Τεχνολογία

12 Sep, 2017 Ώρα 11:34

Έτσι θα είναι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος

Thumbnail

Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα έχει αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό και το διαπιστώνουμε καθημερινά με τα σύγχρονα μοντέλα που κυκλοφορούν. Καλύτερη εικόνα για το μέλλον έχουμε με τα πρωτότυπα που μας δείχνουν πως θα είναι σχεδιαστικά τα νέα οχήματα τα επόμενα χρόνια, τις τεχνολογίες που θα εφοδιάζονται κ.ά.

Close

Το Audi Aicon είναι ένα πρωτότυπο που μας βάζει στο κλίμα αυτό. Οι εικόνες από το γερμανικό μοντέλο μπορεί να μας εκπλήσσουν όμως δεν απέχουν πολύ από την ημέρα που ένα τέτοιο όχημα θα το δούμε να βγαίνει από την γραμμή παραγωγής.

Όσο και να ακούγεται περίεργο έτσι θα είναι τα μελλοντικά αυτοκίνητα τα οποία θα μας πηγαίνουν στον προορισμό που επιθυμούμε μόνα τους!!!

Close

 

 

Close
06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close