Ειδήσεις

19 Jul, 2024 Ώρα 13:37

Λιγότερο πιστοί οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών

Thumbnail

Μια πρόσφατη έρευνα της Adevinta αποκαλύπτει ότι η αφοσίωση στη μάρκα μεταξύ των Ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων είναι μικρότερη για τα ηλεκτρικά οχήματα από ό,τι για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Close

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 5.000 ερωτηθέντες, δείχνει ότι το 28% είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα EV από μια νέα ή άγνωστη μάρκα σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο από τις ίδιες μάρκες.

Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελεί ευκαιρία για νεοφυείς επιχειρήσεις και Κινέζους νεοεισερχόμενους με ανώτερη τεχνολογία να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.

Close

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η μετάβαση στα EV έχει εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού, μειώνοντας την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για συγκεκριμένα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα, ενώ το Volkswagen Golf έχει υψηλή αναγνωρισιμότητα από τους καταναλωτές σε ποσοστό 52%, το αντίστοιχο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID3, αναγνωρίζεται μόνο από το 28%.

Close

Η Tesla ηγείται στην εικόνα της μάρκας ηλεκτρικών, με το 48% των ερωτηθέντων να την κατατάσσουν στην υψηλότερη θέση, ακολουθούμενη από τη Volkswagen και τη BMW με 26% η καθεμία.

Ωστόσο, οι νεότερες μάρκες που επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά, όπως η Polestar και η BYD, έχουν πολύ χαμηλότερη αναγνωρισιμότητα, με 11% και 9% αντίστοιχα.

Ο Ajay Bhatia, διευθύνων σύμβουλος της mobile.de και επικεφαλής του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου κινητικότητας της Adevinta, υπογραμμίζει τη σημασία που έχει για τις καθιερωμένες ευρωπαϊκές μάρκες να εντείνουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.

Επισημαίνει ότι οι νέες μάρκες, ιδίως από την Κίνα, θα μπορούσαν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη μέσω ευρωπαϊκών συνεργασιών.

Παρά το άνοιγμα προς τις νέες μάρκες, η αξιοπιστία παραμένει σημαντική ανησυχία. Οι καθιερωμένες μάρκες όπως η Volkswagen, η BMW και η Tesla εξακολουθούν να θεωρούνται οι πιο αξιόπιστες, ενώ οι αναδυόμενες μάρκες όπως η Polestar, η MG και η BYD υστερούν σε εμπιστοσύνη.

Οι αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να χάσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς εάν δεν βελτιώσουν τις προσφορές τους σε EV, καθώς οι καταναλωτές έλκονται όλο και περισσότερο από τα ανώτερα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των νεότερων εμπορικών σημάτων όπως η Tesla και η BYD.

18 Apr, 2025 Ώρα 08:49

Mazda MX-5: Ετοιμάζεται νέα γενιά, χειροκίνητη και ατμοσφαιρική με κινητήρα 2.5λτ.

Thumbnail

Το Miata είναι ένα μοντέλο, μία κατηγορία μόνο του. Διθέσιο, ελαφρύ, πάντα συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο και με τον πιο fun to drive χαρακτήρα. Οι υπεύθυνοι της Mazda μόλις επιβεβαίωσαν πως η νέα γενιά του θρυλικού roadster είναι έτοιμη να έρθει, έχοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα πιο έντονα.

Close

Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού Masashi Nakayama δήλωσε ότι πρόθεση είναι να γίνει το επόμενο MX-5 ακόμα πιο ελαφρύ. Ιδανικά, η Mazda θέλει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του σημερινού Miata ζυγίζει 990 κιλά, στην ειδική έκδοση 990S που κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία.

Ο Nakayama λέει ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος κάτω από τα 4μ. ενώ και πάλι θα πει όχι στο turbo. Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας λέγεται πως θα είναι 2.500κ.εκ. με ιδανική αναλογία οικονομίας και ισχύς.

Close

 

 

Επειδή η Mazda γνωρίζει καλά το κοινό του Miata, ο νέος κινητήρας βενζίνης θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, εάν η εταιρία έχει σκοπό να το προσφέρει στην Ευρώπη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιθανότατα και κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα ώστε να μπορεί να πάρει το πράσινο φως λόγω ρύπων.

Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο MX-5; Πιθανότατα όχι σύντομα καθώς η τωρινή γενιά δέχθηκε πέρυσι ένα ακόμα facelift,  οπότε πιθανότατα έχει ακόμα ένα με δύο χρόνια μπροστά της. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο να μαθαίνουμε πως υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προσφέρουν αυτοκίνητα που υμνούν την οδήγηση και προσφέρουν κάτι το διαφορετικό.