Ειδήσεις

04 Dec, 2024 Ώρα 13:12

Τα μικρά υβριδικά SUV προελαύνουν στην Ευρώπη!

Thumbnail

Η προτίμηση των Ευρωπαίων στην κατηγορία των μικρών SUV, έχει καταγραφεί απ’ όλα τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων, τα τελευταία χρόνια.

Close

Πλέον αποτυπώνεται με τον πιο εμφατικό τρόπο και η στροφή τους στα υβριδικά μοντέλα, οδηγώντας το Toyota Yaris Cross στο Νο.1 και μπροστά από το Volkswagen T-Roc, κατά τη διάρκεια των 10 μηνών του τρέχοντος έτους και βάσει των στοιχείων της Dataforce.

Στο ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, παρέμειναν στάσιμες στις περισσότερες μεγάλες αγορές της Ευρώπης, με ποσοστό μόλις 5,4%, καθώς οι υψηλές τιμές και οι περικοπές στις κρατικές επιδοτήσεις, συνέχισαν να αποθαρρύνουν τους υποψήφιους αγοραστές.

Close

 

 

Ωστόσο, μια σειρά από πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Opel Frontera και Citroen C3 Aircross αρχίζουν να πωλούνται και να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια σχετική αύξηση της ζήτησης, από το νέο έτος.

Τα υβριδικά μικρά SUV έχουν τη μεγαλύτερη δυναμική αυτή τη στιγμή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, κατά 26% τους πρώτους 10 μήνες σε 317.044. Αυτό μεταφράστηκε σε μερίδιο 17% επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

 

 

Το αυξημένο ενδιαφέρον για τα υβριδικά μοντέλα βοήθησε να αυξηθούν οι πωλήσεις στην κατηγορία των μικρών SUV κατά 3,9% σε 1,88 εκατομμύρια, έως τον Οκτώβριο, ξεπερνώντας τη συνολική αγορά αυτοκινήτων, η οποία αυξήθηκε μόλις 0,9% κατά την ίδια περίοδο.

Για να αντιληφθείτε καλύτερα την εικόνα της αγοράς από 163.377 μοντέλα Yaris Cross που πωλήθηκαν τους πρώτους 10 μήνες, το 97% ήταν υβριδικά.

 

 

Η κυριαρχία της Toyota, αμφισβητείται από τη Renault, η οποία αύξησε τις πωλήσεις του υβριδικού Captur κατά 22% σε 43.648 μετά από 10 μήνες. Ανοδικά ήταν επίσης το υβριδικό Nissan Juke, με άνοδο 44% στις 33.395 και το Hyundai Kona, 46% στις 33.332 μονάδες.

Η Γαλλία ηγείται των ευρωπαϊκών πωλήσεων υβριδικών μικρών SUV, με 72.071 μέσα σε 10 μήνες και με το -κατασκευασμένο εγχώρια- Yaris Cross να προηγείται του Captur με 27.181 έναντι 21.166 μονάδων, σύμφωνα πάντα με την Dataforce.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close