Μέσα στους πρώτους επτά μήνες του 2019 έχουν σημειωθεί 23 τροχαία δυστυχήματα, λόγω των οποίων έχουμε ήδη θρηνήσει στην Κύπρο 23 νεκρούς. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η CiC Mercedes-Benz, ένας κοινωνικά υπεύθυνος οργανισμός, προχωρά άμεσα σε εκστρατεία ενδυνάμωσης της οδικής συνείδησης με στόχο τη μείωση των θυμάτων στην άσφαλτο.
Η απερίσκεπτη, και κατά συνέπεια επικίνδυνη, οδήγηση, δεν είναι κάτι που γίνεται πάντα συνειδητά. Είναι πολλές οι φορές που νομίζουμε ότι δεν θα συμβεί σε μας, ότι δεν πειράζει αν παραβιάσουμε μία και μοναδική φορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ότι το να στείλουμε ένα μήνυμα με το κινητό μας τηλέφωνο μας απασχολεί για ένα και μόνο δευτερόλεπτο κι έτσι δεν πειράζει. Είναι πολλές οι φορές που χρησιμοποιούμε κάποιες από αυτές τις δικαιολογίες ή άλλες παρόμοιες, για να πείσουμε τους γύρω μας αλλά και τους εαυτούς μας ότι δεν κάναμε κάτι λάθος. Κάθε φορά όμως που παραβιάζουμε τον Κ.Ο.Κ. θέτουμε τον εαυτό μας και τους άλλους σε κίνδυνο.

Πάνω σε αυτό το αληθινό και κοινό για όλους δεδομένο, βασίζεται η κοινωνική εκστρατεία της CiC Mercedes-Benz. Με ραδιοφωνικά μηνύματα, outdoors και παρουσία στον διαδικτυακό κόσμο, η εκστρατεία αυτή έχει σκοπό να αφυπνίσει τους οδηγούς όλων των ηλικιών, να μας «δείξει» τον εαυτό μας στον καθρέφτη και να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι πράξεις που κάνουμε καθημερινά μπορεί, δυστυχώς, να αποβούν μοιραίες τόσο για εμάς αλλά και για τους γύρω μας.

Σε απόλυτη συνεργασία με την Αστυνομία Κύπρου, η εκστρατεία θα ξεδιπλωθεί σε τρεις φάσεις, με πληθώρα ενεργειών που όλες αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για τα θέματα οδικής ασφάλειας. Η εκστρατεία θα συνεχιστεί και το 2020, καθώς η CiC Mercedes-Benz αναγνωρίζει τη σοβαρότητα του θέματος και δεν το αντιμετωπίζει σαν μια παροδική καμπάνια. Εξάλλου, δεν θα υπήρχε καλύτερος υποστηρικτής και εμπνευστής αυτής της καμπάνιας από μια αξιόπιστη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία που εργάζεται αέναα για αυτοκίνητα με εξελιγμένη τεχνολογία, καθιστώντας ολοένα και πιο ασφαλή την οδήγηση.
Ο κος Αλέξης Άννινος, Διευθύνων Σύμβουλος της CiC, αποκλειστικού διανομέα της Mercedes-Benz στην Κύπρο, θεωρεί το ζήτημα ζωτικής σημασίας και άκρως επείγον. Σύμφωνα με τα δικά του λόγια «Πρέπει, επιτέλους, να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι επικίνδυνοι οδηγοί δεν είναι μια ειδική κατηγορία του πληθυσμού, αλλά είμαστε, εν δυνάμει, όλοι μας. Γιατί όλοι, όταν οδηγούμε έχουμε ευθύνη».

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda
Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.
Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.
Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.
Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.
