Περί τα τέλη του 2018 η Peugeot ανακοίνωσε την πρόθεση της να εξελίξει ηλεκτρικά οχήματα με μεγάλες αποδόσεις, και φυσικά υπό την επίβλεψη της Peugeot Sport. Λίγους μήνες μετά η εταιρεία παρουσιάζει το εκπληκτικό concept 508 Peugeot Sport Engineered. Σκοπός της Γαλλικής εταιρείας με το concept αυτό είναι να βεβαιωθεί πως το μέλλον της ηλεκτρικής αυτοκίνησης θα είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από βαρετό. Στόχος της Peugeot, όσον αφορά αυτό το νέο concept, είναι να δείξει στο κοινό πως η νέα αυτή γκάμα διαθέτει υψηλές επιδόσεις και φυσικά μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση.
Οι ειδικοί στην Peugeot Sport χρησιμοποίησαν το υβριδικό Peugeot 508 σαν την βάση για το Concept, προσφέροντας έτσι όχι μόνο επιδόσεις αλλά και χαμηλούς ρύπους.

«Η ‘ηλεκτροποίηση’ μας παρέχει μια όμορφη ευκαιρία για να εξελίξουμε καινούργια συναισθήματα κατά την οδήγηση. Γι’ αυτό και δημιουργούμε το 508 Peugeot Sport Engineered. Αγνή απόλαυση οδήγησης με μόνο 49g CO2/km», δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, Διευθύνων Σύμβουλος της Peugeot.
Οι γκάμα των Peugeot GT και GTi ήδη παρέχουν υψηλές επιδόσεις, όπως επίσης θα κάνουν και οι εκδόσεις Hybrid και Hybrid4 στο εγγύς μέλλον. Σαν αποδεικτικό στοιχείο της ικανότητας της Peugeot Sport στο να εξελίξει μοντέλα υψηλών επιδόσεων είναι τα Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) και το 308 GTi by Peugeot Sport (2015).

Από θέμα αριθμών, μόνο εντυπωσιακό μπορεί να χαρακτηριστεί το Concept 508. Θα διαθέτει συνολικά τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Δηλαδή, αξιοποιεί το συνδυασμό ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 200 ίππων και δύο ηλεκτρικών κινητήρων, οι οποίοι αναλαμβάνουν από έναν άξονα αποδίδοντας 110 ίππους (μπροστά) και 200 ίππους (πίσω).
Όλα τα πιο πάνω, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και τη ροπή των 500Nm, το μοντέλο θα ανταποκρίνεται όπως ένα συμβατικό αυτοκίνητο με με κινητήρα εσωτερικής ανάφλεξης απόδοσης 400 ίππων. Και όλα αυτά, με μόνο 49g/km CO2 σε εκπομπές ρύπων. Το Concept 508 Peugeot Sport Engineered θα μπορεί να καλύψει απόσταση 50 χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, παράγοντας μηδέν ρύπους, πριν χρειαστεί να επαναφορτισει την ισχύ της μπαταρίας του (11,8kWh). Φυσικά, τέτοια δύναμη πρέπει συνδυαστεί με δυνατό παρουσιαστικό, και ένα έξυπνο εσωτερικό χώρο και αρκετές πινελιές από carbon fiber.

«Με τις νέες επιλογές αεροδυναμικού σχεδιασμού, το Concept 508 Peugeot Sport Engineered τονίζει ακόμα περισσότερο τις ήδη εντυπωσιακές γραμμές του Peugeot 508. Αυτό το concept αντιπροσωπεύει το όραμα μας για την νέα εποχή σπορ αυτοκινήτων, όπου θα συνυπάρχει η κομψότητα με την αποδοτικότητα σε απόλυτη αρμονία», δήλωσε ο Gilles Vidal, Διευθυντής σχεδιασμού της Peugeot.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
