Πολύ σύντομα αναμένεται να περάσει στην αγορά και το ηλεκτρικό Best-Seller της γκάμας των εμπορικών του Ιταλικού εργοστασίου. Πιο συγκεκριμένα, το Fiat Ducato Electric BEV (Battery Electric Vehicle) θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020 και παρουσιάστηκε στην εκδήλωση για τη νέα γενιάς του Ducato.

Εξαιρετική απόδοση, περιβαλλοντικός χαρακτήρας, μεγάλη έμφαση στο χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και λύσεις για την καλύτερη ανταπόκριση στις διαφορετικές ανάγκες κάθε επαγγελματικής αποστολής είναι τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού Ducato.
Το Ducato Electric σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με βάση μια συγκεκριμένη και λεπτομερή μελέτη της χρήσης των οχημάτων από τους πελάτες τους Μια έρευνα διάρκειας ενός έτους η οποία επιβεβαίωσε ότι περισσότερο από το 25% της αγοράς προτιμά ένα ηλεκτρικό επαγγελματικό όσον αφορά τη χρήση, τις διαδρομές, τη δυναμική και τις επιδόσεις, και ως εκ τούτου είναι έτοιμοι για την μεγάλη, ηλεκτρική αλλαγή. Οι επαγγελματίες που εργάζονται σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς τομείς είναι σε θέση να υιοθετήσουν πρώιμα αυτήν την ηλεκτρική τεχνολογία, λαμβάνοντας υπόψη πολλούς παράγοντες και κυρίως τους συνεχώς αυξανόμενους περιορισμούς της κυκλοφορίας στα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι πελάτες που ενδιαφέρονται ήδη για την ηλεκτρική κινητικότητα σήμερα είναι οι ίδιοι που, λόγω των συγκεκριμένων αναγκών τους δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και γενικά έχουν χαμηλό επίπεδο διακύμανσης διαδρομής και μεγάλο αριθμό ημερών χρήσης. Το Ducato Electric, όπως αρμόζει στο καινοτόμο πνεύμα του, υποστηρίζεται από την ενεργό συνεργασία με τον πελάτη, μέσω πιλοτικών έργων που περιλαμβάνουν μερικούς μεγάλους φορείς της βιομηχανίας, για την πλήρη αξιοποίηση όλων των γνώσεων και τον εντοπισμό όλων των ειδικών απαιτήσεων χρήσης που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διάρκεια της προσαρμογής και εφαρμογής. Με αυτή την προσέγγιση, η Fiat Professional προτίθεται να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας βασισμένες στη μελέτη των ενεργειακών αναγκών, ικανές όχι μόνο να καλύψουν κάθε ανάγκη, αλλά και να προσφέρουν λύσεις που απαιτούνται όλο και περισσότερο από τα νέα, συνεχώς εξελισσόμενα σενάρια κινητικότητας.
Το ηλεκτρικό Ducato διαθέτει επιλογές μπαταρίας με αυτονομία από 220 έως 360 χιλιόμετρα, περιοριστή ταχύτητας στα 100 km/h για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, μέγιστη ισχύ 90 kW και μέγιστη ροπή 280 Nm.
Γενικά, η Fiat Professional αξιοποίησε αποτελεσματικά την τεχνολογική κληρονομιά και την εμπειρία της για να αναπτύξει την ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλέστερου μοντέλου της, ικανοποιώντας τις ανάγκες κάθε καταναλωτή και παρέχοντας καινοτομία, απόδοση και ευελιξία, λειτουργώντας σύμφωνα με το φιλοσοφία της Ducato, «μεγαλύτερη αποδοτικότητα, μεγαλύτερη αξία». Με αυτό τον τρόπο προσφέρει στην αγορά το πιο αποδοτικό και ευέλικτο εμπορικό με μηδέν ρίπους.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
