Η πρώτη γενιά του NSX πάντα προοριζόταν να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είχαν κάνει κάποιους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της αγνής απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής χρήσης.
Ωστόσο, για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούσαν μια αγωνιστική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του μοντέλου ειδικά τροποποιημένη για ανώτερη στις πίστες, σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων.
Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R), με την Honda να επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λογότυπο Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R.
Η παραγωγή του Honda NSX-R ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Takanezawa της Ιαπωνίας. Kυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 483 αυτοκινήτων, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο.
Ένα εξ αυτών βρίσκεται προς πώληση με μόλις 18.320 χλμ. στο οδόμετρο από το 1996, με την τιμή του να ορίζεται στα 450.000 δολάρια, όταν καινούριο κόστιζε κάτω από 30.000 δολάρια.
Μηχανικά, ο 3,0-λίτρος V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες, έχει αλλαγές σε σχέση με το “απλό” NSX, με την απόδοση του να ανακοινώνεται στα 280 άλογα στις 7.100 σ.α.λ. με 294 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
Όπως ξέρεις, όμως, υπήρχε μια άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ των ιαπωνικών κατασκευαστών να μην ανακοινώνουν την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων όταν αυτή υπερβαίνει τα 280 άλογα. Ωστόσο, αυτό ήταν ένα τέχνασμα για να αποφύγει η Honda να υποβάλει εκ νέου αίτηση για έγκριση τύπου το αυτοκίνητο, και έτσι η πραγματική ισχύς του NSX-R φέρεται να πλησιάζει τα 300 άλογα.
Το NSX-R είχε κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4.235:1 αντί για 4.06:1) από το “απλό” NSX, και έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρεάζεται 5 δευτ. (από 5,5 δευτ.), με την τελική ταχύτητά του να είναι μικρότερη λόγω των κοντών σχέσεων του πεντατάχυτου κιβωτίου, αγγίζοντας τα 262 χλμ/ώρα, αντί για 270 χλμ/ώρα.
Το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα από το standard NSX, χάρη στην εκτενή χρήση carbon σε αρκετά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού. Επίσης, για χάρη της μείωσης του βάρους δεν έχει υδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Enkei, η μπαταρία είναι μικρότερη, το πίσω γυαλί είναι λεπτότερο, με το βάρος να αγγίζει τα μόλις 1.230 κιλά.
Γιατί… πάγωσαν τα ηλεκτρικά στην Ιαπωνία;
Η αγορά των EV’s στη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου παρουσίασε κατακόρυφη πτώση το περασμένο έτος και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι…
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, είχαν αρκετές διακυμάνσεις το 2024. Ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη, χώρες στην Ευρώπη ανέφεραν επιβράδυνση, με τις γερμανικές πωλήσεις να καταρρέουν κατά 28% και την Αυστραλία να αναφέρει παρόμοια πτώση.
Τώρα φαίνεται ότι είναι η σειρά της Ιαπωνίας, καθώς το 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 33%, σημειώνοντας την πρώτη πτώση σε τέσσερα χρόνια. Με μόλις 59.736 πωλήσεις, τα EV’s αντιπροσωπεύουν τώρα λιγότερο από το 2% του συνόλου στη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου, μια εντυπωσιακή αντίθεση με τις συνολικές παγκόσμιες αγορές.
Σύμφωνα με αναφορά από τη Nikkei Asia η Nissan Motor, η οποία κυριαρχεί στη μισή αγορά ηλεκτρικών της χώρας, υπέστη τεράστιο πλήγμα. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 44% στις 30.749 μονάδες, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2021.
Η Toyota δεν τα πήγε πολύ καλύτερα. Παρά τη μέτρια αύξηση 10% στις πωλήσεις του bZ4X, οι συνολικές πωλήσεις EV της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 30%. Εν τω μεταξύ, η Mitsubishi Motors κατέγραψε μια συγκλονιστική πτώση 64%, στις πωλήσεις EV.
Τι προκάλεσε λοιπόν αυτή την πτώση; Ο βασικός λόγος είναι τα υβριδικά μοντέλα. Η Ιαπωνία παραμένει πιστή σε αυτή την τεχνολογία, που προσφέρει οικονομία καυσίμου και φιλικότητα προς το περιβάλλον, χωρίς την υπέρογκο κόστος. Σε συνδυασμό με την περιορισμένη υποδομή, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να διατηρούν αποστάσεις από τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Εν τω μεταξύ, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εντοπίσουν ευκαιρίες σε αυτήν την αγορά με χαμηλή απόδοση. Η BYD σημείωσε αύξηση 54% στις πωλήσεις, λόγω της επιτυχίας του Seal sedan και του προσιτού Dolphin.