Ειδήσεις

15 Mar, 2024 Ώρα 10:29

Θα έδινες 450.000 δολάρια για αυτό το NSX-R του 1996;

Thumbnail

Η πρώτη γενιά του NSX πάντα προοριζόταν να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είχαν κάνει κάποιους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της αγνής απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής χρήσης.

Close

Ωστόσο, για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούσαν μια αγωνιστική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του μοντέλου ειδικά τροποποιημένη για ανώτερη στις πίστες, σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων.

Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R), με την Honda να επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λογότυπο Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R.

Close

 

 

Η παραγωγή του Honda NSX-R ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Takanezawa της Ιαπωνίας. Kυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 483 αυτοκινήτων, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο.

Ένα εξ αυτών βρίσκεται προς πώληση με μόλις 18.320 χλμ. στο οδόμετρο από το 1996, με την τιμή του να ορίζεται στα 450.000 δολάρια, όταν καινούριο κόστιζε κάτω από 30.000 δολάρια.

 

 

Μηχανικά, ο 3,0-λίτρος V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες, έχει αλλαγές σε σχέση με το “απλό” NSX, με την απόδοση του να ανακοινώνεται στα 280 άλογα στις 7.100 σ.α.λ. με 294 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Όπως ξέρεις, όμως, υπήρχε μια άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ των ιαπωνικών κατασκευαστών να μην ανακοινώνουν την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων όταν αυτή υπερβαίνει τα 280 άλογα. Ωστόσο, αυτό ήταν ένα τέχνασμα για να αποφύγει η Honda να υποβάλει εκ νέου αίτηση για έγκριση τύπου το αυτοκίνητο, και έτσι η πραγματική ισχύς του NSX-R φέρεται να πλησιάζει τα 300 άλογα.

 

 

Το NSX-R είχε κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4.235:1 αντί για 4.06:1) από το “απλό” NSX, και έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρεάζεται 5 δευτ. (από 5,5 δευτ.), με την τελική ταχύτητά του να είναι μικρότερη λόγω των κοντών σχέσεων του πεντατάχυτου κιβωτίου, αγγίζοντας τα 262 χλμ/ώρα, αντί για 270 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα από το standard NSX, χάρη στην εκτενή χρήση carbon σε αρκετά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού. Επίσης, για χάρη της μείωσης του βάρους δεν έχει υδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Enkei, η μπαταρία είναι μικρότερη, το πίσω γυαλί είναι λεπτότερο, με το βάρος να αγγίζει τα μόλις 1.230 κιλά.  

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.