Η FIAT προχωρά σύμφωνα με το πλάνο της για το νέο 500 Hybrid, με την τελική φάση παραγωγής να ενεργοποιείται το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Στόχος είναι η συναρμολόγηση 100.000 μονάδων σε πλήρη εμπορική χρονιά, διατηρώντας το 500 στο επίκεντρο της γκάμας της εταιρείας.
Το πρώτο υβριδικό μοντέλο βγήκε ήδη από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Mirafiori, επιβεβαιώνοντας την εντός χρονοδιαγράμματος εξέλιξη.

Η νέα έκδοση θα πλαισιώσει το ηλεκτρικό 500e των 118 ίππων και 320 χλμ. αυτονομίας, προσφέροντας στους πελάτες εναλλακτικές λύσεις ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Το 500 Hybrid αναμένεται να μοιάζει οπτικά με το 500e, διαφοροποιούμενο κυρίως μέσω της ανασχεδιασμένης μάσκας για καλύτερο αερισμό του θερμικού κινητήρα.

Στο εσωτερικό, θα φέρει νέο αποθηκευτικό χώρο και ανυψωμένο επιλογέα ταχυτήτων, ενώ θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στοιχείο που αποκλείει το μοτέρ PureTech 1.2 και παραπέμπει στον τρικύλινδρο 1.0 Firefly mild-hybrid κινητήρα.
Η απόφαση να επαναφέρει η FIAT θερμική έκδοση βασισμένη σε ηλεκτρικό μοντέλο είναι πρωτόγνωρη για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ελήφθη μετά από χαμηλές πωλήσεις του 500e και τη λήξη παραγωγής του παλαιού 500 λόγω κανονισμών κυβερνοασφάλειας.
Ο CEO Olivier François δήλωσε πως το νέο Hybrid θα ενισχύσει την παραγωγική δυναμική του εργοστασίου, αναδεικνύοντας τη «κοινωνική σημασία» της FIAT.
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει 100 εκατ. ευρώ για μελλοντική αναβάθμιση του 500e, εν όψει νέας πλατφόρμας και φθηνότερων μπαταριών, με πιθανό ορίζοντα το 2026.

Νέα Bentayga Speed: Το πιο ισχυρό SUV στην ιστορία της Bentley
Το ισχυρότερο SUV στην ιστορία της παρουσίασε η Bentley. Πρόκειται για τη νέα Bentayga Speed, η οποία αποχαιρετά τον γνωστό W12 κινητήρα, υποδεχόμενη ένα 8κύλινδρο μοτέρ σε διάταξη V, ενώ φέρει και πιο δυναμικό στήσιμο που της επιτρέπει μέχρι και να κινείται με ελεγχόμενη υπερστροφή (ντριφτ). Ειδικότερα, η Bentayga Speed κινείται από έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με απόδοση 650 PS και 850 Nm ροπής (μεταξύ 2.250 - 4.500 σ.α.λ.) που χαρίζει τελική ταχύτητα 310 χλμ/ώρα. Για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται πλέον μόλις 3,4 δλ., καταρρίπτοντας κατά μισό δευτερόλεπτο τα 3,9 δλ. του απερχόμενου μοντέλου με το W12 μοτέρ.

Στόχος της Bentley ήταν να δημιουργήσει την πιο οδηγοκεντρική Bentayga στα χρονικά, κάτι που επιτεύχθηκε μέσω προσεκτικών επεμβάσεων στο πλαίσιο του μοντέλου αλλά και ενός αναβαθμισμένου Sport Mode, το οποίο προσφέρει ταχύτερη απόκριση στο τιμόνι και 15% πιο σκληρή απόσβεση της ανάρτησης.
Η χαρά της οδήγησης ενισχύεται εφόσον ο οδηγός επιλέξει τα προαιρετικά κεραμικά φρένα, μιας και σε αυτή την περίπτωση το πρόγραμμα Sport Mode επιτρέπει την επιλογή της λειτουργίας ESC Dynamic, η οποία μειώνει την παρέμβαση του συστήματος ευστάθειας, επιτρέποντας στο SUV να πραγματοποιήσει πλαγιολισθήσεις.
Τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου εκτοξεύει και η παρθενική παρουσία σε Bentayga της τεχνολογίας Launch Control, όπως επίσης η ενσωμάτωση torque vectoring (κατανομή ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά) και τετραδιεύθυνσης. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σπορ σύστημα εξάτμισης, ενώ προαιρετικά προσφέρεται σύστημα εξαγωγής τιτανίου της Akrapovic, με τέσσερις απολήξεις.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, η νέα Bentayga ξεχωρίζει με τις σκουρόχρωμες στιλιστικές λεπτομέρειες, το χρωμιωμένο λογότυπο “Speed” στο κάτω μέρος των θυρών και τις ζάντες των 22 ιντσών σε μαύρη ή ασημί απόχρωση, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της Bentley διατίθενται προαιρετικά ζάντες 23” που συνοδεύονται από κεραμικά φρένα. Τα πίσω φώτα έχουν φιμέ εμφάνιση, οι δαγκάνες των φρένων προσφέρονται σε 7 χρώματα, ενώ διαθέσιμη είναι και μαύρη οροφή σε γυαλιστερό ή σατινέ φινίρισμα.

Η Bentayga Speed εξοπλίζεται από τον βασικό εξοπλισμό με ειδική οθόνη πληροφοριών για τον οδηγό, λογότυπα Speed μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού και στα πλαϊνά σποϊλερ καθώς και ένα κεντημένο έμβλημα Speed στα επάνω τμήματα των καθισμάτων. Οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί τύπου “bullseye” της Bentley, οι διακόπτες και κεντρικοί αεραγωγοί μπορούν να έχουν φιμέ αντί για χρωμιωμένο (στάνταρ) φινίρισμα.
Όπως αναφέρει η Bentley, οι προσεκτικές βελτιώσεις στο πλαίσιο και η ενσωμάτωση ενός νέου V8 κινητήρα επέτρεψαν στους μηχανικούς να δημιουργήσουν την πιο ισχυρή και δυναμική Bentayga μέχρι σήμερα, χωρίς να αλλοιώνουν στο ελάχιστο την πραγματική ουσία της μάρκας.
