H Supersport κατηγορία μοτοσυκλετών αποτελείται από τις μοτοσυκλέτες που κατά κύριο λόγο τα τελευταία 27 χρόνια έχει στραφεί προς τη χρήση κυρίως για πίστα και track days, ερασιτεχνικούς αγώνες ή για καθαρά αγωνιστική χρήση. Η παρουσίαση το 1998 της πρώτης Yamaha R1, έκανε μια στροφή προς αυτήν την κατεύθυνση, σε σχέση με τις FZR 1000 και 600 που στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και όλη τη δεκαετία του ’90 έδιναν τη δυνατότητα και για καθημερινή χρήση και ταξίδια, βάσει των πιο φιλικών χαρακτηριστικών θέσης οδήγησης και της προστασίας από τον αέρα.

Οι πιο σκληροπυρηνικές (Hardcore) supersport του 2000 μπορεί να αγαπήθηκαν από το πιο ειδικό κοινό που αναζητούσε την απόλυτη χαρά της σπορ οδήγησης, όμως οι πωλήσεις τους πήραν την κάτω βόλτα, από το 2000 και μετά, αρχικά λόγω της οικονομικής και οικολογικής κρίσης, αλλά και λόγω των αυστηρότερων ελέγχων των ορίων ταχυτήτων στην Ευρώπη και μαζί λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις πόλεις, όπου οι supersport δεν αισθανόταν καλά και σαν μην έφθαναν όλα αυτά, ήρθαν και οι προδιαγραφές Euro 4/5. Παράλληλα ως προς τη χρήση τους, απαιτούσαν περισσότερη εμπειρία και η τεχνολογία τους ήταν ακριβή, κάτι που απώθησε ένα μέρος της νέας γενιάς μοτοσυκλετιστών.

Το 2010 οι αγοραστές στράφηκαν και σε άλλες κατηγορίες σπορ μοτοσυκλετών, όπως οι γυμνές που ήταν ευκολότερες στην καθημερινή χρήση και κρατούσαν κάποια καλά σπορ χαρακτηριστικά. Από το 2010 έως το 2018 περίπου η πτώση των πωλήσεων της κατηγορίας συνεχίστηκε, σε μικρότερο ρυθμό από ότι από το 2000 – 2010 και ειδικά από το 2020 και μετά έχει σταθεροποιηθεί, με μια ανοδική τάση παγκοσμίως.

Μέσα στην οικογένεια της Yamaha η σειρά “R” από το ελάχιστο του 7% των πωλήσεων της εταιρίας το 2021, έφτασε στο διπλασιασμό του 14% το 2024, χάρις κυρίως στην R7, το μοντέλο που συνεχίζοντας την επιτυχημένη συνταγή της R3, καθιερώνει τη νέα εποχή των Supersport, που έρχεται να ολοκληρωθεί με τη νέα R9.

Ας δούμε πως το βλέπει από την πλευρά της η Ιαπωνική εταιρία:
“Για τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η σειρά R της Yamaha έχει γίνει συνώνυμο της ταχύτητας, της απόδοσης και του στυλ.
Η κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου ‘R’ υπήρξε πάντα μια στιγμή που άλλαζε τα δεδομένα για την Yamaha, από την παρουσίαση του αυθεντικού R1 το 1998, ακολουθούμενο από το R6 έναν χρόνο μετά και το εμβληματικό YZF-R7, μέχρι την αναζωογόνηση της κατηγορίας εισόδου με το R125 το 2008. Το 2015, είδαμε την εισαγωγή ηλεκτρονικών επιπέδου MotoGP στην κατηγορία Supersport με το R1 και R1M, και ακολούθως το R7 με κινητήρα CP2 το 2021, που πρόσθεσε μια εντελώς νέα διάσταση στην αγορά Supersport.
Και τώρα, το 2025, ήρθε η στιγμή να ξανα-ορίσουμε την κατηγορία Supersport με το τελευταίο, πολυαναμενόμενο μοντέλο που εντάσσεται στη θρυλική σειρά R: το R9.
Προσφέροντας συναρπαστική απόδοση και την κορυφαία τεχνολογία για την οποία είναι διάσημη η σειρά R, το R9 αντιπροσωπεύει μια εντελώς νέα γενιά Supersport.

Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι η αγορά Supersport έχει αλλάξει με τα χρόνια, με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των αναβατών να εξελίσσονται και τις κανονιστικές διατάξεις εκπομπών να γίνονται πιο αυστηρές. Αυτή η αλλαγή οδήγησε την Yamaha στην απόφαση να μετατρέψει το εμβληματικό R1 σε μοντέλο για πίστα μόνο από το 2025, με την εισαγωγή του R1 RACE και τη συνέχιση του R1 GYTR.
Και ενώ τα R1 GYTR και R1 RACE και η απόλυτη απόδοσή τους στην πίστα παραμένουν τα κορυφαία μοντέλα της σειράς Supersport, η Yamaha παραμένει αφοσιωμένη στο μέλλον της κατηγορίας Supersport για τον δρόμο. Η επιθυμία και η ζήτηση που έχει προκύψει από την κυκλοφορία του R7 δείχνει ξεκάθαρα ότι υπάρχει χώρος για μοντέλα Supersport για το δρόμο.
Η εισαγωγή του R9 ολοκληρώνει την ανωτέρων επιδόσεων κατηγορία Supersport, η οποία προοδεύει από το μοντέλο εισόδου R125 στην κατηγορία Α2 με το R3, το μεσαίου βάρους R7 και τώρα το R9 για το δρόμο, ενώ τα πάντα σημαντικά R1 GYTR, R1 RACE, R6 GYTR και R6 RACE διατηρούν τη θέση τους στην γκάμα με την εξαιρετική τους απόδοση για την πίστα.
Ενώ αυτή η νέα γενιά Supersport σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου, η ταυτότητα της σειράς Supersport παραμένει η ίδια, γεννημένη από το αγωνιστικό DNA της Yamaha. Από τα σχεδιαστικά στοιχεία μέχρι την τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί στις πίστες, κάθε μοντέλο Supersport είναι προϊόν των αγώνων της Yamaha στο υψηλότερο επίπεδο.

Το μοντέλο R9 παίρνει αυτή την αποδεδειγμένη, αγωνιστική τεχνολογία και σχεδίαση και τη συνδυάζει με την παγκοσμίως αναγνωρισμένη πλατφόρμα του τρικύλινδρου κινητήρα CP3, η οποία έχει επαναστατήσει στην Yamaha την τελευταία δεκαετία. Ο συνδυασμός αυτού του περίφημου κινητήρα με υψηλή ροπή και την εξαιρετική, σπορ οδήγηση της Yamaha δημιουργεί ένα τέλεια ισχυροποιημένο μοντέλο Supersport, άξιο της θέσης του ως ναυαρχίδα της σειράς R, προσφέροντας χρήση και αποδοτικότητα στο δρόμο και ικανότητα για την πίστα.”
Μάλιστα, η Yamaha αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των καιρών, που θέλουν τον ιδιοκτήτη μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας, να μπορεί να κινείται και κάθε μέρα προς τη δουλειά του, να μπορεί να κάνει ένα ταξίδι χωρίς να πιάνονται τα χέρια του και να μπορεί να μπαίνει σε μια πίστα και να χαίρεται τη σπορ οδήγηση, χωρίς να φοβάται από την υπερβολική δύναμη και χωρίς να κουράζεται από τη θέση οδήγησης, μας παρουσιάζει την R9.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Yamaha R9
Κινητήρας
Τύπος κινητήρα: 4-χρονος; Υγρόψυκτος; DOHC; 4-βάλβιδες; 3-κύλινδρος
Κυβισμός: 890 cc
Διάμετρος x διαδρομή: 78,0 mm × 62,1 mm
Σχέση συμπίεσης: 11,5 : 1
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ
Τύπος συμπλέκτη: Υγρός; Πολύδισκος
Σύστημα ανάφλεξης: TCI
Σύστημα εκκίνησης: Ηλεκτρικό
Σύστημα μετάδοσης: 6 ταχύτητες
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Σύστημα καυσίμου: Έγχυση καυσίμου
Μέγιστη ισχύς: 87.5 kW (119 PS) @ 10,000 rpm
Μέγιστη ροπή: 93.0 Nm (9.5 kgm) / 7,000 rpm
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Πλαίσιο
Σκελετός: Τύπου Διαμαντιού, αλουμινίου
Μπροστινό σύστημα ανάρτησης: Τηλεσκοπικό πιρούνι ΚΑΥΒΑ, Ø 43 mm
Μπροστινή διαδρομή: 120 mm
Οπίσθιο σύστημα ανάρτησης: Ανάρτηση με σύνδεσμο; αμορτισέρ ΚΑΥΒΑ
Οπίσθια διαδρομή: 118 mm
Μπροστινό φρένο: Υδραυλικό διπλό δισκόφρενο BREMBO, Ø 320 mm
Οπίσθιο φρένο: Υδραυλικό μονοδισκόφρενο, Ø 220 mm
Μπροστινό ελαστικό: 120/70ZR17M/C (58W)
Οπίσθιο ελαστικό: 180/55ZR17M/C (73W)
Γωνία Κάστερ: 22°35′
Ίχνος: 94 mm
Διαστάσεις
Συνολικό μήκος: 2,070 mm
Συνολικό πλάτος: 705 mm
Συνολικό ύψος: 1,180 mm
Ύψος σέλας: 830 mm
Μεταξόνιο: 1,420 mm
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 140 mm
Βάρος γεμάτη (με λάδια και βενζίνη): 195 kg
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου: 14 L
Χωρητικότητα δεξαμενής λαδιού: 3.50 L

