Ειδήσεις

16 Sep, 2020 Ώρα 10:50

Γιατί το Nissan Z Proto είναι το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της χρονιάς;

Thumbnail

Γιατί το σημαντικότερο αυτοκίνητο της χρονιάς; Επειδή πολύ απλά αυτή η δεκαετία θα στηρίζει τις φήμες της σε κάτι άλλο. Στην ηλεκτροκίνηση συγκεκριμένα. Και αυτό το αυτοκίνητο έρχεται με νοοτροπία 90s να μπει στη μέση σαν παλούκι!

Close

Ένα καθαρόαιμο sports car. Διθέσιο μέ ένα διπλοτουρμπινο εξακύλινδρο κινητήρα ό οποίος δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξαταχυτου σασμαν. Φυσικά θα φοράει τα τελευταίας τεχνολογίας βοηθήματα ασφαλείας αλλα ο Petrolhead θα αναγνωρίσει την πάστα του με την πρώτη επαφή!

 

Close

 

Αντλώντας έμπνευση από τους προγόνους του και την πολύχρονη ιστορία της Nissan το νέο Z Proto έκανε πρεμιέρα, «αναγκάζοντας» το παρελθόν να συναντηθεί με το μέλλον.

Close

Αν και το γνωρίζαμε, πλέον είναι επιβεβαιωμένο πως το νέο Z Proto δεν αποτελεί μοντέλο παραγωγής, αλλά ένα πρωτότυπο, το οποίο δίνει ωστόσο μία πολύ καλή ματιά του τι πρέπει να περιμένουμε όταν θα έρθει σε μορφή μοντέλου παραγωγής ο διάδοχος του Nissan 370Z.

 

 

Φυσικά αρκετά στοιχεία από αυτά που φέρει το Z Proto θα μεταφερθούν και στο μοντέλο παραγωγής. Ξεκινώντας σιγά σιγά την αποκάλυψη του μοντέλου, το πρώτο από αυτά τα στοιχεία θα είναι ο V6 twin-turbo κινητήρας. Στοιχεία όπως η χωρητικότητα ή η ιπποδύναμη δε δόθηκαν στη δημοσιότητα, όμως αν πρόκειται για το μοτέρ που βρίσκεται στο Infiniti Red Sport, τότε η ισχύς του νέου Ζ μοντέλου υπολογίζεται στο φάσμα των 400+ ίππων.

 

 

Το μοτέρ του Z Proto έρχεται σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς, όμως η Nissan λέει ότι ένα αυτόματο κιβώτιο είναι επίσης σε εξέλιξη.  

Περνώντας στην εξωτερική εμφάνιση, το Z Proto έχει ξεκάθαρα το DNA των προγόνων του, εξού και η μεγάλη ομοιότητα. Το ανοιχτό κίτρινο χρώμα έρχεται από την πρώτη γενιά Ζ αλλά και το 300ZX, συνδυασμένο με μαύρη οροφή. Το μακρύ καπό, οι στρογγυλοί προβολείς LED και η τετράγωνη μάσκα από άλλα αυτοκίνητα Z, ενώ υπάρχει και το λογότυπο Z στο πλαϊνό μέρος. Στο πίσω μέρος τα LED φωτιστικά σώματα εμπνέονται και αυτά από το 300ZX (Z32). Φυσικά το Z Proto έχει και σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως τις δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης, τις ανθρακονηματινες ποδιές και τον αεροδυναμικό διαχύτη, όπως φυσικά και τις 19άρες ζάντες.

 

 

Η διθέσια καμπίνα ακολουθεί τη σύγχρονη εποχή όντας εξοπλισμένη με ένα τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Τα σπορ καθίσματα συνδυάζουν Alcantara και δέρμα και κοσμούνται με κίτρινες ραφές.  

Κλείνοντας να πούμε πως οι διαστάσεις του Z Proto αναφέρουν μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.850 χιλιοστά και ύψος 1.310 χιλιοστά. Τέλος σε ότι αφορά το μοντέλο παραγωγής, αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα στο 2021.

 

 

Πηγές: Speedhunters, autotriti.gr

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.