Classic

21 May, 2019 Ώρα 19:58

Είκοσι εκατομμύρια δολάρια για μία Porsche...

Thumbnail

Σε μόλις 3 μονάδες έχει κατασκευαστεί πριν από 80 χρόνια η Type 64  και θεωρείται μία από τις πιο σπάνιες Porsche.

Close

_

Η συγκεκριμένη κατασκευάστηκε από τον Ferdinand Porsche το 1939, προκειμένου να λάβει μέρος στον αγώνα αντοχής Βερολίνο – Ρώμη, μήκους 1.500 χιλιομέτρων και θα βγει σε δημοπρασία τον Αύγουστο. Τελικά, ο αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ λόγω της εισβολής των ναζί στην Πολωνία και της έναρξης του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Close

Συνολικά, κατασκευάστηκαν τρία πρωτότυπα, όλα χειροποίητα, αλλά αυτήν την στιγμή υπάρχει μόνο ένα, αυτό με αριθμό #3. Μέχρι το 1995, το αυτοκίνητο άνηκε στον Αυστριακό Otto Mathe ενώ το 1997 πέρασε στα χέρια του Thomas Gruber, ο οποίος και το αναπαλαίωσε.

_

Close

Το συγκεκριμένο όχημα, είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, φέρει αφαιρούμενα καλύμματα τροχών και κινητήρα 1.1 λίτρου απόδοσης 32 ίππων, ο οποίος προέρχεται από το KdF-Wagen.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου RM Sotheby’s, που θα το βγάλει σε δημοπρασία στο πλαίσιο του Pebble Beach της Καλιφόρνια, η τιμή της συλλεκτική Porsche ίσως ξεπεράσει και τα 20 εκατομμύρια δολάρια.

_

 

08 Jan, 2025 Ώρα 08:41

Στο σφυρί μία από τις πιο σπάνιες Corvette όλων των εποχών!

Thumbnail

H 1957 Corvette SS Project XP-64 της Chevrolet, το πνευματικό τέκνο της Zora Arkus-Duntov, θα βγει σε όλο το μπλοκ δημοπρασιών της RM Sotheby’s, στα τέλη Φεβρουαρίου, με εκτιμήσεις να τοποθετούν την αξία του μεταξύ 5 και 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Close

Όχι μόνο γιατί είναι ένα σπάνιο κομμάτι αγωνιστικής ιστορίας, αλλά γιατί είναι επίσης ένα από τα καλύτερα σχέδια της αμερικανικής μάρκας, με την προσωπική σφραγίδα του Zora Arkus-Duntov, ενός επιτυχημένου οδηγού αγώνων αντοχής, που αργότερα διέπρεψε ως σχεδιαστής αγωνιστικών μοντέλων.

 

Close

 

Αρχικά, η General Motors έπαιξε με την ιδέα να τοποθετήσει έναν κινητήρα Chevy σε Jaguar E-Type, αλλά ο Arkus-Duntov είχε μεγαλύτερα σχέδια. Ξεκίνησε να δημιουργήσει ένα ειδικά κατασκευασμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο ξεκίνησε τη ζωή του σε μια ήσυχη γωνιά του Chevrolet Engineering Center.

Close

Το αμάξωμα του αγωνιστικού,  κατασκευάστηκε από μαγνήσιο και είχε ως στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο βελτιωμένο και πιο ελαφρύ τα 839 κιλά, επιβεβαιώνουν ότι έγινε καλή δουλειά.

 

 

Η ισχύς προέρχεται από έναν V8 εξοπλισμένο με εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης, κυλινδροκεφαλές αλουμινίου και ψεκασμό καυσίμου, απόδοσης περίπου 300 ίππων. Ο κινητήρας συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Το αυτοκίνητο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στις 12 Hours of Sebring το 1957. Ενώ το XP-64 αποδείχθηκε αμέσως γρήγορο, αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του αγώνα και το σώμα από μαγνήσιο έκανε την καμπίνα αφόρητα ζεστή.

 

 

Καθώς έπρεπε να αποσυρθεί, η Chevy πιστεύεται ότι είχε σχεδιάσει μια σειρά αναβαθμίσεων για αυτό που θα του επέτρεπαν να είναι ανταγωνιστικό στις 24 Ώρες του Le Mans εκείνης της χρονιάς . Ωστόσο, η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συμφώνησε να τερματίσει τις υποστηριζόμενες, από το εργοστάσιο, αγωνιστικές προσπάθειες λίγο μετά το Sebring, ολοκληρώνοντας σύντομη την αγωνιστική καριέρα της XP-64.