Το Volkswagen Polo είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μικρά αυτοκίνητα που έχουν παραχθεί, έχοντας μια επιτυχημένη πορεία που εκτείνεται σε περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες.
Από το 1975, το Polo έχει κατακτήσει περισσότερους από 20 εκατομμύρια οδηγούς παγκοσμίως, συνδυάζοντας προσιτή κινητικότητα, τεχνολογικές καινοτομίες και τη διαχρονική ποιότητα της Volkswagen.

Η ιστορία του Polo ξεκίνησε όταν η Volkswagen δημιούργησε μια νέα σειρά μοντέλων με κίνηση στους εμπρός τροχούς, μετά το Beetle. Το Polo παρουσιάστηκε το 1975 ως η μικρότερη επιλογή της οικογένειας, τοποθετημένο κάτω από το Golf.
Με βάση το Audi 50, ήταν ένα ελαφρύ, οικονομικό και λειτουργικό αυτοκίνητο που γρήγορα ξεχώρισε για την πρακτικότητα και την αξιόπιστη μηχανολογία του.
Στις έξι γενιές του, το Polo έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις κάθε εποχής, προσφέροντας οικονομικούς κινητήρες, προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και μια ισορροπία μεταξύ ποιότητας και τιμής.

Από τα πρώτα μαθήματα οδήγησης έως τις σπορ εκδόσεις GTI, το Polo έχει αφήσει το αποτύπωμά του ως ένα πολυδιάστατο αυτοκίνητο που καλύπτει διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις.
Η Volkswagen γιορτάζει την επέτειο του Polo παρουσιάζοντας πρώιμα μοντέλα στην Έκθεση Classic Motorshow της Βρέμης, από 31 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2025. Εκεί, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει πώς το μικρό αυτό μοντέλο έγινε ένα από τα πιο εμβληματικά της κατηγορίας του.
Από την πρώτη του γενιά έως τη σύγχρονη έκδοση, το Polo έχει εξελιχθεί σημαντικά, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε τεχνολογία, παραμένοντας ένα από τα δημοφιλέστερα compact αυτοκίνητα παγκοσμίως. Ακολουθεί μια σύντομη ανασκόπηση των γενεών του:

1η Γενιά (1975 – 1981)
Η πρώτη γενιά του Polo έκανε το ντεμπούτο της το 1975, βασισμένη στο Audi 50. Ήταν ένα μικρό, ελαφρύ και προσιτό αυτοκίνητο, ιδανικό για αστική χρήση, με βασική και απλή σχεδίαση που στόχευε στη λειτουργικότητα.
Διατίθετο με μικρούς κινητήρες βενζίνης, προσφέροντας οικονομία καυσίμου και χαμηλό κόστος χρήσης, ενώ γρήγορα καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Volkswagen.

2η Γενιά (1981 – 1994)
Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 1981, με σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με την πρώτη. Το αμάξωμα έγινε πιο ευρύχωρο, ενώ οι σχεδιαστικές γραμμές ήταν πιο μοντέρνες.
Οι κινητήρες αναβαθμίστηκαν, ενώ η αξιοπιστία και η οικονομία καυσίμου παρέμειναν βασικά χαρακτηριστικά.
Ξεχώρισε επίσης για την ποικιλία εκδόσεων, καθώς εκτός από το hatchback, προσφέρθηκε και σε τρίθυρο αλλά και σε sedan μορφή, γνωστή ως Derby.

3η Γενιά (1994 – 2001)
Η τρίτη γενιά έφερε πιο αμβλυμένο και σύγχρονο σχεδιασμό, ενώ για πρώτη φορά το Polo απέκτησε πεντάθυρη έκδοση.
Οι χώροι βελτιώθηκαν σημαντικά, ενώ η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε, περιλαμβάνοντας και πετρελαιοκινητήρες. Αυτή η γενιά έθεσε τα θεμέλια για την εδραίωση του Polo ως ένα από τα κορυφαία supermini της αγοράς.

