Η 911 Speedster κέρδισε εντυπώσεις και τράβηξε όλα τα βλέμματα επάνω της από τη στιγμή της παρουσίασης της concept έκδοσής της. Πλέον, η Porsche προχωράει στο να δώσει «σάρκα και οστά» στο διθέσιο ανοικτό της μοντέλο, ξεκινώντας την παραγωγή της. Το concept της 911 Speedster εμφανίστηκε για πρώτη φορά ανά το παγκόσμιο, στην τελετή των «70 χρόνια σπορ αυτοκινήτων Porsche» στο Zuffenhausen. Οι επόμενοι σταθμοί της ήταν το πασίγνωστο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood, το Rennsport Reunion VI στην Laguna Seca της Καλιφόρνιας αλλά και το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι τον περασμένο Οκτώβριο.

Η 911 Speedster, συνδυάζει την αγνή φιλοδοξία ενός αυτοκινήτου, καθαρά σχεδιασμένο με γνώμονα τον οδηγό με προηγμένες τεχνολογίες, παρμένες απευθείας από αγωνιστικές εκδόσεις της εταιρείας, τροποποιημένες για καθημερινή χρήση. Η 911 R (2016) και η 911 GT3 αποτέλεσαν την βάση του σχεδιασμού της. Ο κινητήρας της Speedster, ένας υψηλών στροφών τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας που αποδίδει 503 ίππους αλλά και ένα μοναδικό ήχο, ανυψώνοντας ακόμη περισσότερο την εμπειρία μέσα στην καμπίνα. Παράλληλα, το κιβώτιο ταχυτήτων GT, έξι σχέσεων, είναι χειροκίνητο. Η Speedster αποτελεί μια γέφυρα, συνδέοντας το παρελθόν με το μέλλον, μιας και αποτελεί τον απόγονο του πρώτου σπορ αμαξιού της Porsche, την 356 “No. 1” Roadster από το 1948. Η limited έκδοση της νέας 911 Speedster, θα φέρει και άλλες συμβολικές πινελιές, προς τιμήν της 356, καθώς θα παραχθούν ακριβώς 1,948 αυτοκίνηταστο εργοστάσιο της Porsche στο Zuffenhausen στη Γερμανία.

Η καρδιά της νέας Speedster προέρχεται από την 911 GT3. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας boxer των έξι κυλίνδρων, με χωρητικότητα τεσσάρων λίτρων, αποτελεί το αποκορύφωμα ενός αγνού κινητήρα GT. Με παραγωγή 503 ίππων, στις 8,400 σ.α.λ, και το «ταβάνι» στις 9,000, η εμπειρία είναι σίγουρα μοναδική. Ο κινητήρας παράγει επίσης, συνολικά, 470 nm ροπής στις 6,250 σ.α.λ ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 χμαω. μέσα σε 4 δευτερόλεπτα, και μπορεί να φθάσει μέχρι τα 310 χμαω. τελικής ταχύτητας.

Όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η Porsche προσφέρει αυτή την 911 αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ελέγχει τις στροφές του κινητήρα όταν αλλάζει οδηγός σχέση, κρατώντας τις στροφές σε κατάλληλα επίπεδα ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με ευκολία μέσω των οργάνων της καμπίνας.

Όπως ο κινητήρας, έτσι και το πλαίσιο φέρει DNΑ γνήσιου αυτοκινήτου GT μέσα στην νέα Speedster. Η τεχνολογία του πλαισίου, αλλά και των αξόνων, προέρχονται από τις 911 GT3 και 911 R. Το βασικό σύστημα πέδησης αποτελείται από σύνθετα κεραμικά φρένα της Porsche. H Porsche δέχεται ήδη παραγγελίες για την καινούργια, συναρπαστική, 911 Speedster.

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda
Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.
Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.
Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.
Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.
