Ειδήσεις

01 Nov, 2022 Ώρα 12:53

Ποιό είναι το μέλλον της Seat;

Thumbnail

H Cupra φαίνεται να είναι το νέο, αγαπημένο παιδί του ομίλου Volkswagen μιας και συγκεντρώνει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τι θα γίνει όμως με τη Seat;

Close

Για όσους παρακολουθούν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια την εκρηκτική άνοδο της Cupra και την καθιέρωσή της μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, εύλογα δημιουργείται το ερώτημα τι θα γίνει με την «μαμά» Seat.

Η Cupra βρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο και στο ενδιαφέρον του γκρουπ, καθώς είναι εκείνη που θα σηκώσει και το κύριο βάρος της μετάβασης των Ισπανών στην ηλεκτροκίνηση, με πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα που υπάρχουν ήδη και που θα παρουσιαστούν στα επόμενα χρόνια.

Close

Τι θα γίνει λοιπόν με την Seat; Την απάντηση δίνει ο πιο αρμόδιος, ο (νέος) επικεφαλής του ομίλου της Volkswagen Thomas Schafer, ο οποίος δήλωσε στο βρετανικό Autocar «Δεν πρόκειται να σκοτώσουμε την Seat. Απλά πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις για το μέλλον της».

Η ισπανική μάρκα, έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία με μοντέλα όπως τα Ibiza, Leon και Ateca όμως τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει δυσκολίες, την ίδια στιγμή που η Cupra έχει σημαντικά μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα.

Close

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Seat μειώθηκαν κατά 45% τον Ιούλιο και 42% τον Αύγουστο, ενώ είναι ενδεικτικό ότι δεν διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της, σε αντίθεση με όλο το υπόλοιπο γκρουπ.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι ο Schafer επιμένει ότι η Seat θα συνεχίσει να υπάρχει δήλωσε επίσης ότι «Η Cupra είναι το μέλλον της Seat. H Cupra είναι η επανεφεύρεση της Seat για το μέλλον, και είναι αυτή που θα κινηθεί πιο γρήγορα για την ηλεκτροκίνηση».

Όσο για την Seat, ο Schafer υποστηρίζει ότι υπάρχει ένα πλάνο μέχρι τουλάχιστον το 2029, με φθηνά και προσιτά μοντέλα για νέους πελάτες, και για χώρες που έχει μεγάλη απήχηση όπως η Ισπανία, η Βρετανία, η Αυστρία κ.λπ.

Για το μέλλον πάντως, ο Schafer βλέπει τις δυνατότητες εξέλιξης της Seat ως μιας εταιρίας κινητικότητας, κάτι που θα την τοποθετούσε σε μία δυναμική θέση μέσα στο γκρουπ και μακριά από κόντρες με την Skoda. Ήδη τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει με το ηλεκτρικό σκούτερ MO.

Όσο για την Cupra, ο Schafer υποστηρίζει ότι δεν θα είναι μία εταιρία με μεγάλους όγκους πωλήσεων, αλλά μία πιο εκλεκτική και νεανική μάρκα. Κάτι που ήδη έχει διαφανεί όχι μόνο με το ηλεκτρικό Born αλλά και με τα δυο-τρία πολύ εντυπωσιακά σε σχεδιασμό μοντέλα που θα φέρει στην αγορά μέχρι το 2025.

 

 

 

Πηγή: newsauto

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.