4η Γενιά (2001 – 2009)
Η τέταρτη γενιά του Polo ξεχώρισε για την ακόμα πιο εκλεπτυσμένη σχεδίαση και την αυξημένη ποιότητα κατασκευής. Ήταν η πρώτη που πρόσφερε πολυτελή χαρακτηριστικά, όπως κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Παράλληλα, οι κινητήρες έγιναν πιο αποδοτικοί και περιλάμβαναν turbo εκδόσεις, ενώ το GTI έκανε την εμφάνισή του, προσφέροντας σπορ επιδόσεις.

5η Γενιά (2009 – 2017)
Με την πέμπτη γενιά, το Polo ανέβηκε επίπεδο, τόσο σε ποιότητα όσο και σε τεχνολογία. Η σχεδίαση έγινε πιο ώριμη, ενώ το αυτοκίνητο ήταν πιο ευρύχωρο και εξοπλισμένο με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως σύστημα infotainment και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Η γκάμα κινητήρων περιλάμβανε εκδόσεις BlueMotion για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ το GTI απέκτησε έναν επαναστατικό κινητήρα που συνδύαζε τούρμπο καυσαερίων και μηχανικό υπερσυμπιεστή.

6η Γενιά (2017 – Σήμερα)
Η τρέχουσα έκτη γενιά παρουσιάστηκε το 2017 και είναι η πιο τεχνολογικά προηγμένη μέχρι σήμερα. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB της Volkswagen, που την καθιστά μεγαλύτερη, πιο άνετη και πιο αποδοτική από ποτέ.
Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, με οθόνες αφής, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και συνδεσιμότητα. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποδοτικές επιλογές βενζίνης, υβριδικές εκδόσεις, ενώ το GTI συνεχίζει να προσφέρει σπορ επιδόσεις.

Τρία ακόμη σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία για την Bentley Continental GT
Η Bentley Continental GT εδραίωσε περαιτέρω τη θέση της ως το μοντέλο που πρωταγωνιστεί στον τομέα των Grand Tourer παγκοσμίως, κατακτώντας τρία περιζήτητα βραβεία. Συνδυάζοντας τις επιδόσεις ενός supercar, την πολυτέλεια των χειροποίητων κατασκευών και την καθημερινή χρηστικότητα, η νέα, τέταρτης γενιάς Continental GT απέσπασε δύο βαρύτιμους τίτλους στη Γερμανία και ένα σημαντικό βραβείο στην Ελβετία.
Ειδικότερα, περισσότεροι από 94.000 αναγνώστες του περιοδικού Auto Motor und Sport αξιολόγησαν αριθμό-ρεκόρ 462 μοντέλων σε 13 κατηγορίες, αναδεικνύοντας τη Continental GT ως νικήτρια του τίτλου “Best Cars” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων οχημάτων. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που η Continental GT λαμβάνει τη συγκεκριμένη διάκριση.

Παράλληλα, οι αναγνώστες του επίσης γερμανικού περιοδικού Auto Bild ανέδειξαν την Continental GT ως νικήτρια του βραβείου “Best Company Car” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων εταιρικών οχημάτων.
Η Bentley συμπλήρωσε το «χατ-τρικ» διακρίσεων όταν η Continental GT αναδείχθηκε “Best Cars” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων αυτοκινήτων από το ελβετικό περιοδικό Auto Illustrierte. Το βρετανικό Grand Tourer επιλέγεται από τους αναγνώστες του περιοδικού για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Στη νέα Continental GT αποτυπώνεται η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Bentley, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να αφορά (για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1950) τη νέα διάταξη των προβολέων LED, αντικαθιστώντας τη διάταξη των τεσσάρων προβολέων των προκατόχων της.
Κάτω από το αμάξωμα, η τέταρτη γενιά ενσωματώνει για πρώτη φορά υβριδικό σύστημα κίνησης. Το ολοκαίνουριο σύστημα “Ultra Performance Hybrid” αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία 81 χιλιομέτρων, με εκπομπές CO₂ μόλις 29 γρ./χλμ.

Για ακόμα πιο σπορ οδήγηση, η ολοκαίνουργια Continental GT Speed είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της βρετανικής μάρκας μέχρι σήμερα, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 335 χλμ./ώρα.
