Το Volvo EX30 παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι. Είναι το μικρότερο αυτοκίνητο της εταιρίας αλλά συγχρόνως το μεγαλύτερο από πλευράς βοηθημάτων. Από την παρουσίασή του, το EX30 έγινε γρήγορα ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα στους πελάτες. Με βάση το βιβλίο παραγγελιών, η Volvo πιστεύει ότι θα είναι το best seller της αυτοκίνητο για το 2024.
Το EX30 ανακηρύχθηκε World Urban Car (Παγκόσμιο Αστικό Αυτοκίνητο) για το 2024, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε άλλες ανταγωνιστικές υποψηφιότητες. Τα βραβεία παρουσιάστηκαν πριν από λίγα 24ωρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης και το πιο μικρό SUV κατέκτησε, μέσα από μια λίστα που αριθμούσε 38 υποψηφιότητες, μία θέση ανάμεσα στα πρώτα τρία αυτοκίνητα στον κόσμο.

Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ήδη κερδίσει σημαντικά βραβεία, όπως το The Sun Car of the Year, το Small SUV/Crossover of the Year από τη Sunday Times και το Ecowarrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν), Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, δήλωσε:
«Η κατάκτηση αυτού του τίτλου μάς δίνει μεγάλη χαρά και επιβεβαιώνει απόλυτα τη φιλόδοξη στρατηγική μας για την ηλεκτροκίνηση. Η ανταπόκριση που δείχνουν οι πελάτες στο EX30 έχει υπερβεί τις προσδοκίες μας. Αποδεικνύεται ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τις συνθήκες της αγοράς σήμερα, καθώς ένας όλο και μεγαλύτερος αριθμός αγοραστών μεταβαίνει στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είμαι πεπεισμένος ότι το EX30 θα συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξή μας αυτή τη χρονιά και στη συνέχεια.»

Το EX30 είναι μία ισχυρή προσθήκη στη σειρά των προϊόντων της Volvo, η οποία περιλαμβάνει επίσης ιδιαίτερα ελκυστικά plug-in και ήπια υβριδικά μοντέλα σε πολλές κατηγορίες. Αυτά τα αυτοκίνητα αποτελούν μια σημαντική γέφυρα για την επίτευξη του στόχου της Volvo Cars να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.
To EX30 είναι το μικρότερο SUV που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volvo και βασίζεται σε μία ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Εκτός από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, το EX30 έχει εξελιχθεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.
Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία ηλεκτρικά συστήματα κίνησης:
Την έκδοση Single Motor με κινητήρα 272 ίππων (200kW) και μπαταρία 51kWh.
Την έκδοση Single Motor Extended Range με μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 69kWh.
Και την έκδοση Twin Motor Performance με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 428 ίππων (315kW) και μπαταρία 69kWh.
Το EX30 προσφέρει, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρίας, αυτονομία οδήγησης έως 476 km και η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 25 λεπτά.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
