Νέα μοντέλα

17 Dec, 2025 Ώρα 08:33

Το Renault Scenic E-Tech Electric προσφέρει νέες τεχνολογίες για ακόμα μεγαλύτερη άνεση

Thumbnail

Το Scenic E-Tech Electric είναι μία από τις πιο πρόσφατες ηλεκτρικές προτάσεις της Renault και από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του στο κοινό, το οικογενειακό SUV ξεχώρισε με το πλήρες οπλοστάσιο τεχνολογιών του. Όμως, η Renault αποφάσισε να εμπλουτίσει περαιτέρω, ώστε να καταστήσει ακόμα πιο ευχάριστη τη συμβίωση του οδηγού και των επιβατών με το όχημα.

Close

Ειδικότερα, οι εκδόσεις με σύστημα αναγεννητικής πέδησης και τα πετάλ στο τιμόνι πλέον επωφελούνται από λειτουργία One-Pedal. Πέρα από μία πέμπτη βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας, το σύστημα επιτρέπει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του οχήματος (π.χ. σε φανάρια), μόνο με το δεξί πεντάλ, χωρίς την παραμικρή χρήση του φρένου. Η τεχνολογία αναπτύχθηκε από την Ampere και προσφέρει και άλλα οφέλη, όπως μείωση της φθοράς των φρένων.

 

Close

 

Επιπλέον, ο βασικός εξοπλισμός του Scenic E-Tech Electric περιλαμβάνει πλέον φορτιστή AC διπλής κατεύθυνσης 11 kW, συμβατό με παροχές από 3 kW (μονοφασική) έως 11 kW (τριφασική). Από το καλοκαίρι του 2025 θα είναι προαιρετικά διαθέσιμος και ταχυφορτιστής AC 22 kW διπλής κατεύθυνσης, που σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης επιτρέπει τον ανεφοδιασμό με 80 χλμ. σε 30 λεπτά.

Close

Επιπροσθέτως, με έναν αντάπτορα V2L (Vehicle-to-Load), το Scenic E-Tech Electric μπορεί να τροφοδοτήσει συσκευές όπως καφετιέρες ή ακόμα ηλεκτρικά πατίνια. Η μπαταρία του οχήματος παρέχει ισχύ αντίστοιχη με μια πρίζα 220 V, με μέγιστη απόδοση 3,7 kW.

 

 

Η επόμενη προσθήκη αφορά τον εκτενέστερο εξοπλισμό στις εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic. Στην πρώτη, τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πλέον στάνταρ ηλεκτρικές ρυθμίσεις έξι κατευθύνσεων (εμπρός-πίσω, ύψος και κλίση), επιπλέον της ηλεκτρικής οσφυϊκής υποστήριξης και της λειτουργίας θέρμανσης που προϋπήρχε, ενώ το κάθισμα του οδηγού περιλαμβάνει επίσης λειτουργία μασάζ.

Η έκδοση Iconic προσφέρει δύο νέες επιλογές εσωτερικής διακόσμησης με αναβαθμισμένες υφασμάτινες επενδύσεις (εν μέρει βιολογικής προέλευσης TEP). Η βασική επένδυση Titanium Black συνδυάζεται με διακοσμητικές λεπτομέρειες από Alcantara στις πόρτες και το ταμπλό, ενώ προαιρετικά διατίθεται η απόχρωση Pure Cool Grey, η οποία περιλαμβάνει επίσης διακοσμητικά ένθετα από ξύλο φλαμουριάς. Ακόμη, όλα τα καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί για καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού είναι πλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο. Το κάθισμα του οδηγού διατηρεί τις λειτουργίες θέρμανσης, μασάζ και ηλεκτρικής ρύθμισης.

 

 

Αμφότερες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με κάμερα ενσωματωμένη στην αριστερή κολόνα Α, που αναγνωρίζει τον οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις που σχετίζονται με το προσωπικό του προφίλ. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων openR που ενσωματώνει τις κορυφαίες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google. Το αναβαθμισμένο Scenic E-Tech Electric διαθέτει, επίσης, τη λειτουργία Connected Maintenance, μετριάζοντας το άγχος για την επόμενη προγραμματισμένη επίσκεψη στο συνεργείο, ενώ έρχεται και μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένου του Aero Cargo Box που προσαρμόζεται στον κοτσαδόρο και προσφέρει 310 λίτρα επιπλέον χώρου. 

11 Dec, 2025 Ώρα 13:18

Η Porsche Cayenne Electric γεννήθηκε για να ξεχωρίζει!

Thumbnail

Η ηλεκτρική Cayenne είναι αναμφισβήτητα το δυνατότερο μοντέλο της εταιρίας από το Zuffenhausen, αφού στη κορυφαία έκδοση του, την Turbo, αποδίδει 1.156 ίππους με ενεργοποιημένο το Launch Control, με την ροπή να φτάνει στα 1.500 Nm. Ωστόσο, το εικονιζόμενο είναι στην “απλή” έκδοση, που οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 408 άλογα στην κανονική λειτουργία και 442 άλογα με 835 Nm ροπής με ενεργοποιημένο το Launch Control.

Close

Η Cayenne Electric ζυγίζει 2.600 κιλά και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,8 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 18,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα. Η Porsche τονίζει ότι η συνεχής απόδοση της ηλεκτρικής Cayenne εξασφαλίζεται χάρη στη νέα λύση άμεσης ψύξης λαδιού στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, μια τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από την Formula E.

 

Close

 

Στην καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος βρίσκεται η μπαταρία 113 kWh με ψύξη διπλής όψης, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 642 χιλιομέτρων για την Cayenne Electric και έως 623 χιλιομέτρων για την Cayenne Turbo Electric. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 Volt, η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει έως τα 390 kW ή ακόμη και τα 400 kW υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Close

Έτσι, η μπαταρία φορτίζει από το 10% σε 80% σε λιγότερο από 16 λεπτά, ενώ σε μόλις 10 λεπτά το αυτοκίνητο μπορεί να ανακτήσει έως και 325 χιλιόμετρα αυτονομίας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Porsche προσφέρεται και ασύρματη επαγωγική φόρτιση 11 kW, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν το όχημα σταθμεύσει πάνω από την ειδική βάση.

Η νέα Cayenne είναι μεγαλύτερη από τη προηγούμενη γενιά κατά 5,5 εκατοστά, με μήκος που φτάνει τα 4,985 μέτρα, πλάτος 1,98 μέτρα, ύψος 1,674 μέτρα και μεταξόνιο αυξημένο κατά σχεδόν 13 εκατοστά (3,023 μέτρα), προσφέροντας σημαντικά περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 781 έως 1.588 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος χώρος 90 λίτρων στο εμπρός τμήμα.

Η Porsche ξεκαθαρίζει πως θα συνεχίζει να προσφέρει τη τωρινή γενιά της Cayenne με τους κινητήρες βενζίνης και τις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, παράλληλα με την Cayenne Electric, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία.