Τεχνολογία

13 Apr, 2020 Ώρα 21:29

Το νέο Golf με «λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία»

Thumbnail

Τη λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία διαθέτει ακόμα και στο βασικό του εξοπλισμό το νέο VW Golf που υλοποιείται χάρη στη διασύνδεση Car2X που διαθέτει το γερμανικό μοντέλο.

Close

Πρόκειται για επικοινωνία του Golf με συμβατά αυτοκίνητα σε απόσταση έως και 800 μέτρα, μέσα από την οποία ανταλλάσσονται πληροφορίες σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις πιθανά επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν από αυτές. Το σύστημα παρέχει έγκαιρη και συχνά σωτήρια ειδοποίηση στον οδηγό.

_

Close

 

Πού βασίζεται η τεχνολογία

Close

Η πρωτοποριακή τεχνολογία Car2X, βασίζεται στο ασύρματο πρότυπο Wi-Fi p. Γνωστό στην Ευρώπη και ως ITS-G5, το πρότυπο αυτό αναπτύχθηκε ειδικά για ασύρματη, τοπική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και λειτουργεί χωρίς την ανάγκη δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Κατά συνέπεια, λειτουργεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ και παρέχει συνολική κάλυψη εντός των ορίων του συστήματος. Οχήματα εξοπλισμένα με την τεχνολογία κάνουν απευθείας ανταλλαγή δεδομένων θέσης και πληροφοριών μέσω Wi-Fi p. Τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται οπουδήποτε και έτσι διατηρείται η ιδιωτικότητά τους, όπως και των κινήσεων του χρήστη.  

Η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη Λέσχη Οδηγών Αυτοκινήτου στην Ευρώπη, με περισσότερα από 17 εκατομμύρια μέλη, υπέβαλε το νέο Golf σε οκτώ τυπικές επικίνδυνες καταστάσεις, στις οποίες ένας οδηγός δεν θα αντιδράσει έγκαιρα χωρίς υποβοήθηση. Μία από αυτές ήταν η ύπαρξη ενός ακινητοποιημένου λόγω βλάβης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, πίσω από μια τυφλή γωνία ή καμπή. Χάρη στο σύστημα, το νέο Golf κινούμενο με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα εντόπισε το όχημα 11 δευτερόλεπτα πριν από την πιθανή πρόσκρουση και από απόσταση περίπου 300 μέτρων και εμφάνισε σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προειδοποιώντας έγκαιρα και σωτήρια τον οδηγό. Αντίστοιχη είναι η ενεργοποίηση του συστήματος και σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού προπορευόμενων οχημάτων.

_

 

Πώς αντιδρά το σύστημα

Ένα άλλο σενάριο όπου το σύστημα αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο, είναι όταν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση ακουστούν οι σειρήνες οχήματος υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, χωρίς να είναι εμφανές από ποια κατεύθυνση προσεγγίζει το νέο Golf. Χάρη στη λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου, το Golf θα ενημερώσει τον οδηγό του με σχετική ειδοποίηση στο Digital Cockpit, η οποία συνοδεύεται από ένα βέλος που δείχνει την κατεύθυνση από την οποία έρχεται το όχημα και την κατά προσέγγιση απόσταση. Παράλληλα, εκπέμπεται ακουστική προειδοποίηση, με τον οδηγό να έχει αρκετό χρόνο να αντιδράσει ώστε να διευκολύνει την κυκλοφορία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εφαρμογή επικοινωνίας Car2X με χρήση Wi-Fi p στην οδική κυκλοφορία μπορεί να εφαρμοστεί σε χώρες της ΕΕ με χαμηλό κόστος, καθώς δεν βασίζεται στη δημιουργία ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας 5G. Εφαρμόζει την αρχή της νοημοσύνης του σμήνους, δηλαδή βελτιώνεται με τον αριθμό των συμμετεχόντων που ενσωματώνει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen αναπτύσσει τώρα την τεχνολογία Car2X σε μεγάλη κλίμακα. Μετά το Golf, θα συμπεριληφθεί σε άλλα μοντέλα της μάρκας ενώ παγκοσμίως και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κινούνται στην ίδια κατεύθυνση.

 

Δείτε πως λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα

 

09 Jan, 2025 Ώρα 08:20

Δές το U9 της BYD να πηδά πάνω από λακκούβες, κινούμενο με 120χλμ./ώρα (βίντεο)

Thumbnail

Tο εντυπωσιακό supercar YangWang U9 (ανήκει στη BYD) κοστίζει 210.000 ευρώ, όντας αμιγώς ηλεκτρικό και με απίθανη ιπποδύναμη στα 1.305 άλογα. Δεν είναι διάσημο μόνο για την απίστευτη ταχύτητα του, αλλά και για το γεγονός πως διαθέτει την πιο εξελιγμένη ανάρτηση στον κόσμο. Μία ανάρτηση που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ακόμα και με 3 τροχούς αλλά και να χοροπηδάει (αρκετά ψηλά μάλιστα).

Close

Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει αρκετά χιλιοστά από το έδαφος. Οι μπροστινοί τροχοί αναδύονται πρώτοι για να βοηθήσουν το U9 να πετάξει στον αέρα, και στη συνέχεια ακολουθούν οι πίσω τροχοί. Αν και το κενό είναι μόνο 2,5 μέτρα, το κείμενο στην οθόνη μας λέει ότι το U9 πήδηξε συνολικά 6 μέτρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια διαδρομή 4 μέτρων με μεταλλικά καρφιά που καταστρέφουν τα ελαστικά με το καθένα να έχει ύψος 35 χιλιοστά ενώ μετά υπάρχει ένα κομμάτι ίδιου μεγέθους με τέσσερις λωρίδες σκόνης σε έντονο χρώμα.

 

Close

 

Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Close