O EuroNCAP δημοσίευσε τη λίστα με τα ασφαλέστερα ανά κατηγορία αυτοκίνητα που δοκίμασε το 2019, τα οποία προτείνει μάλιστα για αγορά. Οι βαθμολογίες αστεριών δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών οχημάτων, επομένως δημοσιεύεται το “Best in Class” που δείχνει ποια οχήματα έχουν αποδώσει καλύτερα από τους ανταγωνιστές τους. Καθώς οι απαιτήσεις για κάθε αστέρι καθίστανται αυστηρότερες κάθε χρόνο, η σύγκριση “Best in Class” γίνεται μόνο εντός κάθε ημερολογιακού έτους, έτσι ώστε όλα τα οχήματα να αξιολογούνται σύμφωνα με τα ίδια πρότυπα.
Best in Class 2019
Για τον προσδιορισμό του Best in Class, γίνεται υπολογισμός του σταθμισμένου αθροίσματος των βαθμολογιών σε καθέναν από τους τέσσερις τομείς αξιολόγησης: Ενήλικος επιβάτης, Παιδί, Πεζός και Συστήματα Ασφάλειας. Το άθροισμα αυτό χρησιμοποιείται ως βάση για τη σύγκριση των οχημάτων. Τα αυτοκίνητα πληρούν τις προϋποθέσεις του Best in Class με βάση μόνο την αξιολόγησή τους με τον στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας. Δεν περιλαμβάνονται πρόσθετες αξιολογήσεις βάσει προαιρετικού εξοπλισμού.
Όπως το 2018, έτσι και για το 2019, ο EuroNCAP απονέμει επίσης ένα βραβείο για τα ασφαλέστερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που δοκίμασε την χρονιά. Αν και αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι σε διαφορετικές κατηγορίες μεγέθους, ο οργανισμός ελπίζει ότι το βραβείο θα καθοδηγήσει τους καταναλωτές που αναζητούν τη μέγιστη ασφάλεια από το ηλεκτρικό ή υβριδικό τους όχημα.
Όπως είναι αυτονόητο, όλα τα αυτοκίνητα που πήραν βραβείο, έχουν αποσπάσει πέντε αστέρια ασφαλείας.
Large Family Car και Hybrid & Electric: Tesla Model 3
Το Tesla Model 3 πήρε δύο βραβεία, αφού συγκέντρωσε 96% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στη προστασία παιδιών, 74% στη προστασία πεζών και 94% στα συστήματα ασφαλείας.
Large Family Car: BMW 3 Series
Η BMW 3 Series απέσπασε 97% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 87% στη προστασία πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας.
Large Off-Road: Tesla Model X
Το Tesla Model X απέσπασε 98% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 72% στη προστασία πεζών και 94% στα συστήματα ασφαλείας.
Small Family Car: Mercedes-Benz CLA
Η Mercedes CLA απέσπασε 96% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 91% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.
Small Off-Road/MPV: Subaru Forester
Το Subaru Forester απέσπασε 97% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 80% στη προστασία πεζών και 78% στα συστήματα ασφαλείας.
Supermini: Renault Clio
Το Renault Clio απέσπασε 96% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 89% στη προστασία παιδιών, 72% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.
Supermini: Audi A1
Το Audi A1 απέσπασε 95% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 73% στη προστασία πεζών και 80% στα συστήματα ασφαλείας.
Τα χειρότερα
Από την άλλη, το χειρότερο μοντέλο που δοκίμασε το 2019 το Euro NCAP ήταν το Aiways U5, που όπως και τα VW up!, Seat Mii, Skoda Citigo και Jeep Renegade, βαθμολογήθηκαν με τρία αστέρια ασφαλείας.
Ακολουθεί η λίστα με όλα τα αυτοκίνητα που δοκίμασε φέτος ο Euro NCAP, ταξινομημένα από την μεγαλύτερη προς την μικρότερη βαθμολογία.

Πηγή: Autoblog.gr

BMW Σειρά 1: Ο νέος «Άσσος» θα τα αλλάξει όλα
Η BMW επιβεβαιώνει την επιστροφή της Σειράς 1 με μια ριζικά ανανεωμένη τέταρτη γενιά, η οποία αναμένεται γύρω στο 2028 και θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά ηλεκτρικές εκδόσεις.
Ενώ ανταγωνιστές όπως η Mercedes-Benz και η Audi αποσύρουν αντίστοιχα μοντέλα (A-Class, A1, Q2), η BMW δεσμεύεται να συνεχίσει την παρουσία της στην κατηγορία των μικρών hatchback.
Η νέα Σειρά 1 θα αποτελέσει την είσοδο στον ηλεκτρικό κόσμο της Neue Klasse, μιας νέας γενιάς μοντέλων με έμφαση στην τεχνολογία και τη βιωσιμότητα.
Ο επικεφαλής προϊόντων της BMW, Bernd Körber, τόνισε ότι η Σειρά 1 παραμένει στρατηγικά σημαντική για την εταιρεία.
Σε αγορές όπως η Ιταλία και η Γαλλία, το μοντέλο κατέχει μερίδια έως και 40%, καθιστώντας το αναγκαίο για τη διατήρηση της παγκόσμιας απήχησης της μάρκας.
Παράλληλα, προσφέρει ένα οικονομικότερο σημείο εισόδου για νεότερους αγοραστές, διατηρώντας το brand «νεανικό».
Η παραμονή της BMW στην απαιτητική και χαμηλού περιθωρίου κερδών αγορά των μικρών αυτοκινήτων, όπως αναφέρει ο Körber, ενισχύει την ευελιξία και την αποδοτικότητα της εταιρείας.
Αν και δεν αποκαλύφθηκαν ακόμα λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο, αναμένεται να προσφέρεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με ηλεκτροκίνηση.
