Ειδήσεις

11 Apr, 2025 Ώρα 10:26

“SAFETY CAR”: Ποιο είναι το πρόγραμμα της Renault που δεσμεύεται για την ασφάλεια των νέων οδηγών

Thumbnail

Το “human first program” στοχεύει στην ανάλυση των αιτιών των τροχαίων ατυχημάτων. Από τις έρευνες που έγιναν διαπιστώθηκε ότι το 52% των θανατηφόρων δυστυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα και οι οδηγοί είναι ηλικίας νεότεροι των 31 ετών.

Close

Η Renault στην  προσπάθειά της να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα/ δυστυχήματα εξελίσσει πλήθος καινοτομιών ασφαλείας, εφαρμόζοντας μία ολιστική προσέγγιση. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:

1: Πρόληψη

2: Διόρθωση

3: Προστασία και

4: Διάσωση

Close

Ο στόχος είναι να γίνεται ανάλυση σε κάθε ατύχημα πριν συμβεί, κατά τη διάρκεια του ατυχήματος αλλά και μετά από αυτό.

Δεδομένης αυτής της στρατηγικής, η Renault άφησε, ελεύθερη δικαιωμάτων, την πατέντα που έγινε γνωστή ως «πρόσβαση πυροσβέστη» (fireman access), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς άδεια, ώστε να διευκολυνθούν οι ενέργειες διάσωσης σε περιπτώσεις ατυχήματος.

Close

Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να περιορίσουν τη σοβαρότητα των επιπτώσεων ενός ατυχήματος, από το 2010 και μετά παρατηρείται μία επιβράδυνση στην μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Σήμερα, στο 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που συνδέονται με την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35. Η απάντηση της Renault σε αυτό στοχεύει να αφυπνίσει τους νέους οδηγούς σε ό,τι αφορά τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα.

Ένας οδηγός της Formula 1 ενημερώνει τους νέους οδηγούς σε ολόκληρο τον κόσμο, για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας

Στη σχετική ταινία  (https://youtu.be/tNhMuAo8cl0) που έχει δημιουργηθεί, ο Pierre GASLY, οδηγός της ομάδας BWT Alpine Formula One, αναλαμβάνει το ρόλο του coach, καθοδηγώντας έναν νεαρό οδηγό σε ένα Clio, στους δρόμους που διεξάγεται το Grand Prix του Μονακό. Δίνει συμβουλές και μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με την ταχύτητα, με στόχο να βοηθήσει τον οδηγό να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι, δίνοντας έμφαση σε ένα κρίσιμο μήνυμα: η ταχύτητα είναι για την πίστα και όχι για το δρόμο.

 

 

“Safety car”: Πακέτο περιορισμού της τελικής ταχύτητας για το Clio

Ένα best seller μοντέλο, όπως είναι το Clio, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο πολλοί νεαροί μαθαίνουν να οδηγούν. Η Renault προσφέρει μια πρακτική λύση για τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητάς του στα 110 km/h, μέσω μιας συσκευής περιορισμού ταχύτητας, που έχει τη δυνατότητα και να απενεργοποιηθεί.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μίας μονάδας ελέγχου του κινητήρα που διατίθεται από το τμήμα after sales και είναι εργοστασιακά προγραμματισμένη να  λειτουργεί ως «κόφτης» ταχύτητας, με ανώτατο όριο τα 110 km/h.

Αυτή η λειτουργία μπορεί να απενεργοποιηθεί και το όχημα μπορεί να επανέλθει στην αρχική του διαμόρφωση, μόνο μετά από μια επίσκεψη στο δίκτυο της Renault. Στη Γαλλία η λειτουργία αυτή κοστίζει 59 ευρώ και είναι αποκλειστικά για τα μοντέλα Clio.

 

11 Apr, 2025 Ώρα 14:10

Η Hyundai είπε το αυτονόητο και πήρε το χειροκρότημα από όλους

Thumbnail

Είναι κάπως παράλογο από την μία να απαγορεύεται να κοιτάς το κινητό σου κατά την οδήγηση, αλλά ταυτόχρονα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τοποθετούν οθόνες 15 ιντσών στη μέση του ταμπλό.

Close

Η Hyundai είπε τα πράγματα με το όνομα τους

Είναι ενθαρρυντικό να ακούς κάποιον υπεύθυνο για το σχεδιασμό αυτοκινήτων να αποκαλεί τις οθόνες αφής ως «αντιπερισπασμό».

Η Hyundai προσπαθεί να διατηρήσει τα χειριστήρια αφής εκεί που έχουν περισσότερο νόημα. Δεν θα έχει κάθε λειτουργία ένα μπουτόν, αλλά οι συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες θα διατηρήσουν τα φυσικά πλήκτρα.

Close

Ο ανώτερος αντιπρόεδρος σχεδιασμού Simon Loasby διευκρίνισε ότι οι μελλοντικοί εσωτερικοί χώροι είναι χτισμένοι γύρω από μια βασική ιδέα: να διατηρείται το βλέμμα του οδηγού στο δρόμο. Αυτό είναι όλο. Μάλιστα, δήλωσε: «Δεν πρέπει οι άνθρωποι να κοιτάζουν την οθόνη: πρέπει να κοιτάζουν μόνιμα στο ύψος των ματιών».

Σε άλλη συνέντευξη, ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Luc Donckerwolke, παραδέχτηκε έμμεσα αυτό που όλοι υποθέτουμε: οι οθόνες είναι ένα εργαλείο μείωσης του κόστους. Τα σύγχρονα infotainments που βασίζονται σε υπερμεγέθεις οθόνες «είναι ιδανικά, επειδή εξοικονομείς πολλά εργαλεία έχοντας μόνο την οθόνη».

Close

Ωστόσο, η Hyundai ισχυρίζεται ότι οι άνθρωποι γενικά έχουν «αγάπη για την αναλογική αλληλεπίδραση», οπότε το κλειδί είναι να βρεθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ κουμπιών και οθονών γιγαντιαίου μεγέθους.