Ειδήσεις

23 Feb, 2024 Ώρα 12:16

Mazda: «Θέλουμε να φτιάξουμε ένα νέο RX-7»

Thumbnail

Εδώ και πολλά χρόνια, η φήμη για επιστροφή/διαδοχή του Mazda RX-7 τρέφεται και ανακυκλώνεται, υπό το όνομα «RX-9». Πληροφορίες που κατά καιρούς έρχονται από τα ενδότερα της εταιρίας, αλλά και κατοχυρωμένες πατέντες, συνηγορούν στο ότι οι Ιάπωνες όντως έχουν στο μυαλό τους την επιστροφή των «ΡοΧι». To λένε και οι ίδιοι, εξάλλου.

Close

Ο επικεφαλής σχεδίασης της φίρμας από τη Χιροσίμα παραχώρησε συνέντευξη στο βρετανικό Top Gear, αναφορικά με το πρωτότυπο Iconic SP και την πιθανότητα να περάσει στην παραγωγή, αλλά και τη σχέση του με το θρυλικό RX-7. Τι είχε να πει ο Masashi Nakayama; «Θα ήθελα να το δω στην παραγωγή, να είναι το επόμενο μεγάλο μας project. Θέλω να το δω στους δρόμους φανατικά» είπε ο Ιάπωνας αρχισχεδιαστής, επιβεβαιώνοντας την αίσθηση πως το Iconic SP αποτελεί στην ουσία τον πνευματικό διάδοχο του FD: «Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης, αλήθεια είναι. Το RX-7 πλασαρίστηκε με το motto “σχεδιασμένο από τις περιστροφές”. Ο περιστροφικός κινητήρας ήταν εκείνος που το κατέστησε εφικτό, αποτελώντας την καρδιά της κατασκευής. Το ίδιο ισχύει για το Iconic SP. Με αυτό κατά νου, καταλαβαίνουμε πως το SP ενσωματώνει πολλά στοιχεία παρόμοια με του RX-7».

Καρδιά του SP είναι μια υβριδική ζεύξη ενός διρότορου Wankel (που καταναλώνει και υδρογόνο) και ηλεκτροκινητήρα/κινητήρων (δεν ανακοινώνεται ο αριθμός), που παράγει συνδυαστικά 370 ίππους! Η διάταξη θυμίζει εκείνη του MX-30 e-Skyactiv R-E , όπου το περιστροφικό μοτέρ λειτουργεί ως range extender, συνεπώς κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και εδώ. To σίγουρο είναι πως η ζεύξη Wankel-ηλεκτρομοτέρ έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσδίδει κατανομή βάρους στο 50-50. Δυστυχώς ακόμα η Mazda δεν αναφέρει αν και πότε θα μπει στην παραγωγή το Iconic SP, ούτε αν θα επαναφέρει το «Rotary eXcitement» στη γκάμα της φίρμας. Τα λεγόμενα του Nakayama πάντως, μαζί με το γεγονός ότι η Mazda επαναφέρει την ομάδα Wankel της, μόνο ευχάριστα είναι.

Close

 

 

Close
17 Jul, 2025 Ώρα 09:37

FIAT: Το Grande Panda κέρδισε το “Red Dot Award” 2025

Thumbnail

Μια επιτροπή από 43 απόλυτα εξειδικευμένους ή/και ακαδημαϊκού επιπέδου εκλέκτορες, απένειμε στο ολοκαίνουργιο FIAT Grande Panda το “Red Dot Award” 2025. Η βράβευση έγινε κατά τη διάρκεια του Designers’ Night στο Essen της Γερμανίας, ως ακόμα μια αναγνώριση στο μοναδικό σχεδιαστικό ταλέντο των Ιταλών.

Close

 

 

Με αμέτρητες στιλιστικές λεπτομέρειες που δίνουν ξεχωριστό αισθητικό αποτέλεσμα, το Grande Panda κερδίζει τα πιο θετικά σχόλια με την εμφάνισή του. Με εμφανή SUV χαρακτήρα και τιμή στο εύρος του συμβατικού B-Segment, το Grande Panda εγκαινιάζει την ολοκαίνουργια, Pandastic εποχή της FIAT. Έχει μήκος 3,99 m, ύψος 1,57 m και απόσταση από το έδαφος έως 183 mm, γι’ αυτό και διακρίνεται για την πολυχρηστικότητα και την καθημερινή ευχρηστία.

Στους εκλέκτορες άρεσε η νέα σχεδίαση που δεν μοιάζει σε τίποτα με το προηγούμενο ιταλικό αυτοκίνητο.  Το καινούργιο FIAT Grande Panda εμπνευσμένο από το σχήμα του κλασικού Panda, έχει νέα στοιχεία που το κάνουν να διαφέρει και να συγκεντρώνει τα βλέμματα κυρίως των νεαρότερων σε ηλικία αγοραστών. Κάποια από αυτά είναι τα PXL LED φώτα, τα ανακυκλωμένα υλικά και το BAMBOX στο ταμπλό που είναι ντυμένο με ύφασμα από ίνες μπαμπού.

Close

 

 

Είναι άνετο, οικονομικό και ασφαλές. Κάνει πανεύκολη την καθημερινότητα στην πόλη, εξασφαλίζοντας μέγιστη οικονομία και ευκολία χρήσης, χωρίς τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς από τον Δακτύλιο.

Είναι διαθέσιμο ως υβριδικό με 110 HP και αυτόματο κιβώτιο, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 113 HP και 320 km μικτή αυτονομία WLTP χάρη στην μπαταρία των 44 kWh. Το Grande Panda Hybrid έχει εισαγωγική τιμή €20.800 ενώ το ηλεκτρικό €22.800, με τον εξοπλισμό σε κάθε περίπτωση να περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμό, αυτόματα φώτα και πολλά ακόμα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.