Οι Ιάπωνες δηλώνουν εδώ και καιρό πως η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να είναι επιλογή και όχι μονόδρομος. Μάλιστα ο Akio Toyoda προέβλεψε πως τα EV θα αποτελέσουν τελικά το 30% του συνόλου των Ι.Χ. και όχι το 100% που θέλει η Ευρώπη.
Από τα λόγια, στην πράξη
Η Toyota, η Mazda και η Subaru πραγματοποίησαν σήμερα στην Ιαπωνία κοινή διάσκεψη για να μιλήσουν για τους νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι τρεις τους συνεργάζονται για να επιταχύνουν την ανάπτυξη και να μειώσουν το κόστος.
Αντί να σχεδιάσουν έναν κοινό κινητήρα που θα χρησιμοποιείται και από τις τρεις εταιρείες, η τριάδα θα εργαστεί πάνω σε «χαρακτηριστικούς κινητήρες» που θα αντιπροσωπεύουν τις αντίστοιχες μάρκες τους. Συγκεκριμένα, η Toyota ετοιμάζει νέους τετρακύλινδρους με σειρά, η Mazda επιδιώκει περιστροφικούς κινητήρες και η Subaru στοχεύει να βελτιώσει τον μπόξερ. Τα νέα κινητήρια σύνολα θα είναι συμβατά με διάφορα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα: υγρό υδρογόνο, βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα.
Mazda
Μαζί με την ανακοίνωση, υπήρχαν και μερικά δείγματα μελλοντικών κινητήρων. Η Mazda έφερε κινητήρες μονού και διπλού ρότορα για εφαρμογές EV. Όπως είδαμε στο MX-30 και στο πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο Iconic SP, ο περιστροφικός κινητήρας χρησιμεύει ως γεννήτρια για την τροφοδοσία της μπαταρίας. Δεν έχει μηχανική σύνδεση με τους τροχούς.

Toyota
Η Toyota παρουσίασε ένα ζευγάρι τετρακύλινδρων εν σειρά κινητήρων που βρίσκονται σε εξέλιξη, μια μονάδα 1,5 λίτρων που παρουσίασε ξεχωριστά, καθώς και έναν μεγαλύτερο κινητήρα 2,0 λίτρων.

Subaru
Όσο για τη Subaru, παρουσίασε ένα υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς και το τοποθέτησε επίσης μέσα σε ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο. Συνδυάζει έναν κινητήρα μπόξερ 2,0 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 12,3 κιλοβάτ και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου.

Συνεργάτες αλλά και.. αντίπαλοι
Η Toyota, η Mazda και η Subaru κατέστησαν απολύτως σαφές ότι θα παραμείνουν αντίπαλοι, παρά το γεγονός ότι ένωσαν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη πιο λιτών κινητήριων μονάδων. Επειδή αυτοί οι νέοι κινητήρες θα είναι μικρότεροι, η τριάδα λέει ότι τα μελλοντικά μοντέλα θα έχουν χαμηλότερο καπό, ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω η αποδοτικότητα. Ταυτόχρονα, οι αλλαγές αυτές θα δώσουν στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Skoda Elroq κατακτά το βραβείο Red Dot για το σχεδιασμό του
Το εντελώς νέο Skoda Elroq είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Τσέχικης μάρκας στην στρατηγικής σημασίας κατηγορία συμπαγών SUV. Ένα μοντέλο που συνδυάζει τη στιβαρότητα, τη λειτουργικότητα με μια ολοκληρωμένη σειρά επιλογών ηλεκτροκινητήρων με τη μέγιστη αυτονομία να ξεπερνά τα 560 χιλιόμετρα. Πριν καλά – καλά περάσει στην αγορά άρχισε να μαζεύει διακρίσεις. Βραβεύτηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot για το σχεδιασμό του από έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς σχεδιασμού στον κόσμο.

Το 100% ηλεκτρικό compact SUV είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που εφαρμόζει πλήρως τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid, η οποία χαρακτηρίζεται από στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα. Το Elroq συνεχίζει την επιτυχία προηγούμενων μοντέλων της Skoda, κατακτώντας το 18ο βραβείο Red Dot στην ιστορία της μάρκας.

Βασικό χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής γλώσσας Modern Solid που καθορίζει το μπροστινό μέρος του Elroq είναι το γυαλιστερό μαύρο Tech-Deck Face, το οποίο αντικαθιστά την κλασική μάσκα. Πάνω από αυτό υπάρχει η επιγραφή Skoda στο καπό, σε Unique Dark Chrome – άλλο ένα στοιχείο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας. Οι λεπτοί προβολείς επανερμηνεύουν την τυπική τετραπλή όψη των SUV της Skoda. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μια νέα φωτεινή λωρίδα συνδέει τους κύριους προβολείς LED, με τις κορυφαίες εκδόσεις να εξοπλίζονται με προβολείς LED Matrix. Τα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν επίσης τις αρχές Modern Solid. Η νέα σχεδίαση επιτυγχάνει και εξαιρετική αεροδυναμική, με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) μόλις 0,26.

Η επιτροπή Red Dot αποτελείται από 43 ειδικούς από 21 χώρες, οι οποίοι αξιολόγησαν κάθε προϊόν με κριτήρια όπως η καινοτομία, η λειτουργικότητα, η εργονομία, η ανθεκτικότητα και η περιβαλλοντική συμβατότητα. Το ολοκαίνουργιο Elroq είναι τέλεια εξοπλισμένο τόσο για οδήγηση μέσα στην πόλη όσο και για υπαίθριες περιπέτειες χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις, το ευρύχωρο εσωτερικό και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης.
Το Elroq, βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους της Unicars σε όλες τις πόλεις, προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα, με το Elroq 50 (125 kW), το Elroq 60 (150 kW) και το Elroq 85 (210 kW).
