Νέα μοντέλα

11 Dec, 2025 Ώρα 13:18

Η Porsche Cayenne Electric γεννήθηκε για να ξεχωρίζει!

Thumbnail

Η ηλεκτρική Cayenne είναι αναμφισβήτητα το δυνατότερο μοντέλο της εταιρίας από το Zuffenhausen, αφού στη κορυφαία έκδοση του, την Turbo, αποδίδει 1.156 ίππους με ενεργοποιημένο το Launch Control, με την ροπή να φτάνει στα 1.500 Nm. Ωστόσο, το εικονιζόμενο είναι στην “απλή” έκδοση, που οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 408 άλογα στην κανονική λειτουργία και 442 άλογα με 835 Nm ροπής με ενεργοποιημένο το Launch Control.

Close

Η Cayenne Electric ζυγίζει 2.600 κιλά και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,8 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 18,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα. Η Porsche τονίζει ότι η συνεχής απόδοση της ηλεκτρικής Cayenne εξασφαλίζεται χάρη στη νέα λύση άμεσης ψύξης λαδιού στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, μια τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από την Formula E.

 

Close

 

Στην καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος βρίσκεται η μπαταρία 113 kWh με ψύξη διπλής όψης, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 642 χιλιομέτρων για την Cayenne Electric και έως 623 χιλιομέτρων για την Cayenne Turbo Electric. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 Volt, η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει έως τα 390 kW ή ακόμη και τα 400 kW υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Close

Έτσι, η μπαταρία φορτίζει από το 10% σε 80% σε λιγότερο από 16 λεπτά, ενώ σε μόλις 10 λεπτά το αυτοκίνητο μπορεί να ανακτήσει έως και 325 χιλιόμετρα αυτονομίας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Porsche προσφέρεται και ασύρματη επαγωγική φόρτιση 11 kW, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν το όχημα σταθμεύσει πάνω από την ειδική βάση.

Η νέα Cayenne είναι μεγαλύτερη από τη προηγούμενη γενιά κατά 5,5 εκατοστά, με μήκος που φτάνει τα 4,985 μέτρα, πλάτος 1,98 μέτρα, ύψος 1,674 μέτρα και μεταξόνιο αυξημένο κατά σχεδόν 13 εκατοστά (3,023 μέτρα), προσφέροντας σημαντικά περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 781 έως 1.588 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος χώρος 90 λίτρων στο εμπρός τμήμα.

Η Porsche ξεκαθαρίζει πως θα συνεχίζει να προσφέρει τη τωρινή γενιά της Cayenne με τους κινητήρες βενζίνης και τις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, παράλληλα με την Cayenne Electric, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία.

 

11 Dec, 2025 Ώρα 10:55

Μεγαλύτερη άνεση και υβριδική αποδοτικότητα από το ανανεωμένο Renault Austral

Thumbnail

Το Renault Austral λανσαρίστηκε το 2022 και γρήγορα ξεχώρισε στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, με βασικά γνωρίσματά του τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και καμπίνα που συνδύαζε ευελιξία και ευρυχωρία. Περίπου τρία χρόνια μετά, η Renault αποφάσισε να δώσει φρέσκο αέρα στο μοντέλο, χαρίζοντάς του πιο σύγχρονη εμφάνιση και νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, το μοντέλο συνεχίζει να ενσωματώνει αποδοτικά υβριδικά σύνολα, που συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με τις ισχυρές επιδόσεις.

Close

 

 

Σε επίπεδο εμφάνισης, το ανανεωμένο Austral υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που είναι πλήρως συμβατή με αυτή του Rafale. Οι βασικές αλλαγές αφορούν το νέο καπό, τη νέα μάσκα με τα δεκάδες τρισδιάστατα «διαμαντάκια» που πλαισιώνουν το έμβλημα, και τα ολοκαίνουργια φωτιστικά σώματα που δημιουργούν μια νέα φωτεινή υπογραφή. 

 

Close

 

Στην καμπίνα, το Austral ενσωματώνει διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα που μετακινούνται έως και 16 εκατοστά κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ έχουν δυνατότητα ανάκλησης σε τρεις θέσεις (24, 27 και 29 μοίρες). Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 555 και 1.761 λίτρα στην ήπια υβριδική έκδοση (ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων) και μεταξύ 527 και 1.736 λίτρα στην πλήρως υβριδική E-Tech 200. Την εμπειρία στην καμπίνα καθιστά ακόμα πιο ευχάριστη ένα νέο  ηχο-απορροφητικό υλικό κάτω από το καπό, σε συνδυασμό με νέες βάσεις για τον κινητήρα. 

 

 

Σημαντική αλλαγή στο εσωτερικό συνιστά το σύστημα αναγνώρισης του οδηγού με κάμερα στην μπροστινή αριστερή κολώνα, ενώ τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη -ακόμη και στο επίπεδο των ώμων. Δεσπόζουσα θέση στην καμπίνα έχει και το σύστημα πολυμέσων OpenR, με διπλή οθόνη, που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12” και, ανάλογα με την έκδοση, οθόνη αφής 9 ή 12”. Το σύστημα διαθέτει νέο γραφικό περιβάλλον, βελτιωμένη συνδεσιμότητα Bluetooth, CarPlay και Android Auto, αλλά και ενσωματωμένες (built-in) λειτουργίες της Google (όπως Google Maps, Google Assistant και Google Play με πάνω από 50 εφαρμογές).

Το ανανεωμένο Austral είναι διαθέσιμο στην ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων με 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, με κατανάλωση καυσίμου 6,2 λτ./100 χλμ.. Παράλληλα, προσφέρεται και η έκδοση Full hybrid E-Tech 200 με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 130 ίππων και 250 Nm ροπή με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κύριος ηλεκτρικός κινητήρας, που δίνει και κίνηση, αποδίδει 70 PS και 205 Nm ροπής, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία 2 kWh. Ο δεύτερος αποδίδει 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Αυτό φροντίζει να εκκινεί τον θερμικό κινητήρα και να αλλάζει σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο multi-mode. Χάρη σε νέο λογισμικό το κιβώτιο έχει καλύτερη απόκριση, επιτρέποντας την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ (κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ.). Τέλος το ανανεωμένο Renault Austral διαθέτει συνολικά 32 συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης. Μαζί και το ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go.