Με ταχύτητα αναπτύσσονται τα σχεδία εξηλεκτρισμού της Jeep®, με τη θρυλική Αμερικανική μάρκα να διαθέτει ήδη για όλα τα επιβατικά της μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η παρουσία του καινοτόμου Plug-in Hybrid συστήματος τετρακίνησης 4xe συμπληρώθηκε πρόσφατα από το 48V υβριδικό σύστημα e-Hybrid, ενώ η αποκάλυψη -κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου Dare Foreword 2030- του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην ιστορία της μάρκας ήρθε να ολοκληρώσει τη δυναμική είσοδο της στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης.

Στόχος της Jeep μέχρι το 2025 είναι τα εξηλεκτρισμένα της αυτοκίνητα να αναλογούν στο 70% των συνολικών της πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Με δεδομένη τη σύνδεση της μάρκας με τα οχήματα 4x4 η αφετηρία σε αυτή τη φιλόδοξη πορεία πραγματοποιήθηκε με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο προσφέρει τα πλέον αποδοτικά, φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και ικανά εκτός δρόμου Jeep που κατασκευάστηκαν ποτέ. Το σύνολο της γκάμας των επιβατικών μοντέλων της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του θρυλικού Wrangler είναι διαθέσιμα με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, που προσφέρει εκτός των άλλων και δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις που ανάλογα με τις συνθήκες υπερβαίνουν τα 50χλμ., υπερκαλύπτοντας τις περισσότερες καθημερινές ανάγκες μετακίνησης σε αστικό επίπεδο. Ήδη το 2021 σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη αφορούσε στις εκδόσεις 4xe, ενώ το ποσοστό στην περίπτωση του Wrangler προσεγγίζει το 70%.

Η επιτυχημένη πορεία των Jeep 4xe έρχεται πλέον να πλαισιωθεί και από το νέο υβριδικό σύστημα των 48V που εφοδιάζει τα Renegade και Compass με στόχο να αυξηθεί περαιτέρω η προσφορά εξηλεκτρισμένων Jeep προσεγγίζοντας το στόχο του 100% για την Ευρώπη. Για αυτό το λόγο η Jeep για πρώτη φορά σε υβριδικό σύστημα της κατηγορίας προσφέρει λειτουργίες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα των 15 kW που εφοδιάζει τα δύο μοντέλα να έχει τη δυνατότητα να τα κινήσει χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα σε συνθήκες υψηλής κίνησης/χαμηλών ταχυτήτων, όπου ο ηλεκτροκινητήρας έχει σαφές πλεονέκτημα απόδοσης σε σχέση με το θερμικό. Αποτέλεσμα είναι τα Renagade και Compass e-Hybrid με το νέο Turbo βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων να προσφέρουν υψηλή απόδοση, άνεση, χαμηλό θόρυβο, δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αλλά και κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχη με εκείνη ενός αυτοκινήτου diesel. Το e-Hybrid είναι ιδανικό για χρήση σε αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ παρά τις δυνατότητες ηλεκτροκίνησης είναι πιο προσιτό σε σχέση με τα Full Hybrid ή Plug-in Hybrid συστήματα.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
