Η Volkswagen παρουσίασε το καινούργιο μέλος της οικογένειας ID. Τo ID. ROOMZZ είναι ένα πολυλειτουργικό SUV, που παράγει μηδέν ρύπους, και ανήκει στην κατηγορία των SUV. Είναι ειδικά σχεδιασμένο για να ικανοποίει τόσο τις οικογενειακές εξορμήσεις αλλά και τις επαγγελματικές. Η σειρά αυτή είναι προγραμματισμένη για κυκλοφορία μέσα στο 2021 και ουσιαστικά ένα μεγάλο βήμα για το Γερμανικό εργοστάσιο προς το μέλλον της αυτοκίνησης, που δεν είναι άλλο από τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του ID. ROOMZZ, διατηρεί την κλασσική εικόνα των υπόλοιπων μελών της οικογένειας ID. Το concept, ωστόσο, σπάει και το καλούπι του τυπικού SUV σε πολλαπλές λεπτομέρειες.
«Το SUV αποτελεί θεμέλιο λίθο της αγοράς, απεικονίζοντας έναν μεγάλο, στιβαρό σύνολο. Το ID. ROOMZZ, τροφοδοτούμενο από την μπαταρία του, κινείτε με άνεση, ήσυχα και με μηδέν ρύπους» δήλωσε ο Klaus Bischoff, Υπεύθυνος Σχεδιαστής της Volkswagen.
Το ID. ROOMZZ συνδυάζει διάφορα μελλοντικά συστήματα IQ.DRIVE. Κατόπιν οδηγίας του οδηγού, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγήσει μόνο του μέσα από κίνηση στον δρόμο, με την λειτουργία ID. Pilot. Οι επιβάτες θα ενημερώνονται για όλες τις αποφάσεις του οχήματος μέσο της χρήσης φωτιζόμενων ζωνών. Οι εσωτερικοί χώροι προσφέρονται για τροποποίηση, έτσι ώστε ο κάθε ιδιοκτήτης να βάζει την δική του πινελιά. Τα καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν σε διάφορες διατάξεις, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών. Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός επιλέξει την, εντελώς, αυτόματη οδήγηση, τα καθίσματα γυρνάνε 25 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να συνομιλούν μεταξύ τους πιο εύκολα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα lounge. Την ίδια στιγμή, η λειτουργία ID. Pilot Relax, επιτρέπει στον κάθε επιβάτη να τροποποιήσει την θέση του καθίσματος του, ξεχωριστά.
Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή των εσωτερικών χώρων, είναι και αυτά ξεχωριστά. Τα καλύμματα των καθισμάτων, είναι φτιαγμένα από AppleSkin™ – ένα νέο προϊόν, φτιαγμένο από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Η μπαταρία των 82-kWh του ID. ROOMZZ, μπορεί να τροφοδοτήσει το όχημα σε συνολική απόσταση 450 km (WLTP) ή 475 km (NEDC, Κίνα), ανάλογα, πριν από κάθε φόρτιση. Το concept μπορεί να φορτιστεί μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της μπαταρίας, μέσα σε 30 λεπτά μέσω του συστήματος γρήγορης φόρτισης των150 kW (DC).
Δυο ηλεκτρικοί κινητήρες, παρέχουν δύναμη και στους δυο άξονες, με συνολική απόδοση 302 ίππων (ηλεκτρικό 4MOTION) ενώ το ID. ROOMZZ επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 6.6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα του ταχύτητα να φθάνει τα 180 km/h. Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μέγιστη ροπή προσφέρεται με το που ο οδηγός αγγίξει το πεντάλ.

Στη Κύπρο η Porsche Cayenne Electric!
Πριν περίπου τρεις εβδομάδες η Porsche αποκάλυψε την νέα γενιά της Cayenne, η οποία είναι αμιγώς ηλεκτρική. Σήμερα, το Κυπριακό Porsche Center σου δίνει την ευκαιρία να το δείς από κοντά.
Η ηλεκτρική Cayenne είναι το δυνατότερο μοντέλο της εταιρίας από το Zuffenhausen, αφού στη κορυφαία έκδοση του, την Turbo, αποδίδει 1.156 ίππους με ενεργοποιημένο το Launch Control, με την ροπή να φτάνει στα 1.500 Nm. Ωστόσο, το εικονιζόμενο είναι στην “απλή” έκδοση, που οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 408 άλογα στην κανονική λειτουργία και 442 άλογα με 835 Nm ροπής με ενεργοποιημένο το Launch Control.
Η Cayenne Electric ζυγίζει 2.600 κιλά και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,8 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 18,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα. Η Porsche τονίζει ότι η συνεχής απόδοση της ηλεκτρικής Cayenne εξασφαλίζεται χάρη στη νέα λύση άμεσης ψύξης λαδιού στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, μια τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από την Formula E.
Στην καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος βρίσκεται η μπαταρία 113 kWh με ψύξη διπλής όψης, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 642 χιλιομέτρων για την Cayenne Electric και έως 623 χιλιομέτρων για την Cayenne Turbo Electric. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 Volt, η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει έως τα 390 kW ή ακόμη και τα 400 kW υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Έτσι, η μπαταρία φορτίζει από το 10% σε 80% σε λιγότερο από 16 λεπτά, ενώ σε μόλις 10 λεπτά το αυτοκίνητο μπορεί να ανακτήσει έως και 325 χιλιόμετρα αυτονομίας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Porsche προσφέρεται και ασύρματη επαγωγική φόρτιση 11 kW, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν το όχημα σταθμεύσει πάνω από την ειδική βάση.
Η νέα Cayenne είναι μεγαλύτερη από τη προηγούμενη γενιά κατά 5,5 εκατοστά, με μήκος που φτάνει τα 4,985 μέτρα, πλάτος 1,98 μέτρα, ύψος 1,674 μέτρα και μεταξόνιο αυξημένο κατά σχεδόν 13 εκατοστά (3,023 μέτρα), προσφέροντας σημαντικά περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 781 έως 1.588 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος χώρος 90 λίτρων στο εμπρός τμήμα.
Η Porsche ξεκαθαρίζει πως θα συνεχίζει να προσφέρει τη τωρινή γενιά της Cayenne με τους κινητήρες βενζίνης και τις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, παράλληλα με την Cayenne Electric, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία.
