Η Γερμανία μας έδωσε το πρώτο αυτοκίνητο, η Αμερική έφερε επανάσταση στη μαζική παραγωγή, αλλά η Ιταλία είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Εταιρείες όπως η Alfa-Romeo, η Ferrari, η Lamborghini ή η Maserati έχουν γίνει θρύλοι και τα λογότυπά τους είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτά;
Στα ιταλικά, τα εμβλήματα με τα σήματα των εταιριών πάνω τους τα αποκαλούν «scudetti» που μεταφράζεται σε μικρές ασπίδες και κοσμούν τα σήματα μερικών εμβληματικών αυτοκίνητων όλων των εποχών. Όπως και οι εταιρείες που εκπροσωπούν, αυτά τα λογότυπα έχουν επίσης μια συναρπαστική ιστορία και το καθένα συμβολίζει πολλά περισσότερα από μια απλή μάρκα.
Εμείς ρίξαμε μια ματιά στις ιστορίες πίσω από τα σήματα των Alfa-Romeo, Ferrari, Lamborghini και Maserati για να ανακαλύψουμε πώς δημιουργήθηκαν.

Το λογότυπο της Alfa Romeo
Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1906 όταν ιδρύθηκε από τον Γάλλο επιχειρηματία Alexandre Darracq με τη βοήθεια αρκετών Ιταλών επενδυτών. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μετονομάστηκε σε A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) και το 1915 ο μηχανικός εξόρυξης μετάλλων Nicola Romeo αγόρασε την επιχείρηση, αλλάζοντας το όνομά της σε Alfa-Romeo, ένα όνομα που παραμένει μέχρι σήμερα.
Το 1910, οι διευθύνοντες της μάρκας ανάθεσαν στο σχεδιαστή Romano Cattaneo να δημιουργήσει ένα διακριτικό λογότυπο για την εταιρεία και ο θρύλος λέει ότι εμπνεύστηκε από μια σειρά από σημαίες και σύμβολα που διακοσμούν το Castello Sforzesco στο Μιλάνο.
Ένα από αυτά ήταν το εθνόσημο της ευγενής οικογένειας Visconti, ένα biscione (χορτοφάγο φίδι σύμβολο του καλού και της ευημερίας στην Ιταλία) και το άλλο ήταν το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου, ένας κόκκινος σταυρός σε λευκό φόντο.
Ο Cattaneo πήρε αυτά τα δύο σύμβολα της πόλης και τα συνδύασε για να σχηματίσει το λογότυπο που έχει γίνει θρυλικό. Το σήμα έχει υποστεί μικρές τροποποιήσεις όλα αυτά τα χρόνια, αλλά σε μεγάλο βαθμό, το σχέδιο παραμένει το ίδιο σχέδιο μέχρι σήμερα.

To λογότυπο της Ferrari
Αναμφισβήτητα το πιο διάσημο λογότυπο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το Cavallino Rampante (prancing horse) χρησιμοποιήθηκε σε ένα μαχητικό αεροπλάνο πολύ πριν γίνει συνώνυμο με τα σπορ αυτοκίνητα του Maranello.
Το έμβλημα ήταν ζωγραφισμένο στο πλάι του Spad XIII (Γαλλικό πολεμικό διπλάνο, του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου) του Count Francesco Baracca, πιλότου, που σκοτώθηκε το 1918.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Enzo Ferrari, ο ίδιος συνάντησε τους γονείς του ήρωα το 1923 και τη μητέρα του Countess Paolina προσωπικά και της ζήτησε να χρησιμοποιήσει το σύμβολο στα αγωνιστικά του αυτοκίνητα.
Η Ferrari κράτησε το ασπρόμαυρο σχέδιο του prancing horse και πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο που είναι το χρώμα της Modena, της πατρίδας του Enzo.

Το λογότυπο της Lamborghini
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους στην Ιταλία χάρη στην ακμάζουσα εταιρεία του, που κατασκεύαζε τρακτέρ και βοήθησε στην αναβίωση του γεωργικού τομέα στη χώρα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ήταν επίσης παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και είχε μια μεγάλη συλλογή που περιλάμβανε πολλά μοντέλα Ferrari.
Ωστόσο, ήταν δυσαρεστημένος με τη μάρκα και την αξιοπιστία της ισχυριζόμενος ότι ήταν άβολα και απαιτούσαν συνεχή συντήρηση.
Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του μάρκα την Automobili Lamborghini το 1963, με στόχο την κατασκευή καλύτερων σπορ αυτοκινήτων.
Για έμβλημα της νέας μάρκας ο Ferruccio Lamborghini συνδύασε το ζώδιό του (Ταύρος) και το αγαπημένο του χόμπι (παρακολουθούσε ισπανικές ταυρομαχίες).
Έτσι ο μαινόμενος ταύρος έγινε το λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον, μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της μάρκας πήραν τα ονόματά τους από διάσημους ταύρους που πέθαναν ή σκότωσαν στις αρένες.

Το λογότυπο της Maserati
Το 1914 ο Alfieri Maserati δημιούργησε την «Societá anonima officine Alfieri Maserati», ένα γκαράζ στην Μπολόνια όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Isotta Fraschini.
Δώδεκα χρόνια αργότερα, κατασκευάστηκε το πρώτο γνήσιο αυτοκίνητο Maserati, το Tipo 26, με το λογότυπο που χαρακτηρίζει τον κατασκευαστή σε όλη την ιστορία του: Την τρίαινα.
Σχεδιάστηκε από τον Mario Maserati, τον αδερφό του Alfieri που ήταν πιο παθιασμένος με την τέχνη και όχι με τα αυτοκίνητα, μετά από πρόταση του marquis Diego de Sterlich, ενός οικογενειακού φίλου και χρηματοδότη της εταιρείας.
Η κύρια έμπνευση για το σχεδιασμό προήλθε από το αριστούργημα της Giambologna το 1567, το Fontana del Nettuno στη Μπολόνια, ένα άγαλμα του Ποσειδώνα που κρατά μια τρίαινα, με απίστευτη λεπτομέρεια.
Θεωρήθηκε ιδιαίτερα κατάλληλο για την επιχείρηση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει δύναμη και κύρος. Με πολύ μικρές αλλαγές, το αρχικό λογότυπο χρησιμοποιείται ακόμη σήμερα.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
