Ειδήσεις

15 Mar, 2024 Ώρα 10:29

Θα έδινες 450.000 δολάρια για αυτό το NSX-R του 1996;

Thumbnail

Η πρώτη γενιά του NSX πάντα προοριζόταν να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είχαν κάνει κάποιους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της αγνής απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής χρήσης.

Close

Ωστόσο, για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούσαν μια αγωνιστική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του μοντέλου ειδικά τροποποιημένη για ανώτερη στις πίστες, σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων.

Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R), με την Honda να επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λογότυπο Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R.

Close

 

 

Η παραγωγή του Honda NSX-R ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Takanezawa της Ιαπωνίας. Kυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 483 αυτοκινήτων, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο.

Ένα εξ αυτών βρίσκεται προς πώληση με μόλις 18.320 χλμ. στο οδόμετρο από το 1996, με την τιμή του να ορίζεται στα 450.000 δολάρια, όταν καινούριο κόστιζε κάτω από 30.000 δολάρια.

 

 

Μηχανικά, ο 3,0-λίτρος V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες, έχει αλλαγές σε σχέση με το “απλό” NSX, με την απόδοση του να ανακοινώνεται στα 280 άλογα στις 7.100 σ.α.λ. με 294 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Όπως ξέρεις, όμως, υπήρχε μια άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ των ιαπωνικών κατασκευαστών να μην ανακοινώνουν την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων όταν αυτή υπερβαίνει τα 280 άλογα. Ωστόσο, αυτό ήταν ένα τέχνασμα για να αποφύγει η Honda να υποβάλει εκ νέου αίτηση για έγκριση τύπου το αυτοκίνητο, και έτσι η πραγματική ισχύς του NSX-R φέρεται να πλησιάζει τα 300 άλογα.

 

 

Το NSX-R είχε κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4.235:1 αντί για 4.06:1) από το “απλό” NSX, και έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρεάζεται 5 δευτ. (από 5,5 δευτ.), με την τελική ταχύτητά του να είναι μικρότερη λόγω των κοντών σχέσεων του πεντατάχυτου κιβωτίου, αγγίζοντας τα 262 χλμ/ώρα, αντί για 270 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα από το standard NSX, χάρη στην εκτενή χρήση carbon σε αρκετά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού. Επίσης, για χάρη της μείωσης του βάρους δεν έχει υδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Enkei, η μπαταρία είναι μικρότερη, το πίσω γυαλί είναι λεπτότερο, με το βάρος να αγγίζει τα μόλις 1.230 κιλά.  

10 Jul, 2024 Ώρα 14:18

Red Dot Design Award για το Hyundai SANTA FE XRT!

Thumbnail

Στη σειρά των Red Dot Design Awards έρχεται να προστεθεί η νέα διάκριση της Hyundai, με το Santa Fe XRT Concept, που εξασφάλισε ακόμα ένα βραβείο Red Dot Design, στην κατηγορία “Αυτοκίνητα”.

Close

“Είναι μια εξαιρετική τιμή, αυτή η αναγνώριση από τα Red Dot Design Awards για τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του πειραματικού μας μοντέλου”, δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος επικεφαλής της Παγκόσμιας Ομάδας Σχεδιασμού της Hyundai. “Αυτή η τιμή έρχεται να επιβραβεύσει τα εκπληκτικά επιτεύγματα και την αφοσίωση των ταλαντούχων σχεδιαστών μας. Εργάστηκαν αδιάκοπα μαζί με τους μηχανικούς μας στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης. Η βράβευση υπογραμμίζει επίσης την αξία της μάρκας Hyundai ανά το παγκόσμιο”, ολοκλήρωσε.

Το Santa Fe XRT Concept, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μαζί με το νέο Santa Fe, το 2023, είναι σχεδιασμένο για να ικανοποιεί τις ανάγκες των οδηγών που λατρεύουν την περιπέτεια. Το XRT ανταποκρίνεται εξαιρετικά σε ανταγωνιστικό, δύσκολο έδαφος με αυτοπεποίθηση και άνεση. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για να εξάπτει το απόλυτο πνεύμα της περιπέτειας ικανοποιώντας όλων των ειδών τις ανάγκες μιας τέτοιας πρόκλησης.

Close