Ειδήσεις

24 Jul, 2019 Ώρα 20:55

Πέντε τρόποι που τα ηλεκτρικά μπορούν να αλλάξουν το λιανεμπόριο

Thumbnail

Είτε πρόκειται για πίτσα πεπερόνε ή για ένα μεγάλο πιάνο, σχεδόν τα πάντα μπορούν να παραδοθούν στην πόρτα σας, στη σημερινή εποχή.  Ωστόσο, η κατ’ οίκον παράδοση δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα της αυξανόμενης δημοτικότητας του κινητού λιανικού εμπορίου. Σε όλο τον κόσμο, αναδύεται η τάση για κινητά καταστήματα ρούχων, τροφίμων και αγροτικών προϊόντων.

Close

Μια τέτοια ιδέα σίγουρα δεν είναι κάτι το καινούργιο. Ωστόσο, σήμερα, το επιχειρηματικό μοντέλο εξελίσσεται από επιχειρηματίες που υιοθετούν μια πιο βιώσιμη προσέγγιση για την εξυπηρέτηση τόσο των αγροτικών όσο και των αστικών κοινοτήτων.  

Για τον λόγο αυτό, η Nissan παραθέτει  πέντε παραδείγματα για το πώς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EVs) μπορούν να αλλάξουν το κινητό λιανικό εμπόριο:

Close

 

1.Ηλεκτροκίνητο “παγωτατζίδικο"

Close

Η Nissan συνεργάστηκε με την Mackie's of Scotland,  μια οικογενειακή επιχείρηση γαλακτοπαραγωγής και παγωτού, που  τροφοδοτείται με ενέργεια από  ανανεώσιμες πηγές, όπως ο άνεμος και ο ήλιος. Το έργο αυτό, καταδεικνύει πώς μια προσέγγιση παραγωγής  με φιλικό τρόπο για το περιβάλλον, μπορεί να εξαλείψει την εξάρτηση από τον άνθρακα, σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας του παγωτού.

Τα περισσότερα φορτηγά πώλησης παγωτού διαθέτουν κινητήρες ντίζελ που λειτουργούν συνεχώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη.  Αυτοί οι κινητήρες  παράγουν επιβλαβείς εκπομπές, συμπεριλαμβανομένου του διοξειδίου του άνθρακα. Ορισμένες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, ήδη προσπαθούν  να απαγορεύσουν  ή να επιβάλουν πρόστιμα στη διέλευση των οχημάτων αυτών. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο φορτηγό της  Nissan, αποτελεί μια ιδανική λύση για τους πλανόδιους πωλητές που θέλουν να μειώσουν το δικό τους “αποτύπωμα” άνθρακα, ωφελώντας παράλληλα την υγεία του κοινωνικού συνόλου.

_

 

Το πρωτότυπο βαν βασίζεται στο e-NV200, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο  LCV (ελαφρύ επαγγελματικό όχημα) της Nissan. Αποτελεί την ενσάρκωση  του Ηλεκτρικού Οικοσυστήματος της Nissan, συνδυάζοντας ένα μηδενικών ρύπων σύστημα μετάδοσης κίνησης, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες με  “ζωή” δεύτερου κύκλου και παραγωγή ηλιακής ενέργειας. Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας  του οχήματος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40kWh, ο εξοπλισμός του φορτηγού για το παγωτό, που περιλαμβάνει ένα μηχάνημα σερβιρίσματος μαλακού παγωτού, συρτάρι κατάψυξης και ψυγείο ποτών, τροφοδοτείται από το νέο-αποκαλυφθέν Nissan Energy ROAM.

Σχεδιασμένο τόσο για επαγγελματική χρήση, όσο και για αναψυχή, το ROAM είναι ένα φορητό σύστημα  ισχύος αποτελούμενο από  κυψέλες ιόντων λιθίου, που ανακτώνται από ηλεκτροκίνητα οχήματα πρώτης γενιάς της Nissan (παραγωγής από το 2010 και μετά). Με αυτό τον τρόπο, παρέχεται η ευκαιρία για μια βιώσιμη “ζωή” δεύτερου κύκλου, για τις μπαταρίες ενός Nissan EV.  

Χάρη στην αμφίδρομη δυνατότητα φόρτισης του e-NV200, οι ιδιοκτήτες  του μπορούν ακόμη και να κερδίσουν εισόδημα το χειμώνα, όταν το φορτηγό δεν χρησιμοποιείται και τόσο συχνά.Μέσω ενός φορτιστή V2G (Vehicle-to-Grid), η μπαταρία του e-NV200 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας από το εθνικό δίκτυο (ή για παράδειγμα από τις ανανεώσιμες πηγές του ανέμου και του ήλιου) και στη συνέχεια να την επιστρέψει στο δίκτυο όταν την χρειάζεται. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην εξισορρόπηση του ενεργειακού ισοζυγίου κατά τις ώρες αιχμής,  καθώς και στην παροχή πρόσθετων εσόδων για τους ιδιοκτήτες του EV, όταν το όχημά τους δεν οδηγείται.