Ford Mustang Mach-E: Με 487 ίππους, 600χλμ. αυτονομία και λειτουργία πλήρους αυτόνομης οδήγησης
Η Mustang Mach-E, είναι ξεκάθαρα ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα στον κόσμο. Καταφέρνει να συνδυάσει σπορ στοιχεία, με άνετη και hi-tech καμπίνα αλλά και 600 χλμ. αυτονομίας με μία φόρτιση. Πλέον εξοπλίζεται και με τεχνολογία BlueCruise που προσφέρει τα πιο ξεκούραστα ταξίδια.
Το πληρέστερο ηλεκτρικό
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E «πατώντας» στην πλατφόρμα που είναι ειδικά φτιαγμένη για ηλεκτρικά οχήματα, από τη μία μεγιστοποιεί το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, από την άλλη καταφέρνει να ενσαρκώσει άριστα το σπορ πνεύμα της Mustang. Διαθέτει μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος είναι μοναδική, οι επιθετικοί εμπρόσθιοι προβολείς είναι ξεχωριστοί και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία δίνουν το παρών.

Με τεχνολογία BlueCruise
Η τεχνολογία BlueCruise που συνοδεύει την Mustang Mach-E είναι η πρώτη του είδους της στην Ευρώπη καθώς ανεβάζει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού σε άλλο επίπεδο. Όταν το Ford BlueCruise ενεργοποιηθεί, ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα του οχήματος με την επίβλεψη του οδηγού και την ετοιμότητά του να παρέμβει. Είναι διαθέσιμο σε προεπιλεγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων με σταθερό διαχωριστικό, που ονομάζονται Hands-free Blue Zones, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 95% του ελληνικού οδικού δικτύου.
Το συγκεκριμένο λειτουργικό έχει δοκιμαστεί σχολαστικά για πάνω από 160.00χλμ. ενώ υπάρχει εσωτερική κάμερα που παρακολουθεί συνεχώς το βλέμμα του οδηγού για να γνωρίζει εάν είναι έτοιμος να επέμβει εφόσον χρειαστεί. Εάν χρειαστεί ο οδηγός να επέμβει, τότε υπάρχει αρχικά οπτική προειδοποίηση, η οποία μετατρέπεται σε φωνητική, και εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, το όχημα φρενάρει ομαλά και οδηγείται αυτόματα στην άκρη του δρόμου με ασφάλεια. Μάλιστα πραγματοποιεί αυτόματα ασύρματες ενημερώσεις ώστε να ανανεώνονται και οι Blue Zones.

