Η Lamborghini ξεκίνησε την παραγωγή της Countach τον Μάρτιο του 1974, ξεκινώντας μία μοναδική ιστορία συναρμολόγησης 16 ετών. Όμως δεν ήταν σε καμία περίπτωση ένα όχημα μαζικής παραγωγής καθώς μόνο 1.999 κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αλλά αυτός ο αριθμός υποκρύπτει τον τεράστιο αντίκτυπο που είχε σε ολόκληρο τον κόσμο της αυτοκίνησης. Και όλα ξεκίνησαν με την πράσινη Countach του 1974 που βλέπετε, την πρώτη που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.
Για να γιορτάσει την 50η επέτειο, η Lamborghini έφερε την LP 400 πίσω στον τόπο όπου γεννήθηκε. Η ίδια γραμμή παραγωγής στην ίδια τοποθεσία Sant’Agata Bolognese εξακολουθεί να είναι ενεργή, αν και τα πράγματα φαίνονται λίγο διαφορετικά σήμερα. Η εταιρεία έδωσε επίσης στη δημοσιότητα vintage φωτογραφίες από τη γραμμή παραγωγής της Countach στο πέρασμα των χρόνων, που δείχνουν τις LP 500 και LP 5000 να συναρμολογούνται.
Η Lamborghini βρήκε μάλιστα το χρόνο να πραγματοποιήσει μια φωτογράφιση με τη σύγχρονη ναυαρχίδα της Revuelto. Αν και σίγουρα έχουν αλλάξει πολλά στον κόσμο της αυτοκίνησης, και τα δύο αυτοκίνητα εξακολουθούν να διαθέτουν V12.
Η αρχική LP 400 κατασκευάστηκε από το 1974 έως το 1978 και ξεχωρίζει για την έλλειψη προεκτάσεων στα φτερά. Αυτές ήρθαν για την LP 400S, σχεδιασμένες για να φιλοξενήσουν τα ελαστικά Pirelli που τοποθετήθηκαν στις εμβληματικές πλέον ζάντες. Κατασκευάστηκε από το 1978 έως το 1982, οπότε και εμφανίστηκε η LP 5000S. Μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπη με την LP400 S, αλλά ο V12 είχε μεγαλώσει στα 4,8 λίτρα.
Η 5000S Quattrovalvole ακολούθησε από το 1985 έως το 1988, φέρνοντας έναν ακόμα μεγαλύτερο κινητήρα και περισσότερη ισχύ στο supercar. Η Countach «έκλεισε» το 1990 με το επετειακό μοντέλο 25th Anniversary, από το οποίο κατασκευάστηκαν 658.
«Σήμερα η παραγωγή μας είναι πολύ διαφορετική από το 1974», δήλωσε ο Niccoli, διευθύνων σύμβουλος παραγωγής. «Διατηρεί όμως τις καλύτερες πτυχές και συγκεντρώνει τις χειρωνακτικές δεξιότητες των χειριστών μας και τις καλύτερες διαθέσιμες τεχνολογίες, δίνοντας το έναυσμα για τη λεγόμενη Manifattura Lamborghini Next Level».

90 χρόνια Jaguar. Δύο οράματα, μία φιλοσοφία που αντέχει στον χρόνο
Η Jaguar γιορτάζει φέτος ενενήντα χρόνια δημιουργικής καινοτομίας, επιλέγοντας να σηματοδοτήσει την επέτειο με μια εικόνα που συμπυκνώνει την ίδια της την ταυτότητα. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε το όνομα Jaguar, το ιστορικό SS Jaguar του 1935, που συναντά για πρώτη φορά το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας, το Type 00. Το στιγμιότυπο εκτυλίσσεται στο Λονδίνο, έξω από το The Chancery Rosewood, ένα ξενοδοχείο που συνδυάζει μοντέρνες γραμμές και σύγχρονη βρετανική αισθητική, σαν καθρέφτης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Jaguar μέσα στον χρόνο.