 

2. Ένα κινητό παντοπωλείο

Η δυνατότητα προσέγγισης αγροτικών ή απομονωμένων περιοχών,  ενέπνευσε τη Nissan να δοκιμάσει ένα κινητό  παντοπωλείο που βασίζεται σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο  όχημα. Οι καταψύκτες, τα ψυγεία και ο θερμο-θάλαμος, όλα σε λειτουργία μέσω μπαταριών, χρησιμοποιήθηκαν για την εξυπηρέτηση κατοίκων στην απομονωμένη περιοχή Oku-Aizu,  στη βορειοανατολική Ιαπωνία. Οι τοπικοί προμηθευτές τροφίμων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα δήλωσαν ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν  θετικά  και, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, απόλαυσαν ιδιαίτερα το παγωτό.

_

 

3. Μια ολόκληρη γκαρνταρόμπα στους τέσσερις  τροχούς

Οι τουρίστες συρρέουν στην Ιαπωνική συνοικία Aizu για τα ιστορικά αξιοθέατα, τη γραφική θέα  και την χειροποίητη αγγειοπλαστική. Ωστόσο, οι κάτοικοι δεν έχουν και πολλές επιλογές όταν πρόκειται για αγορές  σύγχρονης μόδας. Η Nissan συνεργάστηκε με το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Rakuten και το Πανεπιστήμιο Aizu για να δημιουργήσει ένα κινητό κατάστημα ειδών ένδυσης. Το κατάστημα ήρθε με ένα πλήρως κλιματιζόμενο δοκιμαστήριο ρούχων, που τροφοδοτείται από μια μεγάλη μπαταρία EV. Εξίσου πρωτοποριακό είναι το γεγονός ότι οι  αγοραστές έλαβαν συμβουλές μόδας εξ αποστάσεως, μέσω μια οθόνης,  από στυλίστες.

_

 

4. Ένα μοντέρνο εστιατόριο με θέα

Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων  μπορούν να δημιουργήσουν επιχειρήσεις σε  νέους χώρους,   που διαφορετικά θα ήταν αδιανόητο,  όπως για παράδειγμα σε περιοχές φυσικού κάλλους. Σε συνεργασία με  τοπικούς συνεργάτες, η Nissan παρείχε ένα EV για να λειτουργήσει ως pop-up εστιατόριο στο Εθνικό Πάρκο Chubu-Sangaku, φημισμένο για τα βουνά και τα παρθένα νερά του. Χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτροκίνητο  φορτηγό, οι πελάτες μεταφέρθηκαν στον χώρο εστίασης  και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ο  ηλεκτροκινητήρας  για να τροφοδοτηθεί με ενέργεια τόσο η κουζίνα, όσο και ο χώρος, από πλευράς φωτισμού.  Με το πέρας του δείπνου, δεν έμειναν απορρίμματα στην περιοχή,  ούτε ασφαλώς και ρύποι από την μεταφορά των επισκεπτών εκεί.

_

 

5. Το απόλυτο, έξυπνο  Barbecue

Η εκδρομή σε  μεγάλους υπαίθριους χώρους, με οχήματα αναψυχής που συνδυάζουν τεχνολογία αιχμής , αυξάνεται σε δημοτικότητα, με τους millennials να πρωταγωνιστούν σε αυτή την τάση. Πριν από μερικά χρόνια, η Nissan ξεκίνησε ένα έργο συμμετοχικής χρηματοδότησης (crowfunding) στην Ιαπωνία, για να δείξει στους εκδρομείς πως μπορούν απολαμβάνουν τις σύγχρονες ανέσεις μέσα στην άγρια φύση, δίχως να την καταστρέψουν. Για τον σκοπό αυτό,  μετέτρεψε  ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό στο "Ultimate Smart Barbecue", προκειμένου η μαγειρική να γίνεται χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το φορτηγό φρόντιζε για την άνεση των παρευρισκομένων με ένα ηλεκτρικό απωθητικό κουνουπιών και τροφοδοτούσε με ενέργεια  ένα σύστημα καραόκε για την ψυχαγωγία τους. Το όλο εγχείρημα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Japan Barbecue Association και αποτελεί μια υπηρεσία κατά παραγγελία,  σε επιλεγμένους πελάτες.

_

Η Nissan διερευνά  συνεχώς τους τρόπους με τους οποίους τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούν να εμπλουτίσουν τη ζωή μας,  πέρα από τη μεταφορά ανθρώπων από το ένα σημείο στο άλλο. Τα EVs της Nissan, που βρίσκονται ήδη στο δρόμο, έχουν περισσότερες από 10 GWh συνδυασμένου δυναμικού αποθηκευμένης ισχύος. Χρησιμοποιώντας αυτή τη “δεξαμενή” με  καινοτόμους τρόπους, δημιουργούνται νέες δυνατότητες για τη μετακίνηση των ανθρώπων σε έναν καλύτερο κόσμο.

 

 

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.