Ειδήσεις

04 Oct, 2023 Ώρα 13:00

Μειώνεται το εξώδικο από τις κάμερες – Αύξηση χρόνου για το βέλος

Thumbnail

Δυο κινήσεις που θα ανακουφίσουν τους οδηγούς από τον βραχνά των καμερών και των τσουχτερών προστίμων, αίροντας παράλληλα και μια διαπιστωμένη αδικία, αποφασίστηκαν χθες από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.

Close

Τη σύσκεψη του Συμβουλίου μονοπώλησε το σύστημα φωτοεπισήμανσης, τα προβλήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία του και η μείωση που έχει επέλθει στα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι οι δυο υπουργοί Μεταφορών και Δικαιοσύνης Αλέξης Βαφεάδης και Άννα Κουκκίδη Προκοπίου, που έχουν άψογη παραγωγική συνεργασία για το θέμα της μείωσης των θανάτων στους δρόμους, συμφωνούν ότι είναι άδικο το εξώδικο της άσπρης γραμμής από €25 να μετατρέπεται σε €300, δηλαδή παραβίαση του κόκκινου, αν το όχημα προχωρήσει σε κάποια απόσταση από τα φανάρια. Για το θέμα ακούστηκαν διάφορες απόψεις για τη μείωση του εξωδίκου, με επικρατέστερη αυτή των €85 όπως συμβαίνει και με την παραβίαση σε διάβαση πεζών.

Close

Συζήτηση στο Συμβούλιο έγινε και για το τόξο που επιτρέπει στους οδηγούς τη στροφή δεξιά, για το οποίο εκφράζονται πολλά αρνητικά σχόλια ότι παγιδεύονται οι οδηγοί, αφού δεν υπάρχει χρονοδιακόπτης για αντίστροφη μέτρηση. Μετά από αρκετό προβληματισμό αποφασίστηκε να δοθεί περισσότερος χρόνος στους οδηγούς από την ώρα που σβήνει το πράσινο μέχρι το κόκκινο, για να διέρχονται χωρίς να καταγγέλλονται.

Σήμερα δίνονται 3 δευτερόλεπτα στο μεσοδιάστημα για να καταγγέλλεται κάποιος από την ώρα που σβήνει το πράσινο και σύμφωνα με απόφαση που πάρθηκε θα δίνονται 4’’ πριν η κάμερα αρχίσει να καταγγέλλει. Το θέμα αυτό θα μελετήσουν περαιτέρω τα Δημόσια Έργα, ώστε να δουν τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν.

Close

Οι δυο υπουργοί συμφώνησαν ότι το σύστημα φωτοεπισήμανσης συμβάλλει στη μείωση του τροχαίου προβλήματος και αποφασίστηκε η προώθηση νομοσχεδίου που ετοίμασε το Υπουργείο Μεταφορών που επιλύει μια σειρά προβλημάτων τα οποία προέκυψαν σε σχέση με τα εξώδικα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 60.000 ανεπίδοτα εξώδικα, γιατί οι οδηγοί δεν προσήλθαν να παραλάβουν γι’ αυτό και με τροποποίηση της νομοθεσίας που θα επιχειρηθεί, θα μπορεί η ανάδοχος εταιρεία ν’ αποστέλλει την ειδοποίηση μέσω μηνύματος στο κινητό ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Με τον τρόπο αυτό θα τεκμαίρεται ότι ο οδηγός ειδοποιήθηκε και αν δεν το παραλάβει ή δεν το πληρώσει, τότε θα οδηγείται στο Δικαστήριο.

Επίσης με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται τα θέματα των οχημάτων που ανήκουν σε εταιρείες, ώστε αν δεν υποδειχθεί ο οδηγός ο οποίος υπέπεσε στην παράβαση, τότε το πρόστιμο να καταβάλλεται από την εταιρεία.

Λύνεται επίσης και το ζήτημα με τα οχήματα που πωλούνται και δεν μεταβιβάζονται, έτσι ώστε όταν δεν υποδειχθεί ο νέος οδηγός, την ευθύνη για πληρωμή του εξωδίκου να την έχει ο προηγούμενος οδηγός. Ποινικοποιείται επίσης η προειδοποίηση των οδηγών για ύπαρξη καμερών στους δρόμους με συσκευές (όχι το αναβοσβήσιμο των φώτων).

Υπό εκκρεμότητα παραμένουν τα θέματα που αφορούν τους οδηγούς των οχημάτων ενοικίασης και των καταγγελιών οχημάτων που ανήκουν σε Τουρκοκύπριους. Μελετώνται διάφορες σκέψεις, για επίλυση των προβλημάτων ώστε να μην εκφεύγουν της πληρωμής των εξωδίκων.

Κατά τη χθεσινή συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας έγινε παρουσίαση του συστήματος τόσο από τον διευθυντή του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών Μάρκο Μάρκου όσο και από τον βοηθό διευθυντή Τμήματος Τροχαίας Χάρη Ευριπίδου. Όπως αναφέρθηκε, τα τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα των τελευταίων ημερών έχουν αλλάξει τα μέχρι στιγμής δεδομένα για φέτος. Ενώ μέχρι πριν λίγες ημέρες η μείωση των νεκρών από τροχαίες οδικές συγκρούσεις έφτανε στο 50%, τώρα βρίσκεται στο 25%.

 

Πηγή: philenews

27 Sep, 2024 Ώρα 12:57

Lotus Theory 1: Η θεωρία θα γίνει πράξη;

Thumbnail

Η Lotus παρουσίασε το Theory 1, ένα πρωτότυπο τριθέσιο supercar με στυλ που σύμφωνα με τους σχεδιαστές του είναι εμπνευσμένο από τη θρυλική Esprit. Ταυτόχρονα δίνει μια πρώτη εικόνα για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει στο μέλλον η μάρκα.

Close

 

 

Έτσι το Theory 1, που έχει μήκος 4,49 μέτρα και ύψος μόλις 114 εκατοστών, συνδυάζει στοιχεία που παραπέμπουν στο κλασικό μοντέλο της μάρκας με σύγχρονα χαρακτηριστικά.

 

Close

 

Όπως π.χ. τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, τις κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες και μια μεγάλη αεροτομή που λειτουργεί και ως αερόφρενο.

 

 

Το εσωτερικό είναι μινιμάλ διαθέτοντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα, ενώ ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και οι δύο επιβάτες -η διάταξη είναι τριθέσια- δεξιά και αριστερά του. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα προσκέφαλα με τη 3D εκτύπωση και το ενσωματωμένο ηχοσύστημα της KEF.

 

 

Το σύστημα πρόωσης του Theory 1 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 700 ίππων στον πίσω άξονα και έναν 300 ίππων στον εμπρός, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τους 1.000 ίππους. Και να εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 2,5 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα.

 

 

Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 70,0 kWh, ενώ υπάρχουν συνολικά πέντε προγράμματα οδήγησης (Range, Tour, Sport, Individual, Track) και σύστημα υποβοήθησης οδηγού 360 μοιρών για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4.

 

 

Μέχρι στιγμής το Theory 1, για το οποίο ο αρχισχεδιαστής της Lotus, που ανήκει στον όμιλο της κινεζικής Geely, λέει πως είναι μια τολμηρή έκφραση φουτουρισμού, όπως ήταν και το Esprit στην εποχή του, είναι πρωτότυπο, όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί για το μέλλον και η κανονική του παραγωγή.