Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4, για πρώτη φορά στην ιστορία της Alfa Romeo ένα μοντέλο της έχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για εκτεταμένο διάστημα. Η Tonale σημείωσε μια σειρά από πρωτιές για την Ιταλική μάρκα, αποτελώντας το πρώτο C-SUV στην ιστορία της Alfa Romeo, αλλά και το πρώτο με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η έλευση της Tonale Plug-in Hybrid Q4 φέρνει ακόμα μια πρωτιά, με τη συγκεκριμένη έκδοση να φέρνει την τεχνολογία φόρτισης μέσω δικτύου ηλεκτροδότησης στον κόσμο της Ιταλικής μάρκας.
H Tonale Plug-in Hybrid Q4 εφοδιάζεται με ένα σύνολο τεχνολογίας αιχμής που προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα, με σεβασμό όμως την ίδια στιγμή στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μάρκας. Για να το επιτύχουν αυτό, οι μηχανικοί της Alfa Romeo βασίστηκαν σε μια σειρά αποκλειστικών στοιχείων, τα οποία περιλαμβάνουν ένα Turbo βενζινοκινητήρα με μέγιστη απόδοση 180 ίππους και 270Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 90kW (122,4 ίπποι) με ροπή 250Nm.

Το κύκλωμα τάσης των 306V, το οποίο χάρη στην μπαταρία τεχνολογίας λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 15,5kWh τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με την απαραίτητη για τη λειτουργία του ενέργεια. Ειδικότερα η μπαταρία έχει τη δυνατότητα παροχής ισχύος έως 100kW, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες του ηλεκτροκινητήρα, ενώ παράλληλα διαθέτει δικό της κύκλωμα ψύξης για βέλτιστη απόδοση και αντοχή.
Το σύστημα τετρακίνησης Q4 που για πρώτη φορά συνεργάζεται με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης και εξασφαλίζει εντελώς αυτόματα και με άμεσο τρόπο τη διαχείριση της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Τα παραπάνω στοιχεία ενισχύουν περαιτέρω τα ήδη προηγμένα μηχανικά χαρακτηριστικά της Tonale, τα οποία εκτός των άλλων περιλαμβάνουν ανεξάρτητη ανάρτηση και στους δύο άξονες (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, αλλά και σύστημα πέδησης brake-by-wire. Παράλληλα, η τοποθέτηση της μπαταρίας συνολικού βάρους 125 κιλών στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν το ιδανικό ζύγισμα των μαζών του αυτοκινήτου, το οποίο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 προσεγγίζει το 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ χαμηλότερο είναι και το κέντρο βάρους για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα. Τέλος, η μεγάλη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς βελτιώνει την ευελιξία του αυτοκινήτου, προσδίδοντάς του κατά περίπτωση χαρακτηριστικά αυτοκινήτων με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4 προσφέρει παράλληλα αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης που ξεπερνά τα 80χλμ. (άνω των 600χλμ. η συνολική αυτονομία), εκπομπές CO2 μόλις 26γρμ./χλμ., αλλά και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από 2,5 ώρες.

Τα καινούργια μοντέλα δεν χωράνε στα πάρκινγκ!
Πολλοί οδηγοί έχουν βρεθεί σε αυτή την εξαιρετική άβολη θέση. Και μολονότι η συζήτηση για διεύρυνση των χώρων στάθμευσης έχει ανοίξει για τα καλά στη Γερμανία, άλλωστε από εκεί προέρχεται και η σχετική έρευνα, το φαινόμενο είναι πανευρωπαϊκό.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει αρκετά, όχι όμως και οι αντίστοιχες θέσεις των πάρκινγκ.
Η Ερευνητική Εταιρεία Οδοποιών και Μεταφορών, FGSV για συντομία, είναι μια ανεξάρτητη ένωση στη Γερμανία, για την οποία ελάχιστοι οδηγοί έχουν ακούσει ποτέ.
Η τελευταία δημοσίευση του συνδέσμου προκαλεί σάλο, γιατί πρόκειται για ένα πρόβλημα που πιθανότατα ταλαιπώρησε σχεδόν κάθε οδηγό κάποια στιγμή: το πλάτος των θέσεων στάθμευσης.
Με πλάτος έως 2,50 μέτρα, βασίζονται σε ένα πλασματικό «οχήματα σχεδίασης» με υποτιθέμενες μέσες διαστάσεις. Ωστόσο, οι προηγούμενες εξελίξεις είναι γνωστές: τα αυτοκίνητα φαρδαίνουν όλο και περισσότερο. Μόνο το VW Golf, το αρχέτυπο του μέσου γερμανικού αυτοκινήτου, έχει αυξηθεί σε πλάτος κατά σχεδόν 20 εκατοστά μέσα στις δεκαετίες.
Ωστόσο, οι θέσεις στάθμευσης δεν έχουν μεγαλώσει μαζί τους, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα σε παλαιότερα γκαράζ στάθμευσης, ακόμα και ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας φτάνει κυριολεκτικά εκεί στα όριά του, για να μην αναφέρουμε τα μεγάλα SUV.
Προκειμένου να ληφθεί υπόψη αυτή η περίσταση, το FGSV έχει πλέον προσαρμόσει το αναφερόμενο «όχημα αξιολόγησης» και το διευρύνει. Το αποτέλεσμα: Στο μέλλον, το μέγιστο πλάτος της θέσης στάθμευσης θα είναι 2,65 μέτρα, 15 εκατοστά περισσότερο από πριν.
Εκτός από τη δομική διεύρυνση των χώρων στάθμευσης, υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος των στενών γκαράζ στάθμευσης. Η Bosch συνεργάζεται με τη Mercedes για να ερευνήσει την αυτοματοποιημένη στάθμευση, στην οποία αφήνετε το αυτοκίνητό σας για να κάνετε μόνοι σας την… ενοχλητική διαδικασία στάθμευσης.
Πηγή: newsauto.gr
