Τεχνολογία

18 May, 2020 Ώρα 22:44

Σε μόλις 10 λεπτά η ηλεκτρική Mustang Mach-E προσθέτει 119 χλμ αυτονομίας

Thumbnail

Όπως δείχνουν οι τελευταίες δοκιμές της Ford, η νέα, πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο 119 χλμ αυτονομίας με φόρτιση 10 περίπου λεπτών σε σταθμό ταχείας φόρτισης του δικτύου IONITY.

Close

Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν μία βελτίωση στην αυτονομία της τάξης των 26 χλμ., ή σχεδόν 30% συγκριτικά με προηγούμενες, πιο συντηρητικές εκτιμήσεις με υπολογιστικές προσομοιώσεις, για την έκδοση extended-range της Mustang Mach-E και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD).

_

Close

 

Αύξηση της αυτονομίας

Close

Η τετρακίνητη έκδοση (AWD) υπολογίζεται ότι θα μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο 107 χλμ αυτονομίας με φόρτιση περίπου 10 λεπτών, ενώ τόσο η τετρακίνητη (AWD) όσο και η πισωκίνητη (RWD) εκτιμάται ότι θα φορτίζουν την μπαταρία τους από το 10% έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε 45 λεπτά.

Για την έκδοση standard-range της Mustang Mach-E προβλέπεται αύξηση της αυτονομίας κατά 91 km με φόρτιση 10 λεπτών για την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) και κατά 85 km για τα τετρακίνητα μοντέλα (AWD). Η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της θα επιτυγχάνεται σε 38 λεπτά.

_

 

Ένα από τα 18

Η πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E αποτελεί την αιχμή του δόρατος σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη γκάμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων Ford αποτελώντας ένα από τα 18 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που η εταιρία θα λανσάρει στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του 2021

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.