Το Volvo EX30 παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι. Είναι το μικρότερο αυτοκίνητο της εταιρίας αλλά συγχρόνως το μεγαλύτερο από πλευράς βοηθημάτων. Από την παρουσίασή του, το EX30 έγινε γρήγορα ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα στους πελάτες. Με βάση το βιβλίο παραγγελιών, η Volvo πιστεύει ότι θα είναι το best seller της αυτοκίνητο για το 2024.
Το EX30 ανακηρύχθηκε World Urban Car (Παγκόσμιο Αστικό Αυτοκίνητο) για το 2024, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε άλλες ανταγωνιστικές υποψηφιότητες. Τα βραβεία παρουσιάστηκαν πριν από λίγα 24ωρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης και το πιο μικρό SUV κατέκτησε, μέσα από μια λίστα που αριθμούσε 38 υποψηφιότητες, μία θέση ανάμεσα στα πρώτα τρία αυτοκίνητα στον κόσμο.
Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ήδη κερδίσει σημαντικά βραβεία, όπως το The Sun Car of the Year, το Small SUV/Crossover of the Year από τη Sunday Times και το Ecowarrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν), Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, δήλωσε:
«Η κατάκτηση αυτού του τίτλου μάς δίνει μεγάλη χαρά και επιβεβαιώνει απόλυτα τη φιλόδοξη στρατηγική μας για την ηλεκτροκίνηση. Η ανταπόκριση που δείχνουν οι πελάτες στο EX30 έχει υπερβεί τις προσδοκίες μας. Αποδεικνύεται ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τις συνθήκες της αγοράς σήμερα, καθώς ένας όλο και μεγαλύτερος αριθμός αγοραστών μεταβαίνει στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είμαι πεπεισμένος ότι το EX30 θα συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξή μας αυτή τη χρονιά και στη συνέχεια.»
Το EX30 είναι μία ισχυρή προσθήκη στη σειρά των προϊόντων της Volvo, η οποία περιλαμβάνει επίσης ιδιαίτερα ελκυστικά plug-in και ήπια υβριδικά μοντέλα σε πολλές κατηγορίες. Αυτά τα αυτοκίνητα αποτελούν μια σημαντική γέφυρα για την επίτευξη του στόχου της Volvo Cars να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.
To EX30 είναι το μικρότερο SUV που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volvo και βασίζεται σε μία ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Εκτός από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, το EX30 έχει εξελιχθεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.
Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία ηλεκτρικά συστήματα κίνησης:
Την έκδοση Single Motor με κινητήρα 272 ίππων (200kW) και μπαταρία 51kWh.
Την έκδοση Single Motor Extended Range με μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 69kWh.
Και την έκδοση Twin Motor Performance με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 428 ίππων (315kW) και μπαταρία 69kWh.
Το EX30 προσφέρει, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρίας, αυτονομία οδήγησης έως 476 km και η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 25 λεπτά.
Το απίθανο γκαράζ της Bugatti είναι μία απόλυτα προστατευμένη βιτρίνα
Αν στη λίστα σας για τις γιορτινές αγορές υπάρχει και ένας ιδιοκτήτης Bugatti, είστε τυχεροί, καθώς η εταιρεία συνεργάστηκε με την Fahrengold και πλέον προσφέρει το Bugatti Edition FG-01 Garage. Πρόκειται για ένα απίθανο γκαράζ που διαφημίζεται ως το τέλειο μέρος για να αποθηκεύσετε και να παρουσιάσετε το hypercar σας.
Με μήκος 6.147χλστ. και πλάτος 3.658χλστ. το FG-01 διαθέτει γαλβανισμένο χαλύβδινο πλαίσιο, χρωματιστά πάνελ αλουμινίου και εκτεταμένα παράθυρα από γυαλί ασφαλείας. Συνδέονται με μια ηλεκτρική πόρτα που διαθέτει ένα φωτιζόμενο λογότυπο «EB».
Στο εσωτερικό υπάρχει μια εκλεπτυσμένη βιτρίνα με φωτιστικά LED με δυνατότητα ρύθμισης της έντασης και ντουλάπια με δερμάτινη επένδυση. Το γκαράζ διαθέτει επίσης χώρο έκθεσης συλλεκτικών αντικειμένων, φωτιζόμενες επιγραφές Bugatti και μια «εξατομικευμένη πλάκα που απεικονίζει το συγκεκριμένο όχημα του ιδιοκτήτη που γεμίζει το γκαράζ».
Φυσικά υπάρχει και ρύθμιση της θερμοκρασίας και της υγρασίας μέσω ενός ηλεκτρικού συστήματος θέρμανσης και ψύξης. Σε αυτά προστίθενται μια κάμερα ασφαλείας, ένας ανιχνευτής καπνού και ένας αισθητήρας θραύσης γυαλιού.
Το γκαράζ αποτελείται από 2.500 επιμέρους κομμάτια και η συναρμολόγησή του διαρκεί περίπου οκτώ ημέρες.
Όσο για την τιμή; Η Bugatti και η Fahrengold παρέλειψαν βολικά αυτή τη μικρή λεπτομέρεια, αλλά είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι αυτό είναι ένα από εκείνα τα πράγματα όπου, αν πρέπει να ρωτήσετε, είστε ήδη εκτός συζήτησης. Εξάλλου, οι πελάτες-στόχοι τους πιθανώς δεν ασχολούνται καν με τις τιμές.