Τεχνολογία

16 Dec, 2019 Ώρα 23:10

Το Mitsubishi L200 εφοδιάζεται με κορυφαία συστήματα ασφαλείας

Thumbnail

To Mitsubishi L200 6ης γενιάς εφοδιάζεται με προηγμένη τεχνολογία σε συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το ιαπωνικό pick up διαθέτει μία... λίστα από  συστήματα ασφαλείας και αισθητήρων που συνεργάζονται αρμονικά ώστε ο οδηγός και οι συνεπιβάτες να αισθάνονται και να παραμένουν ασφαλείς. Παρακάτωμπορείτε να μάθετε μερικά από αυτά.

Close

-  Λειτουργία πολλαπλών προβολών με πανοραμική εικόνα 360⁰ - Multi Around Monitor (MAM)

Το στοιχείο αυτό χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες τοποθετημένες μπροστά και πίσω και στους εξωτερικούς καθρέπτες για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα και προβάλλει μία πανοραμική εικόνα για τυχόν εμπόδια στην οθόνη. Ειδικότερα, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις τυφλές γωνίες μπροστά, πίσω και στις δύο εμπρός πλευρές.Όταν ο οδηγός επιλέγει όπισθεν, το μόνιτορ υπερθέτει γραμμές καθοδήγησης στην εικόνα για πρόσθετη υποστήριξη ελιγμών.

_

Close

-  Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με Ανίχνευση Πεζών - Forward Collision Mitigation (FCM)

Το FCM χρησιμοποιεί κάμερα και συστήματα ραντάρ μέσω λέιζερ για την ανίχνευση ενός οχήματος ή ενός πεζού μπροστά υποστηρίζοντας την ασφαλέστερη οδήγηση. Όταν το σύστημα διαπιστώσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, εκδίδει έναν ηχητικό συναγερμό και ενεργοποιεί τη λειτουργία πέδησης του FCM για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή περιορισμό των επιπτώσεών της.

-  Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου - Blind Spot Warning (BSW) με λειτουργία Lane Change Assist function (LCA)

Το BSW με LCA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού  κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω ή βρίσκονται σε τυφλή γωνία για τον οδηγό. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ένα όχημα, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία του αναβοσβήνοντας ένα σήμα στον εξωτερικό καθρέπτη. Εάν ο οδηγός δείξει πρόθεση να κινηθεί προς τη λωρίδα  ενός άλλου οχήματος, το σύστημα τον ενημερώνει για την κατάσταση, με το φλας του εξωτερικού καθρέπτη και ένα ηχητικό σήμα.

Close

-   Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων - Auto High Beam (AHB)

Για να ενισχυθεί η ασφάλεια, η άνεση και η ευκολία στην οδήγηση τη νύχτα, οι προβολείς γυρίζουν αυτόματα στη μικρή σκάλα όταν ανιχνευτούν αυτοκίνητα μπροστά και επιστρέφουν αυτόματα στη μεγάλη σκάλα, ώστε να μην χρειαστεί να απομακρύνετε το χέρι σας από το τιμόνι, για να χειριστείτε το μοχλό των φώτων.

_

-  Σύστημα Αποφυγής Ακούσιας Επιτάχυνσης και Περιορισμού Πρόσκρουσης σε στενούς χώρους στάθμευσης - Ultrasonic Misacceleration mitigation System (UMS)

Το UMS στόχο έχει τον περιορισμό των ζημιών σε μία σύγκρουση επιβραδύνοντας κατά την εκκίνηση ή την οπισθοπορεία. Με τη βοήθεια αισθητήρων υπερήχων τοποθετημένων στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, όταν το σύστημα ανιχνεύει ένα εμπόδιο προς την κατεύθυνση κίνησης, ενεργοποιεί έναν συναγερμό και μειώνει την κινητήρια ισχύ εάν ο οδηγός κατά λάθος πατήσει πολύ γρήγορα ή απότομα το γκάζι. Το UMS λειτουργεί σε εμβέλεια 4 μέτρων μπροστά & πίσω από το όχημα.

-    Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας σε Διασταύρωση - Rear Cross Traffic Alert (RCTA)

Το RCTA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω ή στο τυφλό σημείο για τον οδηγό. Κατά την έξοδο με όπισθεν από ένα γκαράζ, ή κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχήματος που πλησιάζει από πίσω, ενεργοποιώντας το φλας του εξωτερικού καθρέπτη, εκπέμποντας ένα ηχητικό σήμα και αναβοσβήνοντας ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων.

 

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.