Πώς λειτουργεί το BlueCruise
Η τεχνολογία αναγνώρισης σημάτων ταχύτητας συνεργάζεται με το αυτορυθμιζόμενο Cruise Control με αποτέλεσμα η ταχύτητας κίνησης της Mach-E να ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με το δρόμο. Εάν π.χ. μεταβείτε από έναν δρόμο με όριο ταχύτητα 110χλμ./ώρα σε έναν με 60χλμ./ώρα, θα επιβραδύνει απαλά και με ασφάλεια. Μάλιστα όσο είναι ενεργοποιημένο το BlueCruise, η τεχνολογία Κεντραρίσματος Λωρίδας διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας.

Με εσωτερικό άκρως hi-tech και ευρύχωρο
Άκρως hi-tech, διαθέτει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.2 ιντσών, την ώρα που στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία κάθετη οθόνη αφής 15.5 ιντσών, από την οποία οδηγός και συνοδηγός μπορούν να εξατομικεύσουν κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment SYNC4A. Μία άνετη καμπίνα που φωτίζεται και με φυσικό τρόπο από την γυάλινη πανοραμική οροφή, την ώρα που το τεχνολογικό αποτύπωμα είναι έκδηλο σε κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου.
Εκδόσεις ανάλογα με τις ανάγκες σας
Η Ford Mustang Mach-E είναι αμιγώς ηλεκτρική και διαθέτει εκδόσεις για όλες τις ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα προσφέρεται σε πισωκίνητες (RWD) και τετρακίνητες εκδόσεις (AWD), με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες 73 kWh και η93 kWh. H έκδοση της Mustang Mach-E με κίνηση στους πίσω τροχούς και την standard range μπαταρία αποδίδει ισχύ 268 ίππων και μέγιστη ροπή 525 Nm, με την αντίστοιχη εκδοχή του μοντέλου με την extendedrange μπαταρία να αποδίδει 294 ίππους. Οι τετρακίνητες εκδόσεις της νέας Mustang Mach-E αποδίδουν 370 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να διαμορφώνεται στα 675 Nm. Στην κορυφή των εκδόσεων βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση GTμε 487 ίππους και 950 Nm ροπής.

Χωρίς το άγχος της αυτονομίας καθώς διανύει πάνω από 600χλμ. με μία φόρτιση
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E είναι οδηγοκεντρική και ταυτόχρονα απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης, καθώς παρέχει αυτονομία μέχρι και 600χλμ. σε μικτό κύκλο, χάρη και στην εξαιρετική επίδοση της ανάκτησης ενέργειας.
Υπάρχουν διάφορες επιλογές φόρτισης. Για φόρτιση στο σπίτι, μπορείς απλώς να συνδέσεις την Mustang Mach-E στην κανονική παροχή ρεύματος. Εναλλακτικά, το προαιρετικό Ford Wallbox προσφέρει ταχύτερη φόρτιση στο σπίτι, για πλήρη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μπορείς ακόμα και να χρησιμοποιήσεις την εφαρμογή FordPass για smartphone ώστε να διαχειριστείς τα προγράμματα φόρτισης στο σπίτι. Το FordPass μπορεί επίσης να εντοπίσει δημόσια σημεία φόρτισης κατά μήκος της προγραμματισμένης διαδρομής , τα οποία μπορείς να στείλεις στο σύστημα πλοήγησής σου. Επιπλέον παρέχεται πρόσβαση στο FordPass Charging Network, με περισσότερα από 155.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη καθώς και στο δίκτυο φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) υψηλής ταχύτητας IONITY, με πολλά σημεία φόρτισης σε περισσότερες από 400 ευρωπαϊκές τοποθεσίες.
5 πράγματα που κάνουν τη Ford Mustang Mach-E ιδανική:
- Προσφέρει 402λτ. χώρου στο παραδοσιακό πορτπαγκάζ και ακόμα 100λτ. στο εμπρός καπό (FRUNK)
- Μπορείς να πας από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για φόρτιση
- Προσφέρει λειτουργία 1-Pedal Drive χάρη στην οποία ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο το πεντάλ γκαζιού και να φρενάρει αφήνοντας το
- Έχει στο στάνταρ εξοπλισμό τόσο τη λειτουργία περιμετρικής προβολής του οχήματος (κάμερα 360°), όσο και τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.
- Διατηρεί το γνήσιο οδηγικό DNA της Mustang και θα το καταλάβετε αμέσως μόλις πιάσετε το τιμόνι.
