Ειδήσεις

19 Jul, 2024 Ώρα 13:37

Λιγότερο πιστοί οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών

Thumbnail

Μια πρόσφατη έρευνα της Adevinta αποκαλύπτει ότι η αφοσίωση στη μάρκα μεταξύ των Ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων είναι μικρότερη για τα ηλεκτρικά οχήματα από ό,τι για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Close

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 5.000 ερωτηθέντες, δείχνει ότι το 28% είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα EV από μια νέα ή άγνωστη μάρκα σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο από τις ίδιες μάρκες.

Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελεί ευκαιρία για νεοφυείς επιχειρήσεις και Κινέζους νεοεισερχόμενους με ανώτερη τεχνολογία να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.

Close

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η μετάβαση στα EV έχει εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού, μειώνοντας την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για συγκεκριμένα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα, ενώ το Volkswagen Golf έχει υψηλή αναγνωρισιμότητα από τους καταναλωτές σε ποσοστό 52%, το αντίστοιχο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID3, αναγνωρίζεται μόνο από το 28%.

Close

Η Tesla ηγείται στην εικόνα της μάρκας ηλεκτρικών, με το 48% των ερωτηθέντων να την κατατάσσουν στην υψηλότερη θέση, ακολουθούμενη από τη Volkswagen και τη BMW με 26% η καθεμία.

Ωστόσο, οι νεότερες μάρκες που επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά, όπως η Polestar και η BYD, έχουν πολύ χαμηλότερη αναγνωρισιμότητα, με 11% και 9% αντίστοιχα.

Ο Ajay Bhatia, διευθύνων σύμβουλος της mobile.de και επικεφαλής του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου κινητικότητας της Adevinta, υπογραμμίζει τη σημασία που έχει για τις καθιερωμένες ευρωπαϊκές μάρκες να εντείνουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.

Επισημαίνει ότι οι νέες μάρκες, ιδίως από την Κίνα, θα μπορούσαν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη μέσω ευρωπαϊκών συνεργασιών.

Παρά το άνοιγμα προς τις νέες μάρκες, η αξιοπιστία παραμένει σημαντική ανησυχία. Οι καθιερωμένες μάρκες όπως η Volkswagen, η BMW και η Tesla εξακολουθούν να θεωρούνται οι πιο αξιόπιστες, ενώ οι αναδυόμενες μάρκες όπως η Polestar, η MG και η BYD υστερούν σε εμπιστοσύνη.

Οι αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να χάσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς εάν δεν βελτιώσουν τις προσφορές τους σε EV, καθώς οι καταναλωτές έλκονται όλο και περισσότερο από τα ανώτερα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των νεότερων εμπορικών σημάτων όπως η Tesla και η BYD.

30 Jul, 2025 Ώρα 12:46

Καινοτομία στην παραγωγή και τη βιωσιμότητα από το νέο Volvo ES90

Thumbnail

Με το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό ES90, η Volvo εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Αυτό αποδεικνύεται στη νέα έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) η οποία περιγράφει ποια υλικά και διαδικασίες συμβάλλουν στο ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Close

Όταν το ES90 φορτίζεται με τη χρήση του ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα ανέρχεται σε 31 τόνους, ενώ μειώνεται στους 26 τόνους αν η φόρτιση γίνεται αποκλειστικά με αιολική ενέργεια. Με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, το αποτύπωμα του ES90 είναι περίπου 50% χαμηλότερο από εκείνο της ήπιας υβριδικής έκδοσης του Volvo S90, και 30% χαμηλότερο από την plug-in υβριδική έκδοση του ίδιου μοντέλου.

 

Close

 

Είναι επίσης χαμηλότερο από εκείνο των EX40 και EC40, με αποτέλεσμα το ES90 να αποτελεί ένα από τα πιο «πράσινα» Volvo που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ωφελούν τόσο τους οδηγούς όσο και το κλίμα. 

Close

Όταν λάνσαρε το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της, το 2019, η Volvo έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δεσμεύθηκε να δημοσιεύει εκθέσεις LCA για όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του παγκοσμίως. Έκτοτε έχει δημοσιεύσει σχετικές εκθέσεις για 5 μοντέλα (EX40, EC40, EX30, EX90 και πλέον για το ES90), επιτρέποντας στους πελάτες της να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις κατά την επιλογή του επόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου τους. 

 

 

Εκτός από την 100% ηλεκτρική του υπόσταση, που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση, το ES90 σχεδιάστηκε με μια ολιστική προσέγγιση προς τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα είναι το πρώτο Volvo με το νέο ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt της εταιρείας, το οποίο προσφέρει πλεονεκτήματα στη φόρτιση και την ενεργειακή απόδοση, χάρη σε ελαφρύτερα εξαρτήματα που μειώνουν το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου. Στην ενίσχυση της αποδοτικότητας συμβάλλει και ο σχεδιασμός του οχήματος, το οποίο επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, ο οποίος είναι κορυφαίος στην ιστορία της μάρκας. 

Το ES90 κατασκευάζεται με περίπου 29% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 18% ανακυκλωμένο χάλυβα, καθώς και 16% ανακυκλωμένα πολυμερή και βιολογικής προέλευσης υλικά, όπως αυθεντικό ξύλο με πιστοποίηση FSC στο εσωτερικό. Στην καμπίνα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την επένδυση Nordico, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια (PET) και υλικά βιολογικής προέλευσης.

Το ES90 συνοδεύεται επίσης από το πρώτο στον κόσμο «διαβατήριο μπαταρίας» της Volvo, βασισμένο σε τεχνολογία blockchain, που επιτρέπει στην εταιρεία να παρακολουθεί την προέλευση των πρώτων υλών και τη συνολική υγεία της μπαταρίας.