Η πρώτη γενιά του NSX πάντα προοριζόταν να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είχαν κάνει κάποιους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της αγνής απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής χρήσης.
Ωστόσο, για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούσαν μια αγωνιστική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του μοντέλου ειδικά τροποποιημένη για ανώτερη στις πίστες, σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων.
Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R), με την Honda να επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λογότυπο Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R.

Η παραγωγή του Honda NSX-R ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Takanezawa της Ιαπωνίας. Kυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 483 αυτοκινήτων, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο.
Ένα εξ αυτών βρίσκεται προς πώληση με μόλις 18.320 χλμ. στο οδόμετρο από το 1996, με την τιμή του να ορίζεται στα 450.000 δολάρια, όταν καινούριο κόστιζε κάτω από 30.000 δολάρια.

Μηχανικά, ο 3,0-λίτρος V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες, έχει αλλαγές σε σχέση με το “απλό” NSX, με την απόδοση του να ανακοινώνεται στα 280 άλογα στις 7.100 σ.α.λ. με 294 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
Όπως ξέρεις, όμως, υπήρχε μια άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ των ιαπωνικών κατασκευαστών να μην ανακοινώνουν την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων όταν αυτή υπερβαίνει τα 280 άλογα. Ωστόσο, αυτό ήταν ένα τέχνασμα για να αποφύγει η Honda να υποβάλει εκ νέου αίτηση για έγκριση τύπου το αυτοκίνητο, και έτσι η πραγματική ισχύς του NSX-R φέρεται να πλησιάζει τα 300 άλογα.

Το NSX-R είχε κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4.235:1 αντί για 4.06:1) από το “απλό” NSX, και έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρεάζεται 5 δευτ. (από 5,5 δευτ.), με την τελική ταχύτητά του να είναι μικρότερη λόγω των κοντών σχέσεων του πεντατάχυτου κιβωτίου, αγγίζοντας τα 262 χλμ/ώρα, αντί για 270 χλμ/ώρα.
Το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα από το standard NSX, χάρη στην εκτενή χρήση carbon σε αρκετά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού. Επίσης, για χάρη της μείωσης του βάρους δεν έχει υδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Enkei, η μπαταρία είναι μικρότερη, το πίσω γυαλί είναι λεπτότερο, με το βάρος να αγγίζει τα μόλις 1.230 κιλά.

Η Jaguar Type 00 πρωταγωνιστής της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού
Την πρώτη της δημόσια εμφάνιση έκανε η Jaguar Type 00, το πρωτότυπο μοντέλο που αποτυπώνει το όραμα της μάρκας για το μέλλον και υποδεικνύει τη νέα σχεδιαστική της κατεύθυνση. Η Type 00 εθεάθη στους δρόμους του Παρισιού στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας και φρόντισε για τις μετακινήσεις διασημοτήτων, μαγνητίζοντας τα βλέμματα των περαστικών.

Την Κυριακή 9 Μαρτίου, ο Ιρλανδός ηθοποιός και πρωταγωνιστής της ταινίας "Saltburn", Barry Keoghan, κατά την επιστροφή του από την επίδειξη του οίκου Valentino, απαθανατίστηκε έξω από το ξενοδοχείο “The Peninsula Paris” να αφαιρεί τις αποσκευές του από τη φουτουριστική τετράτροχη κατασκευή. Την επόμενη ημέρα, ο ηθοποιός, μοντέλο και μουσικός Jamie Dornan εθεάθη να καταφθάνει στο εμβληματικό Hôtel Plaza Athénée με την Type 00, η οποία φρόντισε για τη μετακίνηση και της βραβευμένης με Όσκαρ σταρ των ταινιών “Avatar” και “Avengers: Endgame”, Zoe Saldana. Την Αμερικανοδομινικανή ηθοποιό συνόδευε ο σύζυγός της, Marco Perego-Saldana.
Η παρουσία της Type 00 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού έκανε τον γύρο του διαδικτύου, και «έδιωξε» όποιες αμφιβολίες υπήρχαν σχετικά με την πραγματική ύπαρξη του οχήματος. Παράλληλα, η Type 00 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι τον Δεκέμβριο του 2024 και προλογίζει το μέλλον της Jaguar, η οποία επαναφέρει το αρχικό δόγμα της “Copy Nothing”, εμπνευσμένο από τον ιδρυτή της, Sir William Lyons.

Στο Παρίσι το αμάξωμα της Type 00 έφερε την απόχρωση “French Ultramarine”, επηρεασμένη από το χρώμα Ultramarine blue που συνδέεται με τις γαλλικές τέχνες και τον πολιτισμό από την εποχή της Αναγέννησης. Χρησιμοποιώντας μια μοναδική χρωστική της Jaguar - εμπλουτισμένη με μεταλλικά στοιχεία- το χρώμα αποκτά ένα σατινέ φινίρισμα, αναδεικνύοντας περαιτέρω την τολμηρή φόρμα του μοντέλου.
Η γαλλική πρωτεύουσα θα φιλοξενήσει, επίσης, το νέο κατάστημα της Jaguar στο «χρυσό τρίγωνο», την καρδιά της πολυτελούς γαλλικής βιομηχανίας μόδας. Πρόκειται για ένα από τα πολλά νέα καταστήματα της μάρκας, καθένα εκ των οποίων θα αντικατοπτρίζει την κουλτούρα της εκάστοτε πόλης.
