Με το Austral η Renault θέλει να κυριαρχήσει στα C SUV που είναι η πλέον σημαντική κατηγορία παγκοσμίως.
Το ολοκαίνουργιο Austral αποτελεί μέρος της παράδοσης «αυτοκίνητα για τη ζωή» και αποτελεί συνέχεια της επίθεσης νέων μοντέλων της Renault: από το Arkana μέχρι το ολοκαίνουργιο Megane E-TECH Electric.

Το Austral εντάσσεται στο σχέδιο «Renaulution», που όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς, φέρνει ένα νέο αέρα σε όλα τα επίπεδα για τη γαλλική εταιρεία. Το όνομα του νέου μοντέλου παραπέμπει σε εικόνες από ανοιχτούς, αχανείς χώρους, που με τη σειρά τους αφήνουν «υποσχέσεις» για πολύ δυναμικά χαρακτηριστικά.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Austral (του αντικαταστάτη του Kadjar) φέρνει στην κατηγορία των SUV μια νέα προσέγγιση που συνδυάζει ιδανικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά με μία σύγχρονη ολοκληρωμένη αισθητική. Ειδικά στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, Esprit Alpine που θα δούμε πιο κάτω, το Austral αποτελεί μία ιδιαίτερα κομψή πρόταση.

Η μελετημένη σχεδίαση σε ότι έχει να κάνει με την αεροδυναμική του αμαξώματος, έχει επίσης σημαντική συμβολή στο συνολικό στυλ του αυτοκινήτου. Οι κεντρικές και πλευρικές εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα, η γραμμή της οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω, είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν το Austral να ξεχωρίζει.
Με μήκος 4,51 μέτρα, πλάτος 1,83 και ύψος 1,62 μέτρα, το Austral δίνει το στίγμα της κόμπακτ κατασκευής, προσφέροντας παράλληλα και πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του. Ειδικά για τους τελευταίους, τα 2,67 μέτρα του μεταξονίου, δημιουργούν την καλύτερη προδιάθεση για μια ευρύχωρη καμπίνα με άνετους χώρους για τους επιβάτες. Σημειώτε δε πως η απόσταση από το έδαφος είναι στα 170 χιλιοστά.

Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα των επιβατών είναι διάσπαρτοι στην καμπίνα και απογειώνουν την πρακτικότητα με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 35 λίτρα, όντας τοποθετημένοι σε σημεία που έχει μελετηθεί η εργονομία τους. Για τις αποσκευές, ο διαθέσιμος χώρος έχει κανονικό σχήμα και όγκο που κυμαίνεται από 430 έως 575 λίτρα (ανάλογα με την έκδοση και τη θέση του πίσω ρυθμιζόμενου καθίσματος).
Στο εσωτερικό του νέου Austral, η άνεση και η υψηλή τεχνολογία είναι τα δύο στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και «υπογράφουν» για λογαριασμό της Renault τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Φυσικά, το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό είναι η οθόνη OpenR που περιλαμβάνει τόσο τον πίνακα οργάνων, όσο και τα συστήματα πλοήγησης και πολυμέσων.

Το τελευταίο υποστηρίζει υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, ενώ οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,0 ιντσών συν το head up display των 9,3 ιντσών, δημιουργούν μια κορυφαία high tech εικόνα. Μάλιστα η συνολική επιφάνεια των οθονών μπροστά από τον οδηγό, φτανει το 1 τετραγωνικό μέτρο, οπότε δεν υπάρχουν πληροφορίες που να μην προβάλλονται.
Ο οδηγός του Austral έχει στην διάθεσή του 32 συστήματα υποβοήθησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ρυθμίσεις για το Multi-Sense αλλά και την ενεργητική τετραδιεύθυνση 4CONTROL Advanced με εύρος αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες για βέλτιστο κράτημα στην άσφαλτο ή στο χώμα, αλλά και μικρό κύκλο στροφής.

Το Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που σχεδιάστηκε πάνω στην πλατφόρμα CMF-CD της 3ης γενιάς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί και την πιο αποτελεσματική έκδοση του συστήματος E-Tech «Full Hybrid», καθώς και δύο επιλογές 48V και 12V Mild Hybrid κινητήρων βενζίνης.
Ο τρικύλινδρος των 1,2 λίτρων (με mild hybrid σύστημα 48V) που αποτελεί τη βασική έκδοση του Austral, αποτελεί το βασικό στοιχείο κίνησης και για τις φουλ υβριδικές εκδόσεις E-Tech. Η ενσωμάτωση του κύκλου Miller, που είναι προϊόν εξέλιξης μέσα από το δυναμικό περιβάλλον της F1, έχει δώσει στους μηχανικούς της Renault όλα τα απαραίτητα εφόδια για να εξελίξουν ένα σύγχρονο σύνολο που μπορεί να καλύψει κάθε απαίτηση.

Με απόδοση 130 ίππων για την έκδοση 1.2 TCe, 140 και 160 για τις τετρακύλινδρες έκδοσεις 1.3 TCe (με 12Vολτη υβριδική υποβοήθηση, η ισχυρότερη με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic) και τις κορυφαίες E-Tech εκδόσεις με 160 ή 200 ίππους, το Renault Austral εμφανίζει χαμηλές εκπομπές ρύπων και τιμές κατανάλωσης που με τη σειρά τους του εξασφαλίζουν τη «σφραγίδα» Euro 7 στην περιβαλλοντική απόδοση.

Σε όλες τις εκδόσεις, από τις Mild Hybrid έως την E-Tech, οι λειτουργίες των συστημάτων του αυτοκινήτου εμφανίζονται στις οθόνες στο ταμπλό του νέου Austral, δίνοντας ανά πάσα στιγμή πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στον οδηγό. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Austral έχουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Στην έκδοση Esprit Alpine, που είναι η κορυφαία του μοντέλου, οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών «Daytona» με λογότυπα «Alpine» εξασφαλίζουν μια αισθητική αναβάθμιση.
Στα φτερά υπάρχουν τα σήματα «Esprit Alpine», ενώ το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται στο πίσω μέρος με γράμματα Ice Black που ταιριάζουν με το λογότυπο της Renault και αναδεικνύονται με την 3D σχεδίαση. Το νέο Austral θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Palencia στην Ισπανία. Οι παραγγελιοληψίες θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι, ενώ οι πρώτες παραδόσεις υπολογίζεται πως θα γίνουν το φθινόπωρο που μας έρχεται!

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
