Ειδήσεις

25 Jun, 2020 Ώρα 14:39

Όταν μια Mustang βρέθηκε στην κορυφή του Empire State Building

Thumbnail

Όταν άνοιξε το Empire State Building το 1931 ως το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο –τίτλο που διατήρησε για σχεδόν 40 χρόνια– κανείς δεν οραματιζόταν να ανεβάσει στην οροφή του ένα αυτοκίνητο. Όμως το φθινόπωρο του 1965 ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του κτιρίου Robert Leury κάλεσε τον William Benton, τον Εμπορικό Διευθυντή της Ford, για μια συνάντηση. Εκείνη την περίοδο επικρατούσε φρενίτιδα με τις Mustang και ο Leury είχε μια ιδέα. 

Close

 

 

Ο Benton πήγε στα κεντρικά γραφεία της Ford και οργάνωσε μια ομάδα 8 ατόμων οι οποίοι προσπάθησαν να βρουν τρόπο ώστε να ανεβάσουν μια Ford Mustang του 1966 στον 86ο όροφο του ψηλότερου κτιρίου στον κόσμο.   

Το συγκεκριμένο εγχείρημα ήταν μεγάλη πρόκληση αφού, εξαιτίας της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του Empire State Building με το εξαιρετικά επικλινές πάνω μέρος, ήταν πολύ περίπλοκο και επικίνδυνο να προσεγγιστεί από ελικόπτερο. 

Close

 

 

Οι μηχανικοί της Ford ταξίδεψαν στη Νέα Υόρκη και μέτρησαν λεπτομερώς τους εσωτερικούς χώρους του κτιρίου, τους διαδρόμους, τις πόρτες, τα δωμάτια και τα ασανσέρ. Έτσι κατέληξαν στον τρόπο που θα ανέβαζαν το αμάξι στην οροφή. Θα το έκοβαν σε κομμάτια, θα το ανέβαζαν με τους ανελκυστήρες και θα το συναρμολογούσαν ξανά πάνω στο παρατηρητήριο.   

Ήταν μια επιχείρηση που χρειαζόταν λεπτούς χειρισμούς ώστε να μη γίνουν ζημιές στο αυτοκίνητο και να μοιάζει σα να μην τεμαχίστηκε ποτέ.

 

 

Το αμάξι είχε 4,5 μέτρα μήκος και έπρεπε να βρουν τρόπο να το χωρέσουν σε ασανσέρ με ύψος 2 μέτρα. Έκοψαν το αμάξωμα του λευκού κάμπριο αυτοκινήτου σε τέσσερα κύρια κομμάτια – παρμπρίζ, μπροστινό, κεντρικό και πίσω μέρος.

Για να διευκολύνουν την είσοδο, η κεντρική κονσόλα και οι πόρτες αφαιρέθηκαν και στη συνέχεια έκαναν το ίδιο με το κιβώτιο ταχυτήτων, τον κινητήρα και τον άξονα. Για να επανασυναρμολογήσουν το αυτοκίνητο, είχαν σχεδιάσει και κατασκευάσει μια σειρά αγκυλών έτσι ώστε τα κομμάτια να μπορούν να κουμπώσουν εύκολα ξανά και να βιδωθούν στη θέση τους. Για να μετακινήσουν τα βαριά κομμάτια, έφτιαξαν ένα καρότσι για να τα μεταφέρουν μέσα και έξω από τους ανελκυστήρες. Είχαν κάνει πρακτικές δοκιμές σε παρόμοια ασανσέρ στα κεντρικά γραφεία της Ford στο Dearborn και όλα φαινόταν πως θα πήγαιναν όπως είχαν προγραμματιστεί.

 

 

Η επιχείρηση ορίστηκε για τις 20 Οκτωβρίου του 1965, στις 10:30 το βράδυ. Η ομάδα, φορώντας άσπρες στολές, άρχισε να αποσυναρμολογεί το αμάξι στο ισόγειο του κτιρίου και ξεκίνησαν το ανέβασμα του αυτοκινήτου στην οροφή.

