Ειδήσεις

07 Aug, 2024 Ώρα 13:26

Όμιλος Stellantis: «Όποια μάρκα δεν φέρνει κέρδος, άμεσα αντιμέτωπη με λουκέτο»

Thumbnail

Η Stellantis είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA.

Close

Πλέον, κάτω από την «ομπρέλα» του έχει 14 συνολικά φίρμες αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα τις:  Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall.

Όμως η τεράστια αυτή γκάμα θα μπορούσε να μειωθεί κάποια στιγμή στο μέλλον, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis. Το Reuters επικαλείται τον Κάρλος Ταβάρες που λέει ότι οι μη κερδοφόρες μάρκες θα καταργηθούν: «Αν δεν βγάζουν χρήματα, θα τα κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε μάρκες που δεν βγάζουν χρήματα». Είναι τόσο απλό.

Close

Ο επικεφαλής δεν κατονόμασε μάρκες που κινδυνεύουν να καταργηθούν, αλλά είναι γνωστό πως ορισμένες φλερτάρουν με το λουκέτο, περισσότερο από άλλες. Εμπειρογνώμονες του κλάδου δήλωσαν στο Reuters ότι η Stellantis θα μπορούσε να προσπαθήσει να πουλήσει τη Maserati και να κλείσει τη Lancia ή την DS. Ωστόσο, όλα αυτά είναι εικασίες σε αυτό το σημείο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν αρκετές μάρκες κάτω από τη γιγαντιαία εταιρική ομπρέλα που είναι πολύ μεγάλες για να αποτύχουν: Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep και Ram.

Ο χρόνος θα δείξει αν η Stellantis θα κρατήσει τόσο την Dodge όσο και την Chrysler στο τεράστιο χαρτοφυλάκιό της. Η τελευταία περιορίζεται σήμερα σε ένα μόνο μοντέλο, το γερασμένο μίνι βαν Pacifica, μετά την πρόσφατη κατάργηση του 300C.

Close

Θυμόμαστε τι έλεγε ο ίδιος ο Tavares μόλις πριν από τρία χρόνια. Μήνες μετά την οριστικοποίηση της συγχώνευσης Stellantis, τα κορυφαία στελέχη υποσχέθηκαν να επενδύσουν και στις 14 μάρκες για 10 χρόνια. Λοιπόν, έχουν περάσει μόλις τρία χρόνια και ήδη υπάρχουν ανησυχητικές ενδείξεις ότι ορισμένες εταιρείες μπορεί να τερματιστούν.

Η Stellantis είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά η διαχείριση τόσων πολλών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αποδεικνύεται δύσκολη σε έναν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει φέτος κατά 22% μετά τα ασθενέστερα του αναμενόμενου οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη έπεσαν κατακόρυφα κατά 40%, κυρίως λόγω της αγοράς της Βόρειας Αμερικής. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 14 τοις εκατό, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 48 τοις εκατό.

Η Fiat πρώτη σε πωλήσεις

Μπορεί η Fiat να είναι σχεδόν ανύπαρκτη στις ΗΠΑ, αλλά πετυχαίνει κορυφαίες πωλήσεις σε άλλα μέρη του κόσμου. Το 2023 ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ξεπέρασε σε πωλήσεις όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανήκουν στη μητρική εταιρεία Stellantis.

18 Dec, 2025 Ώρα 13:53

Η BMW σαρώνει τις διακρίσεις σε θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς

Thumbnail

Τα μοντέλα της BMW πρωταγωνίστησαν σε δύο σημαντικούς θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς. Η BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, κέρδισε το «Χρυσό Τιμόνι» ως η «Καλύτερη Καινοτομία» του 2025. Μία ακόμα διάκριση «Χρυσό Τιμόνι» που απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό Auto Bild και την εφημερίδα Bild am Sonntag απονεμήθηκε στην BMW M5 Touring, το οποίο επικράτησε με άνεση στην «Ανώτερη/Πολυτελή Κατηγορία». Οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού Auto Zeitung ανέδειξαν επίσης τα μοντέλα της BMW νικητές σε οκτώ κατηγορίες οχημάτων. Στις διακρίσεις περιλαμβάνονται μοντέλα από την BMW Σειρά 1 έως την BMW Σειρά 5, καθώς και από την BMW iX1 έως την BMW X5. Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν εξίσου επιτυχημένα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η νέα BMW iX3. Επιπλέον, η BMW διατήρησε τον τίτλο της «Καλύτερης Μάρκας στον Κόσμο». Το βραβείο «Χρυσό Τιμόνι» απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου «Auto Bild» και τη γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Bild am Sonntag», του εκδοτικού οίκου Axel Springer SE. Θεωρείται από τα πιο έγκυρα βραβεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ απονέμεται από το 1976 και τιμά τα εξαιρετικά νέα οχήματα που κυκλοφορούν στη γερμανική αγορά. Οι υποψηφιότητες για την 49η διοργάνωση περιλάμβαναν 72 νέα μοντέλα από το 2025.

Close

 

 

Παράλληλα, το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Zeitung απονέμει τα βραβεία «Auto Trophy» από το 1987, γεγονός που τα καθιστά από τα πλέον έγκυρα βραβεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2025, περίπου 400 μοντέλα/μάρκες διαγωνίστηκαν σε 18 κατηγορίες, αντικατοπτρίζοντας το ευρύ φάσμα μοντέλων της γερμανικής αγοράς. Το διάστημα μεταξύ 10 Σεπτεμβρίου και 21 Οκτωβρίου 2025, συνολικά 9.872 αναγνώστες συμμετείχαν στην ψηφοφορία, υποβάλλοντας τις ψήφους τους online ή ταχυδρομικά. Τελικά, οι αναγνώστες χάρισαν στην BMW και τα μοντέλα της εννέα διακρίσεις «Auto Trophy». Ποτέ στο παρελθόν ένας κατασκευαστής δεν είχε τόσο μεγάλη επιτυχία σε αυτό τον καταξιωμένο θεσμό. 

 

Close

 

Οι κατηγορίες στις οποίες τα μοντέλα BMW κατέκτησαν την πρώτη θέση:

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία compact και οχημάτων πόλης»: BMW Σειρά 1 

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στη Μεσαία Κατηγορία»: BMW Σειρά 2 Gran Coup é 

«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ανώτερη/Πολυτελή κατηγορία»: BMW Σειρά 5 

«Το καλύτερο SUV μεταξύ 30.000 και 60.000 ευρώ»: BMW X3 

«Το καλύτερο SUV άνω των 60.000 ευρώ»: BMW X5 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό sedan»: BMW i5 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV κάτω των 50.000 ευρώ»: BMW iX1 

«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV άνω των 50.000 ευρώ»: BMW iX3 

«Η καλύτερη μάρκα στον κόσμο»: BMW