και Active Lane Keeping Assist (2010), η Mercedes-Benz ήδη κάνει βήματα προς το «έξυπνο» μέλλον.

Tags
30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.