50 χρόνια μετά την κυκλοφορία της Countach, η Lamborghini αναβιώνει το μοντέλο, παρουσιάζοντας επίσημα σήμερα την Countach LPI 800-4 που την έχουμε δει εδώ και μερικές ημέρες.
Το νέο μοντέλο ουσιαστικά είναι μια Sian με διαφορετικό, ρετρό σώμα και κίνηση παίρνει από τον ατμοσφαιρικό V12 6,5-λίτρων κινητήρα 785 ίππων με όριο περιστροφής τις 8.500 σ.α.λ και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt, απόδοσης 34 ίππων. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2,8 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 355 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά με αυτόν σε χαμηλές ταχύτητες, όπως κατά την όπισθεν και κατά το παρκάρισμα. Ο κινητήρας -λογικά- συνδυάζεται με το ISR 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που έχει διαφορετικές ρυθμίσεις ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η κίνηση στέλνεται σε όλους τους τροχούς, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει self-locking διαφορικό.

Αντί για μπαταρία ιόντων-λιθίου, η Lamborghini έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει έναν υπερπυκνωτή, ο οποίος είναι τρεις φορές πιο ισχυρός από μια μπαταρία ίδιου βάρους και τρεις φορές πιο ελαφρύς. Ο υπερπυκνωτής βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στη καμπίνα και στον V12 κινητήρα για βέλτιστη κατανομή βάρους.

Ζυγίζει 1.595 κιλά, έχοντας αναλογία 1,95 κιλών ανά ίππο. Φορά ζάντες 20″ μπροστά και 21″ πίσω με ρετρό σχεδιασμό, carbon-κεραμικά φρένα και Pirelli P Zero Corsa ελαστικά.

Μόλις 112 Countach LPI 800-4 θα κατασκευάσει η Lamborghini, με το νούμερο να προέρχεται από το κωδικό όνομα “LP 112’” της αρχικής Countach. Ο κάθε ιδιοκτήτης θα μπορεί να παραμετροποιήσει όπως θέλει το αυτοκίνητό τους, με τις πρώτες παραδόσεις του να ξεκινούν το πρώτο μισό του 2022.
Πηγή: Autoblog, Lamborghini

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