Το SS Jaguar υπήρξε το αυτοκίνητο που καθόρισε το ύφος της εταιρείας, τότε ακόμη μικρής και αποφασισμένης να χαράξει δική της πορεία. Στη δεκαετία του ’30, όταν τα περισσότερα βρετανικά αυτοκίνητα παρέμεναν ογκώδη και λειτουργικά, ο Sir William Lyons τόλμησε να αμφισβητήσει αυτό το μοτίβο. Δημιούργησε ένα χαμηλό, κομψό, μακρόστενο αμάξωμα, που απέρριπτε τις ευθείες γραμμές και το αυστηρό ύφος της εποχής. Το SS Jaguar, με το μακρύ καπό και το επιμηκυμένο προφίλ του, δεν ήταν απλώς ένα νέο μοντέλο. Ήταν μια δήλωση: «Copy Nothing». Μην αντιγράφεις τίποτα.
Ενενήντα χρόνια μετά, η Jaguar επιστρέφει στο Λονδίνο για να παρουσιάσει ένα νέο ορόσημο. Το Type 00 δεν αποτελεί ακόμη μοντέλο παραγωγής, αλλά μια νέα εποχή για την εταιρεία, η οποία ετοιμάζεται να αποκαλύψει μέσα στο 2026 ένα εντελώς νέο, πολυτελές ηλεκτρικό GT. Στην έκδοση που παρουσιάστηκε στη βρετανική πρωτεύουσα, το Type 00 εμφανίζεται βαμμένο σε ένα εντελώς νέο χρώμα με την ονομασία «London Red». Πρόκειται για μια απόδοση τιμής στην αισθητική του Λονδίνου: από τα κόκκινα τούβλα της βικτωριανής αρχιτεκτονικής και τις βαθιές αποχρώσεις των γκαλερί τέχνης έως τα εμβληματικά τηλέφωνα και τα διώροφα λεωφορεία.
Η συνύπαρξη των δύο αυτοκινήτων, του SS Jaguar και του Type 00, δεν λειτουργεί μόνο ως φόρος τιμής στο παρελθόν αλλά και ως γέφυρα προς το μέλλον. Για τη μάρκα, η ιστορία δεν είναι απλή αναφορά σε ένδοξα επιτεύγματα, αλλά ένας συνεχής διάλογος ανάμεσα στο χθες και το αύριο. Από το SS Jaguar και το θρυλικό XK120 που κατέρριπτε ρεκόρ, μέχρι το E-Type που ακόμα και ο ίδιος ο Enzo Ferrar αποκάλεσε ως «το ωραιότερο αυτοκίνητο στον κόσμο», η Jaguar πάντοτε διαμόρφωνε τις σχεδιαστικές τάσεις. Το Type 00 συνεχίζει αυτή τη γενεαλογία των «ανυπάκουων» Jaguar. Με γενναίες αναλογίες, ελεύθερες επιφάνειες και μια γλυπτική προσέγγιση της φόρμας, παρουσιάζει τη φιλοδοξία της εταιρείας να επαναπροσδιορίσει όχι μόνο τον σχεδιασμό ενός premium ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και την ίδια την ιδέα του τι μπορεί να είναι ένα Jaguar.
Η επέτειος των 90 χρόνων δεν είναι απλώς ένας εορτασμός νοσταλγίας, αλλά μια υπενθύμιση ότι η Jaguar κτίστηκε πάνω στην ευρηματικότητα και τη διάθεση να αψηφά τη συμβατικότητα. Με το βλέμμα στραμμένο στο 2026, όπου θα παρουσιαστεί το πρώτο ολοκληρωμένο μοντέλο της νέας εποχής, η Jaguar δηλώνει έτοιμη για το επόμενο μεγάλο άλμα της, πιστή πάντα στο αδιαπραγμάτευτο μότο «Copy Nothing».
