Ειδήσεις

20 Jun, 2024 Ώρα 08:08

Lamborghini: «Η ουσία ενός αυτοκινήτου δεν περιορίζεται στο 0-100»

Thumbnail

Ανέκαθεν, ο χρόνος που χρειάζεται ένα μοντέλο για να «πιάσει» τα 100χλμ./ώρα από στάση, ήταν το δεύτερο σημαντικότερο χαρακτηριστικό, μετά το όνομα του.

Close

Όλες οι εταιρίες (τουλάχιστον οι premium και οι σπορ), κυνηγούσαν την καλύτερη επιτάχυνση, το γρηγορότερο 0-100 ώστε να καταφέρουν να «χτυπήσουν» τον ανταγωνισμό με νούμερα και αποδείξεις.

Το τελευταίο διάστημα όμως και ειδικότερα με τον ερχομό της ηλεκτροκίνησης, οι επιταχύνσεις, χάρη και στην ακαριαία ροπή, έχουν ξεφύγει. Μιλάμε πλέον για 0-100 σε 3 ή ακόμα και σε 2 δευτ. νούμερα που μάλιστα συνοδεύουν όχι ακραία supercars, αλλά οικογενειακά σεντάν, όπως το Tesla Model S.

Close

 

 

Με πολλά άρθρα να αμφισβητούν τον λόγο ύπαρξης των supercars εφόσον τα ηλεκτρικά έχουν κορυφαίες ιπποδυνάμεις, ο Rouven Mohr, τεχνικός διευθυντής της Lamborghini είπε κάτι που πολλοί έχουν ξεχάσει.

«Η μάρκα μας προσφέρει εμπειρία και όχι απλή μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο. Επιδιώκουμε τη σύνδεση με το αυτοκίνητο, ενώ ο χαρακτήρας του, ορίζεται από άλλα πράγματα και όχι μόνο από το 0-100. Νομίζω ότι έχουμε μερικές καλές ιδέες. Τα επόμενα δύο χρόνια θα δείξουμε τις σκέψεις μας, οι οποίες απομακρύνονται από την απλή έννοια της επιτάχυνσης».

Όπως καταλαβαίνετε, η Lamborghini είναι μία εταιρία που τόσο καιρό μπορούσε να στηριχτεί στα εντυπωσιακά νούμερα που προσέφεραν τα μοντέλα της, έναντι των «απλών» οχημάτων. Με την ηλεκτροκίνηση να έχει ανοίξει το γήπεδο σε όλους, η ιταλική φίρμα αναζητά (και έχει βρει όπως δηλώνει), τον τρόπο να κάνει τα μοντέλα της ξεχωριστά και πιο διασκεδαστικά.

11 Jul, 2025 Ώρα 11:07

Υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές των αυτοκινήτων;

Thumbnail

Η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίστηκε από απότομη άνοδο τιμών, τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα οχήματα. Μπορούν οι οδηγοί να ελπίζουν σε φθηνότερα αυτοκίνητα σύντομα;

Close

Οι ελλείψεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (π.χ. μικροτσίπ) και η αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία οδήγησαν σε ράλι τιμών, ιδιαίτερα στα μεταχειρισμένα. Σήμερα, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική αυτή πορεία φρενάρει.

Σε όλη την Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,4% μέσα στο 2025 σε σύγκριση με πέρσι, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη ότι μέσα στο 2025 θα συνεχίσουν πτωτικά. Παρότι αυτή η πτώση είναι μικρή, έχει σημασία διότι σημειώνεται για πρώτη φορά έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο αυξήσεων.

Close

Οι αξίες των μεταχειρισμένων παραμένουν μεν υψηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς η αγορά δεν έχει επανέλθει πλήρως στην πρότερη ισορροπία, όμως η τάση αρχίζει να αλλάζει. Σύμφωνα με αναλυτές, η περιορισμένη διαθεσιμότητα οχημάτων σε σχέση με τη ζήτηση ήταν έως πρόσφατα ο λόγος που οι τιμές κρατήθηκαν ψηλά – πλέον όμως η κατάσταση φαίνεται να μεταβάλλεται σταδιακά.

Σε αντίθεση με την αγορά μεταχειρισμένων – όπου οι τιμές εμφανίζουν πτωτική τάση (ενδεικτικά, -4,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2025 στην Ελλάδα, έναντι ανόδου +3,3% στα καινούργια) – οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία από το 2026-27 και μετά.

Close

Οι ανατιμήσεις αυτές τροφοδοτούνται από το αυξημένο κόστος παραγωγής (ακριβότερες πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές και εργατικό), καθώς και από τις μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση και σε νέες τεχνολογίες, που εκτοξεύουν το κόστος εξέλιξης και κατασκευής κάθε νέου μοντέλου.

Ήδη, το κύμα ακρίβειας στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει πυροδοτηθεί από συνδυασμό παραγόντων όπως η πανδημία και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες, ο πόλεμος Ρωσίας–Ουκρανίας και η ενεργειακή κρίση, η συμμόρφωση με ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η στροφή των κατασκευαστών προς μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα για υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Ενδεικτικό είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί πως τα νέα πρότυπα ρύπων Euro 7 θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής ανά αυτοκίνητο έως και κατά περίπου 2.000 € (για συμβατικά επιβατικά), γεγονός που τελικά θα μετακυλιστεί σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τους αγοραστές. Με βάση όλα τα παραπάνω, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση στα νέα αυτοκίνητα στο προσεχές διάστημα – αντίθετα, διαβλέπουν περαιτέρω αυξήσεις…