Τεχνολογία

05 Feb, 2020 Ώρα 19:09

Νέες αεροδυναμικές ζάντες που αυξάνουν απόδοση και οικονομία

Thumbnail

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, οι ζάντες και η αεροδυναμική ροή τους επηρεάζουν τη συνολική απόδοση σε ποσοστό που φτάνει και το 30%. Καθόλου τυχαίο το γεγονός πως η BMW παρουσίασε μία εξελιγμένη τεχνολογία αεροδυναμικής ζάντας που κάνει το ντεμπούτο της στο iX3, το οποίο πρόκειται να λανσαριστεί μέσα στο 2020.

Close

_

 

Close

Πολλαπλά οφέλη

Πέραν της μείωσης της αντίστασης του αέρα κατά 5% περίπου συγκριτικά με μία συμβατική BMW X3, οι νέες αεροδυναμικές ζάντες είναι αποδοτικότερες αλλά και ελαφρύτερες από τις προηγούμενες. Χάρη στη βέλτιστη ροή αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών, οι ζάντες είναι 15% ελαφρύτερες από την προηγούμενη γενιά αεροδυναμικών εκδόσεων της BMW.

Close

Τα πλεονεκτήματά τους από απόψεως αεροδυναμικής απόδοσης και βάρους συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για το BMW iX3 κατά 2% επιπλέον στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών WLTP και επομένως αυξάνουν την αυτονομία του οχήματος κατά 10 χλμ. Οι νέες ζάντες προσφέρουν πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης κάτι που αυξάνει την ελευθερία σχεδίασης των τροχών των μελλοντικών μοντέλων. Οι νέες αεροδυναμικές ζάντες θα διατίθενται επίσης με τα BMW iNext και BMW i4 που θα λανσαριστούν το 2021.

_

 

Λιγότερο υλικό

Οι συγκεκριμένες συνδυάζουν την ελαφριά δομή και τη μειωμένη αντίσταση του αέρα με τη σπορ κομψότητα μιας αλουμινένιας ζάντας με ακτίνες σχήματος V. Επιπλέον, για την κατασκευή της νέας ζάντας χρησιμοποιείται λιγότερο υλικό σε σχέση με την προκάτοχό της κάτι που βελτιώνει τόσο τη δυναμική συμπεριφορά όσο και την απόδοση.

Επιπλέον, το μίγμα υλικών συμβάλλει στην οικονομία φυσικών πόρων, καθώς δεν χρειάζονται περισσότερα εργαλεία για την παραγωγή ειδικών εκδόσεων ζαντών με βελτιστοποιημένη αεροδυναμική. Οι αεροδυναμικές ζάντες βάφονται σε διαφορετικά χρώματα, ενώ ο πελάτης μπορεί να επιλέγει ματ ή γυαλιστερό φινίρισμα, όπως στις συμβατικές ζάντες.

 

09 Jan, 2025 Ώρα 08:20

Δές το U9 της BYD να πηδά πάνω από λακκούβες, κινούμενο με 120χλμ./ώρα (βίντεο)

Thumbnail

Tο εντυπωσιακό supercar YangWang U9 (ανήκει στη BYD) κοστίζει 210.000 ευρώ, όντας αμιγώς ηλεκτρικό και με απίθανη ιπποδύναμη στα 1.305 άλογα. Δεν είναι διάσημο μόνο για την απίστευτη ταχύτητα του, αλλά και για το γεγονός πως διαθέτει την πιο εξελιγμένη ανάρτηση στον κόσμο. Μία ανάρτηση που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ακόμα και με 3 τροχούς αλλά και να χοροπηδάει (αρκετά ψηλά μάλιστα).

Close

Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει αρκετά χιλιοστά από το έδαφος. Οι μπροστινοί τροχοί αναδύονται πρώτοι για να βοηθήσουν το U9 να πετάξει στον αέρα, και στη συνέχεια ακολουθούν οι πίσω τροχοί. Αν και το κενό είναι μόνο 2,5 μέτρα, το κείμενο στην οθόνη μας λέει ότι το U9 πήδηξε συνολικά 6 μέτρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια διαδρομή 4 μέτρων με μεταλλικά καρφιά που καταστρέφουν τα ελαστικά με το καθένα να έχει ύψος 35 χιλιοστά ενώ μετά υπάρχει ένα κομμάτι ίδιου μεγέθους με τέσσερις λωρίδες σκόνης σε έντονο χρώμα.

 

Close

 

Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Close