Πάνω που φαινόταν πως όλα πηγαίναν όπως είχαν σχεδιάσει, το μπροστινό μέρος ήταν ελάχιστα πιο ψηλό από όσο μπορούσε να χωρέσει στον ανελκυστήρα. Με μερικές τροποποιήσεις κατάφεραν να το χωρέσουν κι έτσι όλα πήραν τον δρόμο τους.   Μόλις ανέβασαν όλα τα κομμάτια, ξανασυναρμολόγησαν το αμάξι γύρω στις 4:30 τα ξημερώματα ενώ φυσούσαν άνεμοι που έφταναν τα 40 μίλια/ώρα. Ελικόπτερα πετούσαν πάνω από το κτίριο ώστε να ξεκινήσουν τη φωτογράφηση. Στις 11 το πρωί οι φωτογραφίες είχαν τραβηχτεί και το όχημα αποσυναρμολογήθηκε ξανά και συναρμολογήθηκε στον εσωτερικό χώρο του παρατηρητηρίου, όπου και παρέμεινε, κι έτσι μπορούσαν να το θαυμάζουν οι επισκέπτες του κτιρίου.

 

 

Εκείνη τη μέρα μόνο υπολογίζεται πως το είδαν 14.000 επισκέπτες και σίγουρα πολλές χιλιάδες ακόμα τους μήνες που ακολούθησαν.

 

 

Το θέαμα που δημιουργήθηκε στο Empire State ήταν μεγάλης αποτελεσματικότητας μάρκετινγκ που λειτούργησε και προσέλκυσε τους ανθρώπους στις εκθέσεις της Ford εκείνη τη χρονιά. Το 1966, η Ford πούλησε τον εντυπωσιακό αριθμό των 607.568 Mustang, τις περισσότερες που έχουν πουληθεί ποτέ σε έναν χρόνο. Μέχρι τον Μάρτιο του 1967, ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα πουλήθηκαν από την κυκλοφορία της, περίπου την ίδια στιγμή που η συγκεκριμένη Mustang αποσύρθηκε από τον υψηλότερο εκθεσιακό χώρο που υπήρξε ως τότε.

 

Πηγή: Lifo.gr

18 Apr, 2024 Ώρα 12:39

Τα Volvo EX90 και XC90 Recharge κερδίζουν τα βραβεία Best Family Car Awards

Thumbnail

Το πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX90 και το plug-in υβριδικό XC90 Recharge ανακηρύχθηκαν ως το καλύτερο ηλεκτρικό και καλύτερο υβριδικό SUV, αντίστοιχα στο διαγωνισμό «Parents Best Family Car Award». Η επιτροπή ειδικών κριτών, οι οποίοι έχουν προσωπική εμπειρία με τις δικές τους οικογένειες σε αυτά ή παρόμοια οχήματα, αξιολόγησε πάνω από 140 μοντέλα στους ακόλουθους τομείς:  

- συνολική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της υποβοήθησης του οδηγού 

- παιδικά καθίσματα επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ευκολίας εγκατάστασης, στην πίσω και τρίτη σειρά και της πρόσβασης στην τρίτη σειρά

- ισχύς και τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου

- φιλικότητα προς την οικογένεια 

- παράγοντες που θα μπορούσαν να προσελκύσουν οικογένειες

- και τιμή για κάθε μοντέλο στην κατηγορία του.

Close

 

 

Τόσο το EX90 όσο και το XC90 Recharge αναδείχθηκαν κορυφαία στις αντίστοιχες κατηγορίες τους. Το Volvo EX90 θέτει την εταιρεία σε μια αποφασιστική πορεία προς την κατεύθυνση να γίνει κατασκευαστής πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Το EX90 ενσαρκώνει τη σκανδιναβική σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με αποτέλεσμα ένα ευέλικτο και κομψό οικογενειακό αυτοκίνητο που συνδυάζει άψογα την τεχνολογία αιχμής με τις μοντέρνες και κομψές αναλογίες. Παράλληλα, αντιπροσωπεύει μια νέα εποχή στην ασφάλεια για τη Volvo Cars αφού το επταθέσιο SUV ανεβάζει περαιτέρω τα πρότυπα της εταιρείας στο χώρο αυτό.

Είναι κατασκευασμένο σε μια ειδική ηλεκτρική πλατφόρμα που εξαλείφει την ανάγκη για τους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων να αποφασίσουν μεταξύ πρακτικότητας και πλήρους ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας έως και 600 χιλιόμετρα αυτονομία οδήγησης χωρίς εκπομπές ρύπων και δυνατότητα φόρτισης από 10-80% σε περίπου 30 λεπτά.

Close

Βασικό μοντέλο της γκάμας της Volvo Cars, το βραβευμένο Volvo XC90 Recharge, είναι μια περήφανη δήλωση του σκανδιναβικού σχεδιασμού, της προηγμένης μηχανικής και της ευελιξίας. Με δυνατότητα επιλογής έξι ή επτά θέσεων, το plug-in υβριδικό προσφέρει έως και 73 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας.  

Close