Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 1-2 Ιουνίου διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Αυτοκινήτου Λάρνακας ο τρίτος αγώνας της χρονιάς για το πρωτάθλημα αγώνων ράλι της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το ράλι Φοινικούδων διεξάγεται εις μνήμη του Αντρέα Τρικωμίτη, ενώ για πρώτη φορά μετά από χρόνια περιλαμβάνει νυκτερινή ειδική διαδρομή. Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 44 πληρώματα με την αφρόκρεμα του Κυπριακού πρωταθλήματος να βρίσκονται στην λίστα εκκίνησης.

Η μονομαχία των Γαλαταριώτη και Τσουλόφτα αναμένεται να μαγνητίσει για ακόμα μια φορά τα βλέμματα, όπως ακριβώς έγινε και στην πρεμιέρα. Από την μια ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Γαλαταριώτης βρίσκεται σε φόρμα και προερχόμενος από νίκη στον προηγούμενο αγώνα, σίγουρα θα επιδιώξει να δώσει συνέχεια στοχεύοντας ακόμα μια νίκη. Από την άλλη, ο Ευρωπαίος Τσουλόφτας επιστρέφει από μια άκρως εντυπωσιακή παρουσία στο Rally Liepāja και αναμφίβολα το πιθανότερο είναι ο αγώνας να κριθεί ξανά στις λεπτομέρειες.
Μένοντας στην ίδια κατηγορία, αυτή των αυτοκινήτων R5, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο ανεβασμένο Παναγιώτη Γιάγκου ο οποίος τερμάτισε δεύτερος στον προηγούμενο αγώνα, αλλά και στην πρώτη παρουσία του Αντρέα Ψάλτη με το νέο του απόκτημα, ένα Citroen DS3 R5. Στην συμβατική κατηγορία θα έχουμε για ακόμη ένα αγώνα αμφίρροπες μάχες, με τους Πέτρο Παντελή, Γιώργο Παφίτη, Σταύρο Αντωνίου και Χρίστο Δημοσθένους να έχουν όλοι τους πιθανότητες στην νίκη. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στα δύο πληρώματα από την ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου. Oι Γιώργος Εγγλέζου και Σοφιανός Ρούσος έχουν και αυτοί μεγάλες πιθανότητες αφού οι ειδικές διαδρομές της Λάρνακας προσμοιάζουν σε ταχύτητα με αυτές του Ράλι Ανατολικό Σαφάρι. Τέλος, στη δικίνητη κατηγορία θα τρέξουν 13 συνολικά πληρώματα με τους Κωνσταντίνο Τελεβάντο, Χρίστο Μαννούρη και Παναγιώτη Ξενοφώντος να είναι ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη. Στον αγώνα θα έχουμε επίσης την παρουσία και ενός αρχάριου πληρώματος αλλά και ενός μεικτού αμιγώς γυναικείου πληρώματος.

Ο αγώνας ξεκινά με την πανηγυρική εκκίνηση το Σάββατο στις 17:30, στην κοσμοπολίτικη περιοχή των Φοινικούδων και πιο συγκεκριμένα από την πλατεία Ευρώπης. Η μέρα περιλαμβάνει δύο ειδικές διαδρομές, συνολικής απόστασης 39,90 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η πρώτη ειδική διαδρομή είναι η Psaltis-Eneos Πετροφάνι – Κελιά και το πρώτο αγωνιστικό να αναμένεται στις 18:13. Με την ολοκλήρωση της πρώτης ειδικής θα ακολουθήσει μισάωρο σέρβις στο Παρκινγκ του γηπέδου Γ.Σ.Ζ. Η δεύτερη ειδική διαδρομή η οποία θα είναι νυχτερινή, μετονομάζετε σε Toptul Gemstar Ltd Πετροφάνι – Κελιά και το πρώτο αγωνιστικό να αναμένεται στις 20:18, ενώ ξανά με την ολοκλήρωση της ειδικής ακολουθεί 45λεπτο σέρβις όπου ακολούθως τα αγωνιστικά θα αποσυρθούν στο “Park Ferme” εν αναμονή της επόμενης μέρας.
Η δεύτερη και τελευταία μέρα του αγώνα περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές (τρείς επαναλαμβανόμενες), συνολικής απόστασης 57,34 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η δράση ξεκινά με την ειδική διαδρομή APK Kourtellas Motorsport Κλαυδιά – Σταυροβούνι, με το πρώτο αγωνιστικό να αναμένεται στις 9:38. Δεύτερη ειδική διαδρομή της μέρας, η Stop-Kiosk Καλαβασός – Λάγια είναι στις 10:26, ενώ μετά την ολοκλήρωση της ειδικής ακολουθεί “Remote refueling” στο Γκαράζ του Στέλιου Λαού. Το πρώτο “Loop” ολοκληρώνεται με την τρίτη ειδική διαδρομή, την Psaltis-Eneos Αβδελλερό – Κόση με το πρώτο αγωνιστικό να αναμένεται στις 11:34. Με την ολοκλήρωση του πρώτου περάσματος από τις ειδικές διαδρομές τα αγωνιστικά θα κατευθυνθούν στο παρκινγκ του νέου Γ.Σ.Ζ. για ένα μισάωρο σέρβις. Στην συνέχεια έχουμε επανάληψη των τριών ειδικών στις 13:04, 13:55 και 15:03 αντίστοιχα και εν συνεχεία τα αγωνιστικά θα μεταβούν στο νέο Γ.Σ.Ζ. για ένα δεκαπεντάλεπτο σέρβις. Ο αγώνας ολοκληρώνεται στις 17:00 το απόγευμα με την τελετή του τερματισμού και πάλι στην πλατεία Ευρώπης στις Φοινικούδες.
Δείτε το πρόγραμμα του αγώνα με τις διαδρομές εδώ.
Δείτε τους χάρτες πιο κάτω: (Πατήστε τη φωτογραφία για να μεγαλώσει)

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική
Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.
Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.
Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.
Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.
Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).
Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.
Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.
Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1
Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.
Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.
Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.
