Τεχνολογία

05 Mar, 2020 Ώρα 20:44

Η Volvo εγκαινίασε μία νέα γραμμή συναρμολόγησης για μπαταρίες στο Βέλγιο

Thumbnail

Η Volvo εγκαινίασε σήμερα μία εντελώς νέα γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών στο εργοστάσιο της Γάνδης, στο Βέλγιο, όπου εντός του τρέχοντος έτους θα αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το XC40 Recharge P8.

Close

Τα εγκαίνια επιβεβαιώνουν τη φιλόδοξη στρατηγική της Volvo Cars για την ηλεκτροκίνηση και το πλάνο δράσης της για το κλίμα. Η εταιρεία φιλοδοξεί να μειώσει το κλιματικό της αποτύπωμα σε όλο τον κύκλο ζωής ανά αυτοκίνητο έως και 40% ανάμεσα στο 2018 και το 2025, ως ένα πρώτο βήμα προς το στόχο της να καταστεί ουδέτερη κλιματικά εταιρεία έως το 2040.

_

Close

 

Ένα ηλεκτρικό μοντέλο άθε χρόνο

Close

Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Volvo Cars θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του στόχου της που προβλέπει ότι μέχρι το 2025 τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αποτελούν το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως, με τα υπόλοιπα να είναι υβριδικά. Όλα τα Volvo με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης θα ανήκουν στη σειρά Recharge.

Το περασμένο έτος, η Volvo Cars υπέγραψε συμφωνίες μακράς διαρκείας με δύο προμηθευτές μπαταριών που κατέχουν ηγετική θέση παγκοσμίως, την CATL της Κίνας και την LG σε της Νοτίου Κορέας. Οι συμφωνίες προβλέπουν την προμήθεια μπαταριών για την επόμενη δεκαετία, για τον εφοδιασμό των μοντέλων της Volvo και της Polestar, συμπεριλαμβανομένου του XC40 Recharge P8.

Η μονάδα της Γάνδης είναι ένα από τα δύο εργοστάσια της Volvo Cars στην Ευρώπη και παράγει αυτοκίνητα Volvo από το 1965. Σήμερα απασχολεί περίπου 6.500 εργαζόμενους.

Το XC40 Recharge P8 είναι το πρώτο μοντέλο μιας οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών Volvo. Αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας και το πρώτο Volvo με ένα εντελώς νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που χρησιμοποιεί το λειτουργικό Android της Google.

 

14 Jun, 2024 Ώρα 13:37

Κλιματισμός αυτοκινήτου: Τα 5 λάθη που κάνουμε

Thumbnail

Η χρήση του air condition θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην πόλη και έξω από αυτήν. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στο τμήμα Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS), έδειξαν πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35°C ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα, του οδηγού.

Close

Η υπομονή μπορεί να είναι αρετή για όσους θέλουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στην οδήγηση. Η αύξηση της θερμοκρασίας όμως, μπορεί να την εξαντλήσει και να επηρεάσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού.

 

Close

 

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το πανεπιστήμιο Ramon Llull University της Βαρκελώνης σε συνεργασία με την Seat, συνηθισμένα λάθη στη χρήση του κλιματισμού -συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος στο μέγιστο της δύναμής του- θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά του, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό και να έχουμε πιθανή αφυδάτωση.

Close

Μια διαφορά μόλις 10°C–35°C σε σύγκριση με 25°C -εντός της καμπίνας των επιβατών μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%- ισοδύναμο με μέτρηση αλκοόλ στο αίμα 0,05%  που αντιστοιχεί στο όριο της Σκωτίας (στην Ελλάδα, το όριο για να θεωρείται κάποιος οδηγός υπό την επήρεια μέθης βρίσκεται στα 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα).

 

 

Οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν τρία χρόνια αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού κάθε μοντέλου. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για τη μελέτη της γεωμετρίας των αγωγών και των αεραγωγών σε 3D, με εικονικές προσομοιώσεις που εκτελούνται για να προβλέψουν πώς θα ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.

Εάν οι πίσω επιβάτες λένε ότι δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αγωγοί αέρα μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Δεν είναι θέμα θερμοκρασίας, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Οι αγωγοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.

 

 

Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν εκτοξευθεί πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Για να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν ξεκινήσετε και ενώ κινείστε βρήκαμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην χρήση του κλιματισμού που κάνουν/νουμε:

Ενεργοποιούμε στο φουλ τον κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

Όταν μπαίνουμε σε ένα ζεστό αυτοκίνητο, είναι δελεαστικό να ενεργοποιήσουμε το air-condition στο μέγιστο. Ωστόσο, αν το κάνουμε χωρίς να ανοίξουμε τα παράθυρα, απλώς θα ανακυκλωθεί ο ζεστός αέρας. Ανοίξτε τις πόρτες, χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα ή δύο λεπτά. Κλείσετε τις πόρτες ξεκινήστε και ανοίξτε το A/C.

Ανακύκλωση στο on

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα  σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», στο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση και πόσο θα αυξήσει την ένταση.

 

 

Ανοίγουμε τον κλιματισμό το πρωί

Μερικά καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά, αλλά είναι καλή ιδέα να ανοίξουμε το A/C για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων, όταν αυξάνεται η εξωτερική θερμοκρασία.

Στρέφουμε τους αεραγωγούς προς το μέρος μας

Είναι δελεαστικό αλλά εμποδίζει το αυτοκίνητο να έχει ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα. Αν τους έχετε στραμμένους προς τα πάνω επιτρέπετε στον δροσερό αέρα να εξαπλωθεί πιο αποτελεσματικά γύρω από το αυτοκίνητο και να φτάσει σε όλους τους επιβάτες.

 

 

Δεν κάνουμε τακτική συντήρηση

Ακριβώς όπως τα λάδια, τα ελαστικά ή τα φρένα, το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση. Η μη αλλαγή των βουλωμένων φίλτρων αέρα καμπίνας κάθε 10.000 έως 15.000 χλμ., μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού μας. Περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν γνωρίζουν τους κινδύνους υψηλότερων θερμοκρασιών και αφυδάτωσης, που μπορεί να προκαλέσει κόπωση, ζάλη, πονοκεφάλους και μειωμένο χρόνο αντίδρασης.