Ειδήσεις

05 Dec, 2024 Ώρα 11:13

Μπορεί να επιβιώσει η ηλεκτροκίνηση χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις;

Thumbnail

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να κερδίζουν δημοτικότητα παγκοσμίως, αλλά η πορεία προς τη μαζική υιοθέτηση παραμένει δύσκολη. Στην Ευρώπη, όπου τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ξεκάθαρα τροφοδοτήσει τις πωλήσεις, αρκετές χώρες σχεδιάζουν να μειώσουν ή να αναθεωρήσουν τα προγράμματα επιδότησης το 2025, μια αλλαγή που θα μπορούσε να εμποδίσει την EV ανάπτυξη σε μια από τις βασικές αγορές για την ηλεκτροκίνηση.

Close

Η Γαλλία πρωτοστατεί με μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές. Στο πλαίσιο του εθνικού της προϋπολογισμού για το 2025, η κυβέρνηση περικόπτει τον προϋπολογισμό του προγράμματος επιδότησης EV από 1,5 δισ. ευρώ σε 1 δισ. ευρώ. Επί του παρόντος, οι Γάλλοι αγοραστές μπορούν να λάβουν μεταξύ 4.000 ευρώ και 7.000 ευρώ (σε επιδοτήσεις για EV με τιμή κάτω των 47.500 ευρώ. Το 2025, οι επιδοτήσεις αυτές θα μειωθούν σχεδόν στο μισό, πέφτοντας μεταξύ 2.000 € και 4.000 €.

Η χώρα μειώνει επίσης το καινοτόμο πρόγραμμα Leasing EV. Το πρόγραμμα αυτό, το οποίο επιτρέπει στα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα να μισθώνουν ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 100 ευρώ μηνιαίως ή ένα μεγαλύτερο οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 150 ευρώ, αποδείχθηκε τόσο δημοφιλές που χρειάστηκε να διακοπεί μόλις δύο μήνες μετά την έναρξή του λόγω της υπερβολικής ζήτησης.

Close

Οι επιπτώσεις της περικοπής των κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη αισθητές. Η Γερμανία, μία από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, παρουσίασε απότομη πτώση των πωλήσεων μετά την περικοπή των επιδοτήσεων από την κυβέρνησή της τον Δεκέμβριο του 2023. Οι πωλήσεις EV στη χώρα κατέρρευσαν κατά 69% τον Αύγουστο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μετά από πτώση 37% τον Ιούλιο και 16% τον Ιούνιο.

Η ίδια έκθεση της Rho Motion σημειώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι, κατά μέσο όρο, 75% ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Οι επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα παραμένουν κρίσιμα εργαλεία για την προώθηση της υιοθέτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για να γίνουν προσιτά σε περισσότερους καταναλωτές.

Close

Καθώς η Ευρώπη μειώνει την οικονομική στήριξη για τα EV, ο κλάδος μπορεί να αντιμετωπίσει μια δύσκολη μάχη για να διατηρήσει την τρέχουσα δυναμική του.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close