Το Σαββατοκύριακο 30 Νοεμβρίου με 1η Δεκεμβρίου διεξάγετε ο τελευταίος αγώνας του Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Ράλι Psaltis/ENEOS, με διοργανωτή τον Σύνδεσμο Αυτοκινήτου Πάφου και τελεί υπό την αιγίδα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.


Ο φετινός αγώνας περιλαμβάνει τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές οι οποίες χωρίζονται σε δυο μέρες και θα γίνουν στην καρδιά του δάσους Πάφου. Πρόκειται για κλασσικές ορεινές διαδρομές οι οποίες έχουν αρκετά μεγάλο βαθμό δυσκολίας και απαιτείται σωστή στρατηγική από τα πληρώματα, καθώς οι συνεχόμενες στροφές εύκολα μπορούν να φέρουν το λάθος που ίσως στοιχήσει αρκετά σε χρόνο.


Το Σάββατο το μεσημέρι θα διεξαχθούν οι ειδικές Αναδιού-Σταυρός (11:53) και Σταυρός-Φράγμα Κανναβιού (12:26) οι οποίες θα επαναληφθούν το απόγευμα, η πρώτη στις 14:59 και η δεύτερη στις 15:32. Η Κυριακή περιλαμβάνει ακόμα δυο επαναλαμβανόμενες ειδικές, στο Μονασίλακας-Κοιλάδα των Κέδρων (9:13) και Μονασίλακας Φράγμα Καναβιού (9:56), οι οποίες θα επαναληφθούν στις 12:39 και 13:22 αντίστοιχα. Το μεγάλο φινάλε της φετινής σεζόν ξεκινά και ολοκληρώνετε από την Πλατεία Δημαρχείου Πάφου όπου θα βρίσκετε η ράμπα εκκίνησης/τερματισμού.

Ο τελευταίος αγώνας συγκέντρωσε τις λιγότερες φετινές συμμετοχές εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους του προγράμματος, δεκαπέντε τον αριθμό, παρά το γεγονός ότι θα κριθεί ο φετινός πρωταθλητής. Οι δις πρωταθλητές Κύπρου Γαλαταριώτης/Ιωάννου προηγούνται στη βαθμολογία με 93 βαθμούς και με το νέο τους απόκτημα, το Volkswagen Polo R5, θα επιδιώξουν να συνεχίσουν το σερί κατακτώντας τον τρίτο διαδοχικό τίτλο της καριέρας τους. Κύριοι αντίπαλοι στη μάχη του πρωταθλήματος είναι οι Γιάγκου-Κυριάκου οι οποίοι τρέχουν με το Hyundai i20 R5. Απέχουν μόλις δέκα βαθμούς από την κορυφή και με αυξημένο το συντελεστή στον τελευταίο αγώνα (1.50) θα προσπαθήσουν να κερδίσουν το πρωτάθλημα για πρώτη φορά στην καριέρα τους. Ανοικτή είναι η υπόθεση και για την τρίτη θέση στην κατάταξη του πρωταθλήματος από τους Αντωνίου-Πιερή και Παντελή-Χριστοδούλου, και οι δύο με Mitsubishi Lancer. Τους χωρίζει μόλις ένας βαθμός ενώ τα δύο αυτά πληρώματα διεκδικούν και τον τίτλο στην κατηγορία RC2. Ικανοί για το καλύτερο αποτέλεσμα τόσο στη γενική όσο και στην κατηγορία RC2 είναι και οι Ζήνωνος-Χριστοφή (Mitsubishi Lancer EVO10) και Φιλίππου-Δημητρίου (Subaru Impreza). Όσον αφορά την κατηγορία RCS2, με τον τίτλο να έχει κριθεί υπέρ των Νέστωρος-Καλλή, τη νίκη στον τελευταίο αγώνα αναμένετε θα διεκδικήσουν εφτά πληρώματα με φαβορί τους Πενταρά-Ονησιφόρου. Στη δικίνητη κατηγορία θα τρέξει μόνο ένα πλήρωμα και αυτοί είναι το ζεύγος Σκεύος και Μαίρη Γερολέμου. Χορηγός του αγώνα αλλά και του φετινού Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Ράλι είναι η εταιρία ΨΑΛΤΗΣ Ανταλλακτικά και τα λιπαντικά ENEOS.
Δείτε το πρόγραμμα και χάρτες του αγώνα εδώ.
Βαθμολογία Οδηγών
1 Σίμος Γαλαταριώτης 93
2 Παναγιώτης Γιάγκου 83
6 Σταύρος Αντωνίου 64
4 Πέτρος Παντελή 63
9 Κώστας Ζήνωνος 41
7 Γιώργος Εγγλέζου 34
3 Χρίστος Δημοσθένους 30
5 Αλέξανδρος Τσουλόφτας 25
9 Πανίκος Πολυκάρπου 25
10 Κων/νος Τελεβάντος 22
- Γιώργος Παφίτης 22


WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική
Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.
Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.
Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.
Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.
Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).
Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.
Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.
Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1
Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.
Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.
Